پیام خوزستان

آخرين مطالب

یازدهمین کنگره تصویربرداری بیماری‌های زنان در اهواز گشایش یافت سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز–ایرنا–یازدهمین کنگره تصویربرداری بیماری‌های زنان روز چهارشنبه دوم بهمن ماه در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز گشایش یافت.

به گزارش ایرنا استاندار خوزستان در آیین گشایش این کنگره اظهار داشت: خوزستان در رشته تصویربرداری از دیرباز به واسطه حضور اساتید برجسته پیشرو بوده و در کشور نقش مهمی در توسعه دانش داشته است.
غلامرضا شریعتی افزود: در زمینه‌های مختلف پزشکی باید دراستان تلاش کنیم تا عقب ماندگی‌ها جبران شود.
وی ادامه داد: برگزاری همایش‌ها در این زمینه به شناسایی و حمایت توانمندی‌های پزشکی کمک می‌کند تا اعتماد مردم بیشتر جلب شود.
شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید در زمینه اقبال بیماران خوزستان به استان‌های دیگر برای درمان علت‌یابی و مطالعه صورت گیرد.
استاندار خوزستان بیان کرد: باید شرایط برای رغبت بیشتر بیماران در استان فراهم شود تا به توسعه علم پزشکی در استان کمک شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: رشته تصویربرداری در خصوص کارهای تشخیصی و اخیرا درمانی پیشرفت‌های زیادی داشته است و در سال های اخیر امکانات خوبی فراهم شده است.
دکتر فرهاد ابول نژادیان با اشاره به آمار موجود گفت: درصد بالایی از بیماران در مراجعه به مراکز درمانی تهران، خوزستانی بودند که نیاز به واکاوی دارد.
وی ادامه داد: در خوزستان به ویژه اهواز با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه هستیم در حال حاضر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پنج هزار و 600 تخت فعال است اما کمبود وجود دارد.
اخذ مجوز راه اندازی 2 بیمارستان خصوصی
ابول نژادیان بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در یک ماه گذشته مجوز راه انداری 2 بیمارستان خصوصی 500 تختخوابی گرفته شده است که باید سرمایه گذاران را به سمت سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان هدایت کنیم و تخت‌ها را گسترش دهیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در راه اندازی رشته‌های فوق تخصصی و فلوشیپی نیز باید بیشتر تلاش شود.
نیاز به بیمارستان یک هزار تختخوابی در اهواز
وی در ادامه به راه اندازی بیمارستان یک هزار تختخوابی در اهواز اشاره کرد و افزود: مجوز راه تاسیس این بیمارستان وجود دارد اما با مشکل فاینانس مواجه هستیم.
ابول نژادیان ابراز امیدواری کرد: نیاز است سرمایه گذار برای این بیمارستان سرمایه گذاری کند و یا اعتبار لازم از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اجرا تخصیص یابد البته برای طرح مطالعاتی اختصاص داده شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: ظرفیت خوبی در بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز برای راه‌اندازی بخش زنان وجود دارد.
کاهش پرداختی از جیب مردم با طرح تحول سلامت
یکی از نمایندگان مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی نیز دراین برنامه با اشاره به طرح تحول سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این طرح از سال 92 آغاز شد و در سال های اخیر اعتبارات حوزه سلامت در کشور 3.2 برابر نسبت به زمان مشابه در سال های قبل از آن افزایش یافته است یعنی 30 تا 400 درصد رشد کرده است.
همایون یوسفی افزود: دولت موفق شد پرداختی از جیب مردم را از 60 به 35 تا 40 درصد کاهش دهد.
وی ادامه داد: اما سرعت اجرای این طرح متناسب با ظرفیتها و زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی ما نبود چون این طرح بدون زیرساخت‌های لازم با سرعت و شتاب زیاد اجرا شد که در ابتدای طرح رضایتمندی خوبی را ایجاد کرد اما به دلیل فراهم نشدن زیرساخت‌های مناسب ، نارضایتی به وجود آمد.
یوسفی بیان کرد: زیرساخت‌های لازم از جمله نظام ارجاع، پرونده الکترونیک و پزشک خانواده برای اجرای این طرح شروع نشده بود که در نتیجه به واسطه نبود این زیرساخت‌ها نظارت خوبی در سطح کشور انجام نشد.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به شدت بر روی تهیه زیرساخت‌های این طرح در حال برنامه‌ریزی است و امید است با ایجاد زیرساخت‌ها نظارت بیشتری شود.
وی به بودجه حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: سال گذشته از اعتبارات عمومی و بودجه عمومی دولت در سال 98، 420 هزار میلیارد ریال برای حوزه سلامت پیش‌بینی شد که برای سال آینده 460 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شد.
تلاش دولت و مجلس برای جبران کسری بودجه 200 هزار میلیارد ریالی حوزه سلامت
یوسفی اضافه کرد: چالش مهم حوزه سلامت در کشور ما کسری بودجه 200 هزار میلیارد ریالی درحوزه سلامت کشور است که به علت نداشتن نظارت کافی در سال‌های اخیر این کسری بودجه روی هم انباشته شده و مجلس و دولت در تلاش برای تامین این کسری هستند.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: 11 پروژه بزرگ بیمارستانی در اهواز افتتاح شده و یا در حال پیگیری است؛ بیمارستان ابوذر اهواز، سوانح و سوختگی، میلاد و بقایی 2 از آن جمله است.
وی افزود: برای بیمارستان یک هزار تختخوابی اهواز امسال اعتباری حدود 100 میلیارد ریال از اعتبارات بودجه 98 اختصاص داده شد.
یوسفی اظهار داشت: با همکاری بنیاد برکت و شرکت آلمانی قراداد برای ساخت بیمارستان سرطان خوزستان منعقد شده که ظرف سه سال در محل قدیمی بیمارستان ساخته شود.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با فولاد خوزستان نیز تفاهمنامه‌ای برای ساخت بیمارستان تنفسی بسته شده که در حال پیگیری است.
وی افزود: بیمارستان بهبهان با 220 تختخواب آماده افتتاح است و به زودی با حضور وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح می‌شود.
یوسفی ادامه داد: بیمارستان شهرستان الوار گرمسیری اندیمشک آماده افتتاح است و بیمارستان باغملک بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دزفول سه پروژه و در آبادان 2 پروژه بیمارستانی در حال پیگیری است.
دبیر علمی کنگره نیز گفت: اگر کلید رشد و اارتقای شاخصهای حوزه درمان و بهداشت، توسعه بخش خصوصی است.
به گفته احمد سلطانی شیرازی یازدهمین کنگره تصوبرداری بیماری‌های زنان در روزهای دوم تا چهارم بهمن ماه با همکاری گروه رادویولوژی و زنان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، انجمن رادیولوژی خوزستان و ایران و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درسرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال برگزاری است.
وی افزود: نقش تصویربرداری و مراقبت‌های زنان در بارداری‌، ارزیابی سلامت جنین، تشخیص، درمان و پیشگیری به منظور بررسی صحیح آنومالی‌های (ناهنجاری ها) جنین برای تشخیص بیماری‌ها از جمله با منشا ژنتیکی و کروموزومی از جمله محورهای اصلی این کنگره است.
سلطانی شیرازی ادامه داد: تشخیص ناهنجاری های جنینی با MRI برای تشخیص نهایی، بررسی بیماری‌هایی از جمله آندومتریوز که در زنان باعث درگیری سیستم مثانه، ادرار و قسمت های عمده لگن می‌شود، تومورهای تخمدان، اختلال کنترل ادرار، رادیولوژی مداخله‌ای که رادیولوژیست‌ها علاوه برتشخیص درحیطه درمان نیز ورود می‌کنند و درمان فیبروم های رحمی را از جمله محورهای مورد بررسی دراین رویداد برشمرد..در این کنگره حدود 30 سخنرانی و تعدادی پنل و کارگاه اجرا می شود.
برچسب‌ها
تصویربرداری بیماری اهواز

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/151868/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

مربی گل‌گهر و رقم زدن یک لحظه عجیب دیگر!

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

آشتیانی: صنعت نفت بعد از دریافت گل اول متلاشی شد/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت!

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

(ویدئو) خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

حال و روز گل‌گهری‌ها پس از دو دقیقه جنون‌آور!

برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد/ بازیکنانم عالی کار کردند

جنجال در آبادان: نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند!

کاپیتان خوزستانی‌ها مرد بازی‌های خاص!