پیام خوزستان

آخرين مطالب

خیران به ساخت کتابخانه‌های عمومی ورود کنند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - استاندار خوزستان گفت: خیران دغدغه‌مند فرهنگ در کنار دولت، در مسیر توسعه و ساخت کتابخانه‌های عمومی تشویق و ورود پیدا کنند.

غلامرضا شریعتی روز شنبه در آیین بهره برداری از کتابخانه مرکزی برکت سردار شهید مدافع حرم سیدحمید تقوی‌فر در شهرستان کارون بیان کرد: امیدوارم گشایش این کتابخانه نقطه عطفی در فعالیت‌های فکری و فرهنگی شهرستان کارون و نقطه عطفی به سوی آگاهی بخشی و نشاط اجتماعی باشد.
وی با بیان اینکه توسعه فکری و فرهنگی، زیرساخت مهم توسعه پویا و بالندگی جامعه است گفت: شهرستان کارون دارای ظرفیت های ارزشمندی در حوزه‌های فکری و فرهنگی است و دارای نویسندگان، شاعران، هیات‌های مذهبی و فعالان فرهنگی و اجتماعی بسیاری است که ظرفیت های خوبی را برای این شهرستان به ارمغان آورده اند.
استاندار خوزستان افزود: امیدواریم این کتابخانه مرکز ثقل فرهنگی و مطالعاتی شهرستان کارون باشد و در آن فقط به امر خواندن کتاب اکتفا نشود بلکه محلی برای دادوستد فکری و فرهنگی، نقد کتاب، ارایه مسایل هنری، شعر و ادب و ... باشد.
وی با تاکید بر اهتمام ورزیدن به ترویج فرهنگ مطالعه به گونه ای خلاق در جامعه بیان کرد: مطالعه محوری و اشاعه پژوهش و تحقیق، ذهن افراد را از سطحی‌نگری، انفعال، رخوت و پرداختن به حاشیه‌های کاذب دور می‌کند و پویایی و نشاط را با خود به همراه دارد.
کتاب‌های جذاب جوانان را به کتابخانه می‌کشاند
شریعتی گفت: لازم است کتاب‌هایی مورد مطالبه مردم و جوانان منطقه، فراهم آورده شود و شرایط برای پویایی آنها فراهم شود. اگر کتاب‌های به‌ روز، مورد تقاضا و جذاب برای مردم، دانش آموزان و دانشجویان فراهم نشود کتابخانه کسی را به خود جذب نمی کند.
وی با اشاره به برخی اقدامات در شهرستان کارون ادامه داد: یک دفتر تسهیلگری در شهرستان کارون احداث کردیم؛ 6 میلیارد ریال امکانات ورزشی نیز برای این شهرستان فراهم شده که به زودی توزیع می‌شود و تلاش می‌کنیم در حوزه‌های فرهنگی و فکری توجه ویژه ای به همه مناطق استان به ویژه مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار داشته باشیم تا دغدغه‌های آنها را به تدریج برطرف کنیم.
استاندار خوزستان گفت: باید تلاش کنیم با حفظ تعادل مطالبات مردم را به تدریج در کنار دیگر مناطق حل و برطرف، و همه مناطق از امکانات برخودار شوند.
وی ادامه داد: اگر اقناع سازی و توجه به خواست مردم صورت نگیرد، ممکن است در شرایطی خاص نارضایتی‌ها به شکلی دیگری خود را نشان دهد لذا باید مردم را تکریم کنیم چرا که با رای مردم به این جایگاه و میز رسیده ایم البته همه خواسته ها شاید درست نباشد اما باید مردم را قانع کنیم و ایرادات را به آنها بگوییم.
شریعتی با بیان این که زیرساخت‌های شهرستان کارون نیازمند کار و رسیدگی جدی است خاطرنشان کرد: در این مدت در حد توان و تلاش سعی کردیم در حوزه آبرسانی شهرستان کارون و مشکلاتی که در گذشته داشته اقداماتی انجام دهیم و مشکل مناطق بسیاری از این شهرستان که زمانی اصلا آب نداشتند را برطرف کنیم.
وی با اشاره به انجام کارهای کوتاه مدت و تسکینی در حوزه فاضلاب کارون نیز بیان کرد: زیرساخت فاضلاب جزو زیرساخت‌های سنگین محسوب می‌شود که کار آن در حال انجام است و الان پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز تمام شده و یک طرح ضربتی در حال انجام است تا 80 درصد فاضلاب اهواز را در مدت 2 ماه آینده به تصفیه خانه منتقل کند.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه برای برطرف کردن مشکل فاضلاب شهرستان کارون نباید فقط به اعتبارت استانی بسنده کرد گفت: برای این موضوع به سراغ سرمایه‌گذار رفتیم و بنا شد در ازای کاری که می‌کند تا یکسال دیگر نقدینگی و حق انشعاب در اختیارش قرار دهیم که در این موضوع به توافق رسیدیم.
وی بیان کرد: متاسفانه مدیرعامل آب وفاضلاب اهواز در تصمیم‌گیری تاخیر و کوتاهی می‌کند برای همین هفته گذشته تذکری به او دادم؛ مدیرعامل آبفا اهواز موظف است با سرمایهگذار قرارداد ببندد و تاخیر وارد کردن در این کار از سوی او جایز نیست.
به گزارش ایرنا کتابخانه مرکزی برکت سردار شهید مدافع حرم سیدحمید تقوی‌فر دومین کتابخانه شهرستان کارون و 229مین کتابخانه عمومی خوزستان است که روز شنبه به بهره برداری رسید.این کتابخانه در مساحت یک هزار متر و زیربنای 900 متر دارای بخش های مخزن، سالن‌ مطالعه مجزای خواهران و برادران، کافی نت، نمازخانه، بخش اداری و بخش مرجع است.تاکنون در این کتابخانه بیش از 18 میلیارد ریال هزینه شده است.
برچسب‌ها
آب و فاضلاب خوزستان کارون کتاب اهواز کتابخوانی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/143413/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشفی تازه: زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند

کل کل تکنیکی اورونوف در آبادان

برتری 2 برابری پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت در آبادان

اوقات شرعی سی ام فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر

ارسال 13 پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول

سرخپوشان پایتخت به‌دنبال صدرنشینی در آبادان/ نبرد عنایتی و شجاعی در دربی بدون تماشاگر تهران

قاسمپور: شانس برد پرسپولیس بیشتر از نفت آبادان است

توزیع اسکناس درشت، تورم را بالا می برد؟

ثبت بیش از 26 میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان

مربیان پرسپولیس در آبادان احساس غربت نمی‌کنند!

پیش بینی فرمانده پیشین پدافند هوایی اسرائیل از جنگ ایران و اسرائیل

پیش بینی فرمانده پیشین پدافند هوایی اسرائیل از رویارویی ایران و اسرائیل

بازگشت پرسپولیس از آبادان، شاید به‌عنوان صدرنشین

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل نفت آبادان

بازگشت سرمربی پرسپولیس به کنار خط در آبادان

انتقادها از تعطیلی پنجشنبه ها / نشانه‌ای از ترجیح سیاست بر اقتصاد

مورد عجیب فراز: یک‌ماه دوری از خانواده!

اتفاق خوشحال‌کننده برای عبدالله ویسی

حماس: نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد

آنروا: اسرائیل در تلاش برای پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است

حمله هوایی صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی در جنوب غزه؛ هشت نفر شهید شدند

عالیشاه در فکر سبقت از ترابی در آبادان

80 درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است

حادثه انفجار گاز در دزفول 9 مصدوم داشت

برگزاری راهپیمایی مردمی برای دفاع مشروع نیروهای مسلح در خوزستان

بیش از 26.6 میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

حماس:نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد/اسرائیل در ورطه نابودی است

بهبهان خط پایان محموله‌های قاچاق

انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول 9 مصدوم بر جا گذاشت

برای دلار 20 هزار تومانی و تورم 30 درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار 65 هزار تومانی و تورم 45 درصدی را توجیه می‌کنند

مجلس خود را موظف به حمایت از کشاورز می‌داند/ لزوم مکانیزه شدن کشاورزی در خوزستان

داستان 34 روز مقاومت در خرمشهر؛ اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد

پیام تسلیت سردار قاآنی به هنیه

تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در 11 استان

پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه

حماس: عملیات «وعده صادق» ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده/ موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنیم

عقب ماندگی خوزستان با وجود افراد توانمند و دلسوز جبران می‌شود

باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!

پیروزی دختران بلند قامت کردستانی در مصاف با نماینده زنجان + فیلم

گلزن پرسپولیس به نفت در اختیار تارتار

اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی

آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان

حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است

انفجار گاز در دزفول 9 مصدوم بر‌جای گذاشت

ربیعی: مقاومت ما بعد از پنالتی سپاهان شکسته شد/ دربی اصفهان باید باکیفیت‌تر باشد

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد

506 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند

اوسمار به نشست خبری نرسید