پیام خوزستان

آخرين مطالب

معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور:

10میلیارد تومان اعتباربرای توان‌افزایی بانوان روستایی اختصاص یافت سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز- معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: 10 میلیارد تومان اعتبار برای توان‌افزایی بانوان روستایی گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، معصومه ابتکار عصر امروز دوشنبه در نشست شورای مشورتی بانوان خوزستان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در استان خوزستان، باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های خوب زمینه را برای مشارکت هرچه بیشتر مردم و اقشار مختلف فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مبتنی بر تعالیم اسلامی و متکی بر رأی مردم است، افزود: برای جدا کردن خواست و رأی مردم خیلی تلاش می‌شد و به امام می‌گفتند نیازی به رأی، رفراندوم و حضور بانوان نیست اما، امام به عنوان رهبر و خصوصاً فقیه جامع‌الشرایط بر حضور بانوان تأکید داشتند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، با بیان اینکه مقبولیت و پایگاه مردمی جمهوری اسلامی به عنوان پشتوانه کشور همچنان از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید است، تصریح کرد: طبق گفته رئیس‌جمهور هم دولت موفق به اجرای بسیاری از برنامه‌های توسعه‌ای کشور شده و در این بین به دستاوردهای دولت در خوزستان خصوصاً در حوزه کشاورزی و تأثیر آن بر بهبود زندگی مردم اشاره کرد.
ابتکار عنوان کرد: تنش‌های ایجاد شده برای اصلاح سهمیه سوخت همه را ناراحت کرد و همه دلشان می‌خواهد که ایران یکپارچه و همدل باشد، در رفتار باید مسلمان باشیم و به درد همدیگر رسیدگی کنیم.
وی بیان کرد: یارانه نقش بسیار بزرگی در زندگی ایرانیان دارد ولی باید از این حوادث درس بگیریم و بیش از گذشته انسجام و آگاهی جامعه را ارتقاء دهیم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: زنان و مردان ما امروز با سلاح و ابزار آگاهی می‌توانند در مقابل آسیب‌ها از خود، جامعه، اقتصاد و فرهنگ محافظت کنند و غیر از این باشد ضربه خواهیم خورد.
ابتکار افزود: امروز دسترسی‌های جامعه به اطلاعات خیلی وسیع است و اگر به آگاه‌سازی جامعه کمک نکنیم آسیب‌های بسیاری را شاهد خواهیم بود
جامعه امروز ظرفیت‌های بزرگی دارد
وی بیان کرد: جامعه امروز ظرفیت‌های بزرگی دارد که همه باید برای رشد آنها کمک کنیم و توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشیم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور بیان کرد: عدالت جنسیتی محور اصلی بحث است که در دولت دوازدهم این موضوع و توجه به نقاطی که عقب‌ماندگی داریم جزو اولویت‌ها است و در این راستا سند ارتقای وضعیت زنان نیز در استان‌های مختلف از جمله خوزستان تدوین شده که نقش نهادهای مدنی هم در این حوزه بسیار پررنگ است و فعالان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز نقش‌آفرین هستند.
ابتکار با بیان اینکه باید برای بانوان تلاش کنیم و از عقب‌ماندگی آنها جلوگیری کنیم، عنوان کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی کشور توازن منطقه‌ای و عدالت به معنای خودش و توجه به اقشار از جمله بانوان است که باید در استان‌ها نیز به آن توجه ویژه‌ای شود.
وی با عنوان اینکه از خیریه‌ها و مؤسسات مردم‌نهاد نیز برای توان‌افزایی بانوان استفاده می‌شود، گفت: توان‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد در جنوب غرب کشور اجرا می‌شود که استان خوزستان نیز حضور دارند و همه سازمان‌ها بدون محدودیت امکان ثبت‌نام دارند.
ابتکار عنوان کرد: توان‌افزایی اقتصادی از جمله طرح‌های مهم است که برای سه گروه عمده زنان سرپرست خانوار (به دلیل آسیب‌پذیری اولویت دارند) و همچنین به طور خاص گروه زنان روستایی و دختران اجرا می‌شود.
معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور تصریح کرد: هدف دوره‌ها تنها آموزش نیست بلکه مهارت افزایی است و تمام زنان روستایی علاقه‌مند امکان حضور در طرح اشتغال بانوان روستایی برای تولید محصولات ارگانیک را دارند و در نتیجه برند یک محصول سالم با گواهی استاندارد را تولید می‌کنند که در سلامت، حفظ محیط زیست و آب‌وخاک نیز مؤثر است.
زمینه اشتغال بانوان خوزستان
وی گفت: جاذبه‌های طبیعی خوبی در خوزستان است که در زمینه اشتغالزایی بانوان روستایی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند و تولید داروهای گیاهی نیز از جمله طرح‌های اجرایی برای بانوان روستایی است.
وی با عنوان اینکه استان خوزستان دارای 83 صندوق خرد زنان روستایی است افزود: این میزان باید افزایش پیدا کند و از این توسعه حمایت می‌کنیم که حرفه‌آموزی و مهارت افزایی دارند و به تأمین تسهیلات و ضمانت‌نامه‌ها کمک می‌کند.
ابتکار با بیان اینکه 10 میلیارد تومان اعتبار برای توان‌افزایی بانوان روستایی گرفته شده و موافقت‌نامه‌هایی نیز برای بازارچه اشتغال خانگی و صنایع‌دستی با وزارت کار داریم، گفت: تسهیلاتی را برای بانوان روستایی پیش‌بینی کردیم که به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.
معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور عنوان کرد: در کنار کارآفرینی، اشتغال خانگی برای زنان سرپرست خانوار یا روستایی، طرحی را خاص دختران دانش‌آموز با مشارکت وزارت آموزش‌وپرورش اجرا می‌کنیم.
وی گفت: موضوع توجه به دختران جوان از طریق استارتاپ ها و طرح کسب‌وکار که مرحله اول آن اجرا شده را در صورت موفقیت تکرار می‌کنیم و طرح ارتقای تاب‌آوری را به اشکال مختلف با تربیت تسهیل گران از سوی اداره کل بانوان خوزستان اجرا می‌شود که به توان عبور از مشکلات و ارائه راه‌حل‌ها به جوامع محلی کمک بسیاری می‌کند.
ابتکار بیان کرد: امروز نسبت به دوران گذشته وضعیت بهتری داریم که بخشی از آن حمایت دولت و بخشی دیگر هم تلاش خوزستان در امور بانوان است ولی بخشی از کار هم باقی مانده است.
اجرای طرح تاب‌آوری
وی بیان کرد: طرح ارتقا تاب‌آوری اجتماعی هم تدوین شده که در 15 نقطه این استان اجرا شده و امروز تفاهم‌نامه‌ای با استاندار خوزستان امضا می‌کنیم چون 15 نقطه دیگر هم برای اجرای این طرح در خوزستان باید اضافه شود.
معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم تحکیم خانواده را با کمک اعضای خانواده و مخاطب قرار دادن آنها محقق کنیم تأثیرات اجتماعی بسیار مثبتی خواهد داشت.
وی با عنوان اینکه به دلیل کم‌توجهی به بحث خانواده، تربیتی، مباحث معنوی امروز دچار بحران تنهایی شده‌اند، عنوان کرد: عمده دلیل آن این است که خانواده و کانون حمایتی نیست و وقتی کارکرد خود را از دست بدهد اینطور می‌شود و آسیب‌ها و معضلات اجتماعی دیگر را در این عدم انسجام خانواده‌ها داریم.
ابتکار افزود: سازمان‌های مردم نهادی که علاقه دارند در خصوص مهارت‌های ارتباطی و گفتگو فعالیت کنند، حتماً اعلام داشته باشند تا طرح‌های خوبی هم در این زمینه انجام دهیم و اگر نقد، اعتراض و حرف‌های نوجوانان را در خانواده و مدرسه نشنویم به اعتراضات به خشم و خشونت تبدیل می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/142804/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

نامه وزیر دفاع به قالیباف

نگاهی به دومین مصاف سپاهان در جام حذفی

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

مرحله اول آزمون سراسری در خوزستان برگزار شد

فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال

مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

مقاومت ترموود در برابر آتش

افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان

6 عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

برداشت کلزا در بهبهان

خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد

اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان

استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان

امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد

کشف سوخت قاچاق در آبراه اروند

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

امیر آشتیانی برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد

زهره الهیان: از اقدام پلیس برای اجرای طرح «نور» حمایت می‌کنیم

سخنگوی دولت روحانی: وقتی خودتان تیک آبی و خاکستری می‌گیرید، بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

خاطره شنیده نشده از حاج قاسم

قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم

آزادی 2 زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه

اختصاص 60 میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان

بازداشت بیش از 100 دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی

آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر

وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر

پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان

نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ