پیام خوزستان

آخرين مطالب

کنگره ملی عصمت پورانوری شهیده شاخص کشوری در دزفول برگزار شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دزفول- کنگره ملی عصمت پورانوری شهیده شاخص کشوری و یکهزارو 674 شهیده استان خوزستان سه‌شنبه شب با حضور جمعی از مسوولان و فرماندهان نظامی در حسینیه ثاراله دزفول برگزار شد.

به گزارش ایرنا فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان در این کنگره ملی با گرامیداشت یادو خاطره شهیده عصمت پورانوری گفت: مردم خوزستان و دزفول به دنیا یادآوری کردند که هزینه مقاومت از سازش بسیار کمتر است.
سردار سرتیپ حسن شاهوارپور ایستادگی و مقاومت را برای پیروزی بر دشمن ضروری خواند و افزود: مقاومت، سختی و تحریم دارد ولی با همه توطئه‌های دشمنان، دزفول و خوزستان همچون سرو سرافراز ایستاده‌اند.
وی با اشاره به تلاش دشمن برای تسلیم کردن ایران اظهارداشت: گذشتگان ما با تحمل سختی‌ها تسلیم نشدند و اکنون با برگزاری یادواره و کنگره سعی داریم افتخارات و سرافرازی‌ها را به مردم یادآوری کنیم.
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به نا آرامی‌های پس از افزایش قیمت بنزین در کشور گفت: مردم اعتراضی به حق و به جا داشتند ولی عوامل پشت صحنه دشمن بلافاصله وارد صحنه شدند و مال و جان مردم را مورد تعرض قرار دادند.
وی با اشاره به جانفشانی نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیج برای حفظ آرامش در کشور افزود: اطاعت از رهبری و حضور مردم در صحنه از عوامل موفقیت ایران اسلامی هستند.
سردار شاهوارپور گفت: حضرت امام خمینی (ره) مسیر مقاومت و ایستادگی را نشان داد و به ما یاد داد مردم منسجم و یک دست مقابل دیکتاتور بایستند و تسلیم نشوند.
وی با تاکید بر لزوم تشخیص و بصیرت مردم در فضای غبارآلود ایجاد شده افزود: زن و مرد باید برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان وارد عرصه شوند.
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان محور انقلاب اسلامی را امامت و ولایت خواند و گفت: اگر دشمن شب و روز علیه ما گلوله ببارد باید مقابل آن بایستیم.
وی با اشاره به حضور تاثیرگذار زنان در عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: زنان در دزفول مردم و فرزندان خود را برای حضور در جنگ تشویق می‌کردند که نتیجه آن هشت سال مقاومت و دفاع بود.
سردار شاهوارپور تلاش‌های زنان در پشت جبهه را یادآور شد و اظهارداشت: زمانی که مردان در جبهه با دشمن میجنگیدند، زنان پشت جبهه فرزندان را تربیت و درمان می‌کردند.
وی با بیان اینکه بانوان پشتیبانی جبهه را برعهده داشتند، گفت: حملات موشکی شرایط سختی را برای مردم بوجود آورد ولی خواهران مقاومت کردند.
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه دشمن به دنبال از بین بردن هویت و خانواده ما است، افزود: وجود علما و بزرگان در دزفول و فرهنگ شیعه باعث شده که اکنون به گذشته خود و جوانان افتخار کنیم.
وی اظهارداشت: دشمنان با رواج بدحجابی در جامعه و بی‌غیرتی مردان قصد ضربه زدن به کشور ما را دارند زیرا زمانی که مرد تعلق خاطری به خانواده خود نداشت نسبت به جامعه نیز دغدغه ندارد.
سردار شاهوارپور گفت: هشتک عصمت توسط مدافعان فرهنگ مقاومت شهرستان دزفول در فضای مجازی ترند شده است که جای تقدیر دارد.
شهدا با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند
امام جمعه دزفول نیز در این کنگره ملی با گرامیداشت یادو خاطره شهدا بویژه شهیده عصمت پورانوری گفت: شهدا با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند.
حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی خانواده شهدا را چشم و چراغ ملت ایران دانست و افزود: ده‌ها عالم دینی در تاریخ انقلاب در کمتر از یک دهه به شهادت رسیدند و برگ زرینی در تاریخ بشریت به افتخار ملت ایران ثبت کردند.
وی با بیان اینکه 17 هزار شهید ترور از اقشار مختلف در رشد نهال انقلاب سهم داشتند، ادامه داد: دشمن با پشتیبانی 38 کشور به ایران حمله کرد و شهرهای ایران را آماج حملات ددمنشانه خود قرار داد.
امام جمعه دزفول گفت: دزفول مقاوم و پایدار با تحمل 176 موشک، 2 هزار و 500 گلوله توپ و 400 حمله هوایی سیبل دشمن شده بود ولی مردم مقاوم و استوار مقابل دشمن ایستادند و شهر را ترک نکردند.
وی با بیان اینکه دزفول در دفاع مقدس به تنهایی یک لشکر داشت، افزود: خانه‌های ویران شده دزفول در حملات هوایی دشمن بعثی به سرعت بازسازی می‌شدند.
حجت الاسلام قاضی دزفولیبا اشاره به تقدیم 2 هزار و 616 شهید در شهرستان دزفول اظهارداشت: دزفول سرمایه عظیمی داده تا به شهر مقاومت معروف شده و یک روز در تقویم جمهوری اسلامی به نام این شهر نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه شیرزنان دزفول در نبرد حق علیه باطل فرزندان خود را به میدان فرستادند و خود لباس رزم پوشیدند، افزود: شهیده عصمت پورانوری شب‌ها با حجاب کامل استراحت می‌کرد تا اگر به شهادت رسید همه بدانند حجاب بر تن داشته است.
امام جمعه دزفول با گرامیداشت یادوخاطره آیت اله قاضی بیان کرد: این عالم اسطوره مقاومت بود و حضرت آقا پس از وفات ایشان گفتند آیت اله قاضی احیاکننده خوزستان و دزفول بودند.
به گزارش ایرنا فاطمه عبادی هنرمند برگزیده برنامه عصر جدید که فریاد مظلومیت مردم خوزستان را با شن به نمایش کشیده بود نیز در این کنگره به اجرای برنامه پرداخت و تصاویری از دفاع مقدس و شهیده عصمت پورانوری را با شن به نمایش گذاشت.
نقاشی تصویر شهیده عصمت پورانوری به صورت زنده در محل حسینیه ثاراله، پخش مستند عصمت، رونمایی از تمبر و کتاب چادری برای عصمت، اجرای گروه سرود معراج شهر امام(ره) و برپایی ایستگاه صلواتی از برنامه‌های جانبی این کنگره ملی بودند.
محفل خاطره گویی شهیده عصمت پورانوری نیز جمعه گذشته با حضور رییس حوزه هنری خوزستان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول برگزار شد.
عصمت پورانوری، از سوی ستاد مرکزی راهیان نور به‌عنوان شهید شاخص جامعه بانوان در سال 98 اعلام شد.
شهیده پورانوری یکی از آموزش یاران و مربیان نهضت سوادآموزی بود که با عشقی راستین و الهام گرفته از وصی پیامبر(ص) حضرت امام در امر بسیج عمومی وارد عرصه سوادآموزی شد و در جریان جنگ تحمیلی سختی‌های فراوانی کشید و درنهایت ملکوت اعلی او را برگزید و در تاریخ 19 آذر 1360 در اثر بمباران هوایی دزفول توسط مزدوران عراقی به درجه والای شهادت نائل شد.
شهرستان دزفول بیش از 2 هزار و 600 شهید از جمله 414 شهیده تقدیم میهن اسلامی کرده است.
برچسب‌ها
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دزفول خوزستان بنیاد شهید و امور ایثارگران

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/142978/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نوجوان مرگ مغزی‌شده خرمشهری به 2 نفر جان دوباره بخشید

او را شاعر آزادی می‌نامند! + فیلم

راهیابی 24 کشتی گیر کهگیلویه و بویراحمدی به رقاب‌های ملی

پیش بینی‌های هواشناسی خوزستان درخصوص دما در بهار و تابستان

سامانه بارشی وارد خوزستان می‌شود

ایجاد بیش از 8 هزار و 500 فرصت شغلی در خوزستان

پسر خرمشهری با اهدای عضو به 2 شهروند زندگی دوباره‌ای داد

نظارت بر نانوایی‌های اهواز به صورت مستمر در حال انجام است

محکومیت همدستی دولت اردن با رژیم صهیونیستی

صعود فولاد خوزستان به مرحله نهایی یگ برتر فوتبال نوجوانان

16 هزار متر مربع از اراضی دولتی در امیدیه رفع تصرف شد

قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه 1403/02/01

اسلحه‌های مجوزدار در صورت استفاده غیرمجاز ضبط شوند

کاهش 75 درصدی حوادث غرق شدگی در خوزستان

پیروزی تیم ملی حفاری اهواز در لیگ برتر گلف

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

ماجرای بیزینس‌های «آقای همساده»

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

80 اتاق بهداشت جدید در مدارس خوزستان راه‌اندازی شد

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

توپکرانی 137 هزار متر خط لوله در نفت و گاز مسجدسلیمان

حمله پهپادی به پایگاه هوایی عوبدای اسرائیل + جزئیات

شناسایی بیش از 8 هزار تن اضافه تناژ در جاده‌های خوزستان

برگزاری ششمین کنگره شعر ملی خلیج فارس در هندیجان

تقویت ارتباطات سیار در مناطق روستایی و شهری خوزستان

نعیم قاسم: هیچ‌گونه کنار گذاشتن رویارویی و عقب‌نشینی از حمایت از غزه وجود ندارد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به ایلات اشغالی

معاون دبیرکل حزب‌الله: هیچ‌گونه کنار گذاشتن رویارویی و عقب‌نشینی از حمایت از غزه وجود ندارد

کودک خرمشهری فرشته نجات شد

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال و فانوس به‌دستان لیگ

ثبت آلودگی هوا در 5 شهر خوزستان

هوای دو شهر خوزستان در وضعیت «قرمز»

کاهش 28 درصدی پرونده‌های محاکم تجدیدنظر استان خوزستان

اهدای اعضای بدن یک کودک خرمشهری به بیماران نیازمند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/01

بچه بال مگسی رو واکس زده!

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد