پیام خوزستان

آخرين مطالب

امام جمعه دزفول:

عدم همراهی و همدلی میان مسئولان از مهم‌ترین مشکلات دزفول است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دزفول- امام جمعه دزفول گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات دزفول عدم همراهی و همدلی مناسب میان مسئولان است که می تواند مانع توسعه شهرستان شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی پیش از ظهر امروز یکشنبه در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف شهرستان که به مناسبت روز دانشجو در نهاد امامت جمعه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات دزفول نبود همراهی و همدلی مناسب در بین مسئولان است.
وی با اشاره به برخی ماجراهای اختلاف آمیز در بین مسئولان شهرستان طی روزهای اخیر، افزود: مدیران باید فارغ از هر گونه اختلاف نظر در هر زمینه‌ای، در راستای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم و توسعه شهرستان با یکدیگر همکاری و همدلی داشته باشند؛ چرا که اگر طرح و ایده‌های زیادی نیز برای توسعه شهرستان وجود داشته باشد اما همدلی در بین مسئولان مشاهده نشود، این طرح‌ها به سرانجام نخواهد رسید.
امام جمعه دزفول عنوان کرد: یک جریان سیاسی در دزفول وجود دارد که هیچ چیزی را که همسو و همراهش نباشد بر نمی تابد و عده‌ای نیز در شهرستان صرفاً به دنبال مصادره کردن اقدامات و پروژه‌ها به نام خود هستند؛ البته ما نیز بنا نداریم با این افراد در مسیر مصادره کردن طرح‌ها و برنامه‌ها مسابقه بگذاریم.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به مشکلات شهرستان به ویژه در زمینهٔ اقتصادی، گفت: دزفول قطب کشاورزی است اما افرادی که صرفاً به دنبال مصادره کردن پروژه‌ها هستند بگویند که چرا تاکنون هیچ کاری برای رفع مشکلات کشاورزان شهرستان انجام نداده اند و یا اینکه چرا با وجود برخی وعده‌ها و شعارها، وضعیت شهرستان در زمینهٔ تولید و اشتغال نامناسب است.
بیان شاخص‌های نماینده اصلح
وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر مردم شهرستان و به ویژه جوانان و دانشجویان می خواهند در این عرصه بصیرتمند عمل کنند، باید نسبت و رابطه کاندیداها با نظام و انقلاب را بررسی کنند؛ باید ریشه و اصالت شخصیتی فرد مورد واکاوی قرار بگیرد و دید آیا فرد مورد نظر و خانواده وی شهید، جانباز و یا آزاده با انقلاب تقدیم کرده است یا خیر، لذا این ملاک‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.
امام جمعه دزفول در خصوص پرسش برخی دانشجویان مبنی بر شایعه حمایت وی از یک کاندیدای خاص در انتخابات مجلس، اظهار کرد: بنده برای انتخاب نماینده مجلس یکسری اصول و چارچوب دارم و از سویی به هیچ عنوان جایگاه ارزشمند و مقدس امام جمعه را برای کسی خرج نمی کنم، بنده خط سیاسی باز نیستم و از هیچ شخص و جناحی برای انتخابات حمایت نخواهم کرد اما در خطبه‌های نماز جمعه به صراحت و با دقت شاخص‌ها و معیارها را بیان خواهم کرد به‌گونه‌ای که هر فردی با کوچک‌ترین درک سیاسی نیز بتواند مصداق این معیارها را از میان کاندیداها تشخیص دهد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد: انتخابات شهرستان باید به گونه‌ای باشد که در آن همه سلایق حضور داشته باشند، سپس نماینده‌های طیف‌ها و قشرهای مختلف با یکدیگر به اجماع برسند و رقابت بین سه یا چهار نفر که نماینده تمام اقشار مردم باشند ایجاد شود؛ اینکه آقای ایکس قلان یا فلان نماینده شود برای من اولویت نیست بلکه حضور حداکثری مردم اولویت اول من در انتخابات است؛ سپس هر فردی که توانست از فیلتر شورای نگهبان عبور کند و مردم نیز وی را انتخاب کنند از دید و نظر من نماینده قانونی است.
وی یادآور شد: من امام جمعه تمام شهر هستم و تا جایی که وصله بدی چسبیده نشود به دنبال جذب حداکثری هستم و حتی میان کسانی که با انقلاب دشمنی دارند نیز نقش مصلحانه بازی خواهم کرد تا شاید از دشمنی دشمنان نیز کاسته شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با تأکید بر اینکه من یک تار موی جوان انقلابی را به صد سیاست باز منافق صفت نمی دهم، گفت: اما اگر بتوانم کسی را که در دامان دشمن غلتیده به سمت‌وسوی درست و همسو با نظام بکشانم به گونه‌ای که از اصول و اعتقادی که دارم تنزل نکنم، قطعاً دریغ نخواهم کرد.
وی با تأکید بر اینکه جز در چارچوب مصالح نظام، انقلاب و دین با هیچ‌کس عقد اخوت نخواهیم بست، افزود: هر مسئولی ذره‌ای از این مسائل دوری کند، دوستی خود را با وی تمام خواهیم کرد؛ چراکه ما برای نظام و انقلاب هزینه زیادی کرده ایم؛ بنابراین هرگز کاری انجام نخواهم داد تا پشتوانه عظیم خانواده مرحوم آیت الله قاضی از بین برود.
امام جمعه دزفول اضافه کرد: در این بین اگر فردی که خطا و اشتباه کرده به اشتباه خود اعتراف کرده و درصدد جبران آن برآید دلیلی برای دشمنی با وی نخواهیم داشت که هدف من مطالبه گری و رفع مشکلات مردم است، من از پشت پرده‌های تمام مسائل شهرستان با خبر هستم اما بلوا کردن و ایجاد تشنج هنر نیست؛ چراکه باید در راستای اصول و چارچوب و در جهت آرامش و مصالح شهرستان حرکت کنیم.
لزوم افزایش توجه دولت به اشتغال
حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه با بیان اینکه به عقیده رهبری در حال حاضر مهم‌ترین مشکل کشور، بیکاری، اشتغال و اقتصاد است، گفت: جای تأسف دارد برخی مسئولان خواسته یا ناخواسته خلاف جهت تأکیدات رهبری عمل می کنند؛ شغل ضامن امنیت است و اگر دولت به این مهم توجه بیشتری کند ضد انقلاب دیگر نمی تواند بر روی مشکلات مردم موج سواری کند.
وی با تأکید بر لزوم ایجاد امید و انگیزه در جامعه به ویژه جوانان از سوی مدیران شهرستان، بیان کرد: این مهم مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است که باید در راستای تحقق آن، تلاش و کوشش زیادی صورت بگیرد و مسئولان باید به دنبال رفع مشکلات مردم و شهرستان باشند؛ در حالی که نیروی انتظامی شهرستان در بحث گشت امنیت با مشکل کمبود هزینه برای بنزین مواجه است و جوانان ما با مدارک دانشگاهی به دنبال شغل هستند، برخی مسئولان شهرستان اقدام به تغییر دکوراسیون محل کار خود با هزینه چند میلیون تومانی می کنند که این اقدامات با صلاح نیست و موجب ناامیدی و دلسرد شدن مردم و جوانان می شود.
امام جمعه دزفول همچنین با بیان شرح وظایف امام جمعه و برخی اقدامات و فعالیت‌های نهاد امام جمعه و ستاد نماز جمعه شهرستان خطاب به مطالبه برخی دانشجویان مبنی بر حضور کمرنگ وی در جمع دانشجویان و دانشگاه‌های شهرستان، گفت: برخی‌ها حضور من در فضای دانشگاهی را بر نمی تابند اما معتقد هستم خودم نیز نسبت به دانشگاه‌ها کم‌کاری کرده ام و لازم است شورای دانشجویی توسط دانشجویان شهرستان تشکیل شود و من نیز علاوه بر حضور در جلسات این شورا و حمایت از آن، در حد توان نیز نسبت به عملی کردن ایده‌ها و رفع دغدغه‌های دانشجویان تلاش خواهم کرد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی از دانشجویان خواست تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار نگیرند و برای دست یافتن به حقیقت به دنبال تجزیه‌وتحلیل وضعیت و مسائل باشند.
به گزارش خبرنگار مهر، ارائه تسهیلات به دانشجویان، استفاده از ظرفیت دانشجویان در مسیر توسعه شهرستان، توجه به اشتغال دانشجویان، نام‌گذاری یک بوستان یا خیابان به نام دانشجو، تبدیل شدن روز دانشجو صرفاً به یک جشن و عدم مشاهده استکبار ستیزی در برنامه‌های مخصوص این روز، ناهنجاری‌های صورت گرفته در باغ ویلاها و سواحل شهرستان، عدم حضور امام جمعه در محافل دانشجویی و دانشگاه‌ها، مبارزه با بی‌حجابی و بدحجابی و تبدیل شدن نماز جمعه به مرکز مطالبه گری، از جمله مطالبات و دغدغه‌هایی بود که توسط برخی دانشجویان حاضر در این نشست مطرح شد.
امام جمعه دزفول نیز در راستای رفع و یا تحقق این مطالبات و دغدغه‌ها قول مساعدت داد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/142632/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند

واکنش مداخله‌جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای توماج صالحی

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)

عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردید و گزیده شدید؟

گزارش رئیسی از سفر به پاکستان و سریلانکا: برگزاری این سفر در این مقطع، پیام مهمی داشت

برنامه‌ریزی برای افتتاح 45 پروژه زیرساختی گردشگری

انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود

در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران

سقوط مرگبار مادر 19 ساله در ارتفاعات ماغر

بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟

پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86