پیام خوزستان

آخرين مطالب

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان:

دغدغه اعضای شورای شهر آبادان فراوان است اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - آبادان– سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان گفت: دغدغه اعضای شورای شهر آبادان فراوان‌تر از 8 سؤال طرح شده عضو این شورا از شهردار است.

 حسن کمری  در جلسه علنی بررسی پاسخ‌های شهردار به سؤالات یکی از اعضای شورای شهر در محل این شورا افزود: در مورد پاسخ شهردار به سؤالات عضو شورا چند نکته‌ای را می گویم یکی آنکه شهردار وظیفه دارد تا به سؤالات کتبی اعضای شورا که از طریق رئیس شورا برای وی ارسال می شود، پاسخ دهد اما مطالب دیگری هم هست.
وی اظهار کرد: تمام دغدغه‌های مردم و اعضای شورا تنها به این 8 سؤال عضو سؤال‌کننده شورا ختم نمی شود، بسیاری از مسائل که شاید مهم‌تر هم باشد و در این سؤالات نیست و شهردار هم جواب نداده است جزو نگرانی‌ها و دغدغه‌های ما محسوب می شود که تعطیلی واحد بازرسی و پاسخگویی به شکایات شهرداری با توجه به اهمیت زیادی که دارد، یکی از این دغدغه‌ها است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه در تعاریف از واحد بازرسی به عنوان چشم بینای هر سازمانی یاد می شود، تصریح کرد: این واحد باید هم کار بازرسی را انجام دهد و هم عملکرد واحدهای مختلف سازمان را مورد ارزیابی قرار دهد؛ ضمن اینکه باید به شکایات موجود نیز پاسخ دهد، حال تصور کنید در سازمانی هیچ‌یک از این تعاریف انجام نشود که به طور واضح نتیجه آن نیز مشخص است، اگر این واحد فعال بوده است ارزیابی‌های این واحد می توانست پاسخگوی بسیاری از مسائل و سؤالات باشد.
کمری با اشاره به اینکه همین شرایط به نحوی دیگر در واحد سرمایه‌گذاری شهرداری وجود دارد، یادآور شد: اعتبارات دولتی ما شرایط خاصی دارد، اعتبارات دولتی به ما نمی رسد و آن مقدار اندکی هم که می رسد به هیچ وجه پاسخگوی نیازها نیست، به ویژه با تبدیل آبادان به منطقه آزاد که دیگر هیچ.
وی گفت: وقتی می گوییم بخش عمده مشکلات آبادان از بابت منطقه آزاد است به معنای سازمان منطقه آزاد اروند نیست بلکه به جهت واقع شدن این شهر در منطقه آزاد است؛ چراکه با این عنوان اعتبارات دولتی یا به شکل کامل به ما داده نمی شود و یا اگر هم پرداختی هست بسیار کم، ناچیز و قطره‌ای است، به ما می گویند دولت شما منطقه آزاد است آن هم منطقه آزادی که اعتباراتش وابسته به گمرکات است و گمرکات هم تحت تأثیر تحریم‌هاست و به نحوی تعطیل و منطقه آزاد حتی نمی تواند پاسخگوی اعتبارات جاری خود باشد و اگر هم اعتباری دارد در حد رفع مشکلات شهری نیست.
وی افزود: مشکلات ما با سایر مناطق آزاد کشور تفاوت دارد، کتابچه قانون اداره مناطق آزاد کشور که در دست زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با حدود 500 هزار نفر جمعیت هست، همان کتابچه‌ای است که در دست مدیرعامل منطقه آزاد انزلی است آن هم بدون یک خانواده ساکن در این منطقه، از این مسئله به سادگی می توان دریافت که مدیریت و هزینه کرد در این مناطق به رغم قوانین مشترک و یکسان اما به جهت جمعیت چقدر متفاوت است و این ما را به عنوان منطقه آزاد اروند دچار مشکل کرده است.
وی راه رهایی شهر از بند مشکلات را تلاش در جهت جذب سرمایه گذاران دانست و اظهار کرد: منطقه آزاد یعنی جذب سرمایه گذار، اما متأسفانه واحد سرمایه گذاری مان در شهرداری تعطیل است و تا زمانی که این بخش فعال نشود تلاش‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و کارکردهای شورا و شهرداری نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت و اتفاق خوشایندی برای این شهر و مردمانش نمی افتد، تا زمانی که بخش سرمایه گذاری مان فعال نشود و اعتباری از این بابت وارد شهر نشود، هیچ طرحی اجرایی نخواهد شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: واگذاری پیاده‌روهای شهر تحت عنوان ((مکانیزه کردن ایستگاه‌های اتوبوس)) یکی دیگر از دغدغه‌های ما است؛ چراکه ایستگاه‌های ایجاد شده بویی از مکانیزه شدن ندارند و با مراجعه به فلکه کارون می توان آنچه را که از حد فاصل محل مقابل مطب دکتر طوقی تا این فلکه به وجود آمده است را دید که البته جاهای مختلفی از شهر به همین وضعیت هستند و این نیز یکی دیگر از نگرانی‌های شوراست.
کمری از واگذاری غیرقانونی هر طرح با حفظ ظاهر قانونی به عنوان یکی از معضلات شهری و دغدغه اصلی مردم و شوراییان نام برد و یادآور شد: بخشی از فضای سبز شهری تحت عنوان کیوسک‌ها، کیوسک‌هایی که با 2 متر آغاز و گاهی تا 80 و حتی 900 متر هم توسعه پیدا می کند، در این طرح‌ها اگرچه حفظ ظاهری صورت گرفته و امضاءهایی در هیئت‌مدیره‌هایی که این طرح‌ها را تصویب کردند انجام شده اما بسیاری از موارد قانونی رعایت نشده است؛ ضمن اینکه ظاهر شهر نیز از بین رفته که بیشتر این موارد مربوط به تصدی شهرداران قبلی است و تعدادی هم مربوط به دوره شهردار فعلی و دوره پنجم شورا است.
وی گفت: در پروژه ساحلی اروند با توجه به اهمیت موضوع اما متأسفانه جذب اعتبارات به خوبی انجام نشده است؛ ضمن اینکه کوتاهی در جذب اعتبارات معابر احمدآباد، کوتاهی منجر به انحراف یا تحقق نیافتن بهتر پروژه معابر ذوالفقاری و مسائل خدمات شهری هم بخشی دیگر از دغدغه‌های ما شوراییان است.
وی خطاب به اعضای شورای شهر افزود: دو موضوع را باید در نظر بگیریم، یکی آنکه اصل استیضاح شهردار مورد بحث باشد تا درباره آن تصمیم‌گیری شود و دیگری پاسخ‌هایی است که شهردار به سؤالات عضو شورا داده است؛ پاسخ‌های شهردار به سؤالات داده شده و ما نیز آنها را در صحن علنی شورا خواندیم و حاضریم درباره سؤالات مطرح شده و پاسخ‌ها هم به مردم توضیحات بدهیم و هم آنها را در اختیار مردم قرار دهیم، اما آنچه در این میان مهم‌تر است اصل استیضاح است؛ همان‌طور که مردم نیز مطلع هستند آنکه ما ظرف سیزده ماه،4 بار است که داریم از شهردار طرح سؤال می کنیم و ادامه این روند از سوی مردم پذیرفتنی نیست و انتظارشان آن است که به نتیجه برسد؛ لذا با در نظر گرفتن شرایط از اعضای شورا می خواهم یا 6 نفر شویم و امروز تصمیم بگیریم که ما تغییر مدیریت شهری را داشته باشیم و یا اینکه روند را ادامه دهیم.
وی اظهار کرد: به هر حال در مرحله دوم طرح سؤال طبق قانون شهردار باید ظرف مدت 2 تا 3 هفته به صورت حضوری در صحن شورا بیاید و به سؤالات پاسخ دهد که در این فاصله می شود موقعیتی برای رفت و آمدها، محلی برای لابی‌گری و سوءاستفاده برخی‌ها که چه شهردار خبر داشته باشد یا نداشته باشد به پیش من و دیگر اعضاء می آیند و واسطه می شوند؛ البته ممکن است برخی‌ها هم در این میان سوءاستفاده کنند و امتیاز می گیرند که ممکن است از میان اعضاء باشد و یا به نام ما امتیازاتی را بگیرند.
وی تصریح کرد: اگرچه در مدت دوساله‌ای که از عمر شورای پنجم می گذرد ما تنها انتخاب یک سرپرست و یک شهردار را داشتیم و این نسبت به برخی شوراها در دیگر شهرها یک برتری محسوب می شود اما اکنون که در چهارمین استیضاح شهردار قرار گرفته ایم یا باید تصمیم به تغییر بگیریم و یا اگر قرار است شهردار ابقا شود دیگر آن فرصت چند هفته‌ای در کار نباشد تا محل خیلی از مسائل شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/142686/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان

مدیرعامل فولاد اکسین: کارگران در خط مقدم جهاد جهش تولید هستند

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست

انجام 10 عمل اهدای عضو در خوزستان در 5 روز

معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان

آزادی 7 زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

طوفان نمک کوهنوردیه!

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

کارگران هفت تپه: آقاجان متشکریم

برترین‌های پنج وزن نخست مسابقات جام تختی در اهواز مشخص شدند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟