پیام خوزستان

آخرين مطالب

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول:

صنوف مزاحم باید از سطح شهر دزفول خارج شوند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دزفول - سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: صنوف مزاحم از جمله نمایشگاه‌های خودرو و بنکداری‌ها بدلیل ایجاد مزاحمت ترافیکی باید از سطح شهر دزفول خارج و به شهرک‌هایی در اطراف شهر مستقر شوند.

امید بن‌عباس روز سه شنبه در نشست شورای ترافیک دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان با تاکید بر لزوم شناسایی مشکلات ترافیکی شهرستان دزفول افزود: ادارات مربوطه باید با آمار در نشست‌های شورای ترافیک حاضر شوند تا روند تصمیم‌گیری برای رفع مشکلات تسهیل یابد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به حوادث منجر به فوت جاده بن جعفر اظهارداشت: انتظار می‌رود طرح تعریض این جاده به صورت جدی پیگیری، نظارت و اجرا شود.
وی ترتیب میزان تصادفات جاده‌ای شهرستان دزفول را جاده‌های اندیمشک، سردشت، شمس آباد، بن‌جعفر و شوشتر عنوان کرد و خواستار بررسی و رفع نواقص این جاده‌ها و همچنین جانمایی دوربین‌های برون و درون شهری شد.
بن‌عباس تهیه نقشه اساسی شورای ترافیک دزفول را ضروری خواند و گفت: بسیاری از سرعتکاه‌های ایجاد شده در سطح شهر خود باعث تصادف می‌شوند که نمونه آن تصادف زنجیره‌ای هفته گذشته در پل سوم بعد از نصب سرعتکاه بود.
وی افزود: برخی اقدامات نظیر نصب سرعتکاه در حالت تئوری به نظر مشکل را رفع می‌کنند ولی در عمل چنین نیست و مشکلی بر مشکلات می‌افزایند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با تاکید بر لزوم استفاده از اداره استاندارد و اساتید دانشگاهی برای رفع اصولی مشکلات ترافیکی شهرستان دزفول گفت: حضور پلیس در ساعات پرتصادف باید در سطح شهر افزایش یابد.
وی با اشاره به ترافیک زیاد عصر پنجشنبه در شهیدآباد افزود: پیشنهاد رئیس پلیس راهور دزفول مبنی بر استفاده از پارکینگ سازمان تاکسیرانی نزدیک شهیدآباد برای رفع این مشکل پیشنهاد خوبی است.
بن‌عباس با تاکید بر لزوم توسعه پارکینگ‌های شهری و الگوگیری از سایر شهرها در زمینه استفاده از پارکبان در مرکز شهر گفت: حجم خودروهای ورودی به شهر دزفول تناسبی با پارکینگ‌های فعلی ندارد.
وی با اشاره به نواقص راه‌های ورودی شهرستان دزفول افزود: پلیس راه گزارشی از نواقص موجود در راه‌های ورودی شهرستان دزفول تهیه و ارائه دهد.
یکهزار و 423 تصادف در دزفول به وقوع پیوست
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی دزفول نیز در این نشست با اشاره به وجود ترافیک شناور در این شهر بدلیل مراجعه بیماران سایر شهرها به مراکز درمانی گفت: یکهزار و 423 تصادف در 9 ماه نخست امسال در شهر دزفول به وقوع پیوسته است.
سرهنگ محمد تدین افزود: 16 فقره از این تصادفات منجر به فوت، 853 فقره منجر به جراحت و 554 فقره منجر به خسارت شدند.
وی نقاط حادثه خیز شهر دزفول را به ترتیب بلوار سرداران شهید یا جاده دزفول - اندیمشک، جاده کوی زیباشهر، بلوار کوی پیام نور و جاده بن جعفر اعلام کرد و گفت: سه فقره تصادف منجر به فوت، 22 تصادف منجر به جراحت و 21 تصادف خسارتی در 9 ماه نخست سال در جاده دزفول - اندیمشک رخ داد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی دزفول افزود: 2 تصادف منجر به فوت، 57 تصادف منجر به جراحت و 25 تصادف خسارتی در محور زیباشهر و 2 تصادف منجر به فوت، 10 تصادف منجر به جراحت و 14 تصادف خسارتی در جاده پیام‌نور رخ داد.
وی با اشاره به وقوع سه تصادف منجر به فوت و 13 تصادف منجر به جراحت در جاده بن جعفر گفت: این تصادف‌ها در محدوده شهری دزفول رخ داده‌اند و آمار تصادف در ادامه این مسیرها بیشتر است.
سرهنگ تدین میزان تصادفات منجر به جراحت در آذرماه گذشته را 80 فقره اعلام کرد و افزود: هفت فقره تصادف منجر به فوت در این ماه به وقوع پیوست که می‌توان آغاز سهمیه‌بندی بنزین و کاهش تردد خودروها را دلیل افزایش سرعت و وقوع این تصادفات دانست.
رعایت نکردن حق تقدم دلیل اصلی تصادفات درون شهری دزفول است
رییس راهنمایی و رانندگی دزفول دلیل عمده تصادفات درون شهری دزفول را رعایت نکردن حق تقدم، بی توجهی به جلو و صحبت کردن با تلفن همراه عنوان و بیان کرد: خودروهای سواری و وانت بار و سپس موتورسیکلت به ترتیب بیشترین آمار تصادفات درون شهری دزفول را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با بیان اینکه 55 مورد از تصادفات در خیابان‌های اصلی و 27 مورد در خیابان‌های فرعی رخ داده‌ است، افزود: ساعات وقوع تصادفات بیشتر از 10 تا 12 و 15 تا 18 بوده است.
سرهنگ تدین میانگین سنی افراد مقصر در تصادفات دزفول را 45 تا 50 سال عنوان کرد و گفت: سواد اغلب رانندگانی که در تصادفات مقصر بوده‌اند، دیپلم بوده لذا لازم است آموزش‌های همگانی بیشتر بر این قشر متمرکز شوند.
وی به کمبود تجهیزات در شهر و مبادی ورودی و خروجی دزفول اشاره کرد و ادامه داد: نبود پایش تصویری و کمبود علائم هشداردهنده در شهر دزفول از مشکلات ترافیکی این شهر می‌باشند.
رییس راهنمایی و رانندگی دزفول اظهارداشت: بیش از سه هزار تقاطع در بافت مرکزی شهر وجود دارد که رفع نواقص و اصلاح هندسی برخی از آنها ضروری است برای مثال در نقطه‌ای که حداکثر سرعت باید 60 کیلومتر باشد، سرعت 120 کیلومتر نیز ثبت شده است.
وی با تاکید بر لزوم نصب چراغ قرمز در تقاطع های قاضی - آفرینش و امام خمینی جنوبی - جهاد افزود: با وجود نصب سرعتکاه در ورودی پل سوم همچنان شاهد تصادف هستیم.
سرهنگ تدین با بیان اینکه در سال های اخیر اقدامی برای رفع مشکل نقاط حادثه‌خیز دزفول انجام نشده است، گفت: میانگین سرعت در جاده دزفول - اندیمشک با وجود طول کم بالای 100 کیلومتر است.
وی با اشاره به وجود مشاغل ترافیک‌زا نظیر مراکز درمانی، بیمه‌ها، نمایشگاه‌های خودرو، هایپرمارکت‌ها در شهر دزفول افزود: برای رفع مشکل این مشاغل برنامه‌ریزی شده که اجرای آنها نیازمند حمایت شورای ترافیک است.
پایش تصویری برای کاهش مشکلات ترافیکی دزفول ضروری است
رییس راهنمایی و رانندگی دزفول پایش تصویری معابر را راهکاری مناسب برای رفع بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر دزفول دانست و اظهارداشت: اگر قرار نیست دوربین امسال نصب شود باید به سمت افزایش سرعتکاه برویم.
وی با پیشنهاد استقرار پارکبان به جای تابلوی مطلقا ممنوع در خیابان‌های مرکز شهر از جمله آفرینش و طالقانی افزود: با درنظر گرفتن پارکبان، مغازه‌داران برای پارک خودرو بیش از نیم ساعت باید هزینه بپردازند لذا خودروی خود را در تمام طول روز در محل پارک نمی‌کنند.
سرهنگ تدین با بیان اینکه جاده اندیمشک نیازمند تابلوهای هشداردهنده است، ادامه داد: جاده بن جعفر باید تعریض شود و علاوه بر آن نیازمند جداکننده وسط، اصلاح پیچ‌های نامتعارف و نصب دوربین است.
وی در پاسخ به انتقاد نصب سرعتکاه در شهر دزفول گفت: این سرعتکاه‌ها در هر نقطه‌ای که دوربین نصب شود برداشته خواهند شد.
96 نفر در تصادفات دزفول جان باختند
معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول نیز در این نشست اظهارداشت: 96 نفر در 9 ماه نخست امسال در تصادفات شهرستان دزفول جان باخته‌اند.
عبدالحسین پوررکنی با اشاره به وجود یکهزار و 980 کیلومتر جاده در شهرستان دزفول افزود: 650 کیلومتر از این جاده‌ها آسفالت و مابقی جاده‌های درجه 2 و سه می‌باشند.
وی با بیان اینکه 70 درصد مصوبات نشست‌های شورای ترافیک تحقق یافته‌اند، گفت: 30 درصد باقیمانده اغب مربوط به تجهیزات و نصب سرعتکاه‌ها است.
سرگرد جمالی جانشین پلیس‌راه اندیمشک نیز در این نشست با اشاره به حوادث جاده‌ای روزهای اخیر شهرستان دزفول گفت: جاده بنوت یکی از جاده‌های پرخطر دزفول است که باید ایمن‌سازی شود.
وی با بیان اینکه اخیرا 2 نفر در تصادفی در جاده بنوت جان باختند، افزود: این جاده از شانه و علائم مناسب برخوردار نیست که باید اقدام لازم برای رفع مشکلات آن صورت گیرد.
جانشین پلیس راه اندیمشک اظهارداشت: تصادفات جاده میانرود بدلیل عرض کم، پیچ‌های تند و نداشتن حفاظ زیاد است و تصادفات دلخراش منجر به فوت در آن رخ می‌دهد.
وی با اشاره به تردد بالای خودرو در جاده بن جعفر افزود: سرعت و سبقت غیرمجاز در این جاده زیاد است و از نظر تابلو، علائم و خط کشی کمبود دارد.
سرگرد جمالی گفت: جاده دزفول - شوشتر در چند تقاطع‌ از جمله سه راهی سیاه منصور به بنوت و تقاطع کهنک نیاز به برج نوری دارد زیرا در مواقع تردد بالا احتمال تصادف زیاد است.
وی با بیان اینکه جاده سبزآب بدلیل عرض کم و پیچ‌های تند نیاز به رفع معایب دارد، افزود: جاده سردشت 2 مورد تصادف منجر به مرگ داشتیم که یکی از آنها سقوط از پرتگاه بود لذا باید ایمن سازی و حفاظ مناسب در این نقطه نصب شود.
جانشین پلیس راه اندیمشک ادامه داد: رفع نواقص جاده سردشت با توجه به شلوغی پنجشنبه و جمعه و حضور گردشگران ضروری است.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد حفاظ در جاده منتهی به پل حمیدآباد، گفت: طبق استاندارد باید هر 30 کیلومتر یک گشت پلیس راه وجود داشته باشد.
شهرداری دزفول آماده تخصیص زمین برای مشاغل مزاحم است
شهردار دزفول نیز در این نشست درخصوص طرح تعریض جاده بن جعفر اظهارداشت: امسال سومین سال است که اعتبار برای این طرح می‌آید ولی برمی‌گردد که باید دلیل آن مشخص شود.
محمدعلی دوایی فر از آمادگی شهرداری برای اختصاص زمین برای خارج کردن نمایشگاه‌های خودرو و مشاغل مزاحم از سطح شهر دزفول خبر داد و بیان کرد: شهرداری دزفول سرمایه‌گذار هم درنظر دارد و درصورت تایید زمین‌ها از سوی شورای ترافیک این کار را آغاز می‌کند.
وی با تاکید بر لزوم پایش تصویری معابر شهری دزفول افزود: رنگ سرعتگیرها پس از مدت کوتاهی به رنگ آسفالت درمی‌آید و عبور خودروها با سرعت بالا از آنها باعث ایجاد خسارت و حتی تصادف می‌شود.
برچسب‌ها
دزفول کاهش تصادفات تصادفات جاده ای فرمانداری دزفول

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/150804/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد، مجلس برنامه می‌دهد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی

بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس

بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول

بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است

رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟

راه‌اندازی شرکت تولید خودروی نیسان در خرمشهر

واکنش پپ به بازگشت ستاره منفور بارسا

همه گلهای لیونل مسی در ادوار مختلف کوپا آمریکا

شجاعی تفنگ بادی هشتم شد

همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد

واعظ آشتیانی: رأی مردم آمریکا در انتخابات نمایشی است

امام جمعه سابق جوانرود درگذشت؛ علت استعفای سال گذشته او چه بود؟

گنجی: توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل سازمان «سپند»

معاون پارلمانی رئیسی: دستگاه‌ها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود درباره حجاب عمل کنند

بهبود پایداری شبکه برق فوق توزیع منطقه دشت آزادگان

فیلم| افسر اسرائیلی هدف تک‌تیرانداز مقاومت فلسطین

حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در 10 سال اخیر

پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی

اعزام یک هزار و 500 زائر در سه روز اول عملیات حج عمره

‌کمک 44 میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر

انجام 6 عمل پیوند اعضا در خوزستان

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06

معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد

فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود

چه سریالی جایگزین «مادرانه» می‌شود؟

حامد بهداد و سحر دولتشاهی از «می‌خواهم زنده بمانم» به «مفت‌بر» رسیدند

دستگیری صیادان غیرمجاز ماهی در باغملک

مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

شجاعی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب

گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

عروس امام خمینی(ره) درگذشت