پیام خوزستان

آخرين مطالب

خوزستان و 18 کرسی نمایندگی مجلس سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز- جریان شناسی ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس در استان خوزستان مدل جدیدی را نشان می‌دهد که می توان آن را در طول دوره‌های گذشته کم سابقه دانست.

به گزارش ایرنا، امروز شنبه در آخرین روز از مهلت تعیین شده 67 هیات اجرایی در 14 حوزه انتخابیه تشکیل شده که رسما از فردا یکشنبه کار بررسی صلاحیت داوطلب نمایندگی مجلس در خوزستان را آغاز خواهند کرد.
با وجود اینکه برخی از چهره‌های استان کار ثبت‌نام خود را به آخرین روز مهلت نام نویسی موکول کردند، پیش‌بینی می‌شود، تعداد دا,طلبان به بیش از 600 نفر افزایش پیدا کند.
بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که بیشتر داوطلبان بدون وابستگی به جریان خاصی به منظور حضور در رقابت‌های انتخاباتی ثبت‌نام کرده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد که چهره‌های وابسته به جریان اصولگرایی بیشترین تعداد ثبت نامی‌ها را به خود اختصاص دادهاند.
نماینده پاک دست منافع مردم را بر منافع شخصی ترجیح میدهد
حجت الاسلام سید رضا فلاحی مقدم عضو سابق شورای اسلامی شهر اهواز که داوطلب این دوره از نمایندگی مجلس شورای اسلامی شده است نماینده پاک دست را نماینده ای دانست که منافع مردم را بر منافع شخصی ترجیح داده و در این فرصت چهار ساله که توسط مردم در اختیارش قرار گرفته است به دنبال فرصت‌طلبی نباشد.
وی در جمع خبرنگاران مجلس دهم را مجلسی ضعیف‌ معرفی کرد و گفت: خلاء حضور نخبگان، افراد برجسته و کارآمد در این دوره کاملا محسوس است.
مشکلات خوزستان اورژانسی است
انتخابات در استان خوزستان با زمزمه هایی از حضور چهره‌ای خبر می‌داد که گفته می‌شد تعیین کننده سرنوشت نتایج رقابت های اسفندماه امسال است. عبدالحسین مقتدایی استاندار سابق خوزستان در آخرین روز از مهلت ثبت نام داوطلبان وارد ستاد انتخابات فرمانداری اهواز شد و برای حوزه انتخاباتی اهواز، باوی، حمیدیه و کارون نام نویسی کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
او مشکلات استان را در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: مشکلات استان خوزستان به حالت اورژانسی رسیده‌اند و قبل از هر اقدامی باید شرایط استان به وضعیت طبیعی خود بازگردد تا برای رفع مشکلات موجود بر اساس اولویت‌ها برنامه‌ریزی کرد.
این نماینده ادوار مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به عنوان یک چهره اصلاح طلب شناخته شده از حضور خود در انتخابات به عنوان یک فرد مستقل خبر داد و با گلایه از برخی تصمیم گیری‌های مدیریتی در سطح کشور، گفت: یکی از مشکلات جدی که در این نوع تصمیم‌گیری‌ها با آن روبه رو هستیم این است که هرکس زورش بیش، سهمش هم بیشتر است که این به عنوان یک ضعف در اداره امور محسوب می‌شود.
مجلس شخصی
امیر حیات مقدم اولین استاندار دولت احمدی نژاد در خوزستان نیز از دیگر چهره هایی است که از حوزه انتخابیه ماهشهر، هندیجان و امیدیه داوطلب نمایندگی مجلس شد. این داوطلب نمایندگی مجلس ورود خود به کارزار انتخاباتی را با انتقادی شدید از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز کرده است.
وی مجلس فعلی را مجلس شخصی دانست و گفت: تصمیمات سلیقه‌ای که از سوی رئیس مجلس اعمال می‌شود به کشور آسیب جدی وارد کرده است.
سفره مردم تغییری نکرده است
مسعود اسدی رییس مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی کشور نیز از دیگر چهره‌هایی است که با حضور در فرمانداری اهواز برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی اقدام به ثبت نام کرده است. وی در بدو حضور در ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران بر خواست مردم برای داشتن نمایندگانی صادق تاکید کرد و گفت: صادقانه می‌گویم که مردم بیش از هرچیزی تشنه صداقت هستند و من ترجیح می‌دهم در گام اول با همه صادق باشم.
او به شرایط زندگی مردم استان و اهواز اشاره کرد و گفت: این شرایط به شکلی نیست که بخواهم از خودم و یا برنامه‌های کاریم چیزی بگویم؛ به این خاطر که هرچه بگویم برای مردم شعار محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: طی سال های گذشته خیلی‌ها آمدند و از کنار شعارهایی که می‌دادند عبور کردند و تنها چیزی که تغییر نکرد، سفره مردم بود.
خوزستان رکورد تعداد داوطلبان ثبت نام کننده را می شکند
استان خوزستان با وجود داشتن 14 حوزه انتخابیه اصلی و 67 هیات اجرایی باید در اسفند ماه امسال، 18 نماینده مردم را راهی مجلس شورای اسلامی کند. با وجود اینکه تا ساعاتی دیگر تعداد نهایی ثبت نام کنندگان مجلس از سوی ستاد انتخابات استان اعلام می‌شود، می‌توان از هم اکنون، انتخاباتی پرشور را برای استان پیش بینی کرد.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان بعد از ظهر امروز در ستاد انتخابات شهرستان اهواز با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد 624 نفر ثبت نام کردند، گفت: پیش‌بینی می‌شود این رکورد برای یازدهمین دوره شکسته خواهد شد.
ابوالحسن معماری با بیان اینکه کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان از فردا و در 14 حوزه انتخابیه آغاز می‌شود، گفت: بر اساس قانون باید این بررسی‌ها طی 10 روز در محل سکونت داوطلبان ثبت نام کننده انجام شود.
تا ساعت 19 روز ششم اسامی 558 نفر از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ثبت شده بود. در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی 171 نفر؛ مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل 30 نفر؛ رامهرمز و رامشیر 26 نفر؛ شوشتر و گتوند 17 نفر؛ بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی 28 نفر؛ اندیمشک 37 نفر؛ دزفول 35 نفر؛ آبادان 45 نفر؛ شوش 20 نفر؛ بهبهان و آغاجاری 27 نفر؛ خرمشهر 20 نفر؛ دشت آزادگان و هویزه 35 نفر؛ شادگان 18 نفر و ایذه 49 نفر داوطلب شده‌اند.
ثبت نام داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از یکشنبه 10 آذر آغاز و به مدت هفت روز (پایان وقت اداری 16 آذر) از ساعت هشت صبح تا 18 در 14 حوزه انتخابیه اصلی خوزستان انجام می‌شود.
خوزستان دارای 14 حوزه انتخابیه اصلی، 13 حوزه انتخابیه فرعی و 40 بخشداری مستقل است.
دوم اسفند سال 1398، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، برگزار خواهد شد. انتخابات میان دوره‌ای خبرگان در خوزستان انجام نمی‌شود.
استان خوزستان 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. این تعداد نماینده در انتخابات دوم اسفند تغییری نخواهد داشت. حوزه‌های انتخابیه آبادان و اهواز هر کدام با سه نماینده بیشترین تعداد نمایندگان را در حوزه های انتخابیه خوزستان دارند.
انتخابات مجلس دهم در خوزستان در 2 مرحله برگزار شد که مرحله اول آن 7 اسفند 94 و مرحله دوم 10 اردیبهشت 95 بود. بیش از 600 نفر برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند اما تنها 364 نفر ازاین تعداد، تایید صلاحیت شدند.
برچسب‌ها
ایرنا اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی خوزستان اصلاح طلبان
پروندهٔ خبری
ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/142530/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تهران قدیم| 2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند

فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز

هشدار زرد تندباد و خیزش گردوخاک در خوزستان

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

هشدار زرد تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند

پایان مسابقات رالی جانبازان اهواز

گزیده‌های نفتی هفته

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

ببینید | 35 عملیات موفق حزب الله لبنان علیه رژیم اشغالگر در سه روز

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

تخصیص بسته‌های غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز

تقدیر امام جمعه خرمشهر از تنبیه اسرائیل

برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در خوزستان

بی حجابی زیبنده آبادان نیست

پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر

پاسخ با اقتدار به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی

حمزه خلیلی، معاون اول جدید قوه قضائیه کیست؟

عکس| نکو با قلب آبی روی سکوهای آزادی

حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

تجمع اروندی ها در حمایت از پاسخ به جنایات صهیونیست + فیلم

جیمز باند جدید در کنار مارگو رابی/ مامور 007 را هوش مصنوعی انتخاب کرد

رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است

مردم خوزستان از مردم غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

مردم خوزستان از غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

اعلام حمایت عشایر شوش از دلاورمردی‌های سپاه

حمایت همه جانبه مردم آبادان و خرمشهر از عملیات «وعده صادق»

اعلام حمایت عشایر شهرستان شوش از دلاور مردی‌ های سپاه

ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ

پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟/ بابایی: می‌خواهند توپ دستمزد را به زمین قوای دیگری بیندازند و مجلس را با جامعه کارگری درگیر کنند

نبرد بزرگی که پس از مرگ انسان آغاز می‌شود

سقوط جرثقیل در اسکله پتروشیمی رازی و جان باختن 2 کارگر

حضور مردم اهواز در راهپیمایی جمعه‌های خشم

ماجرای شادی پس از گل جنجالی اسماعیلی‌فر؛ حرکت منشوری یا نشان دادن لایک؟

عملیات وعده صادق پاسخی به شرارت های رژیم اشغالگر قدس بود

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

واکنش مقاومت فلسطین به وتوی آمریکا به قطعنامه تاسیس فلسطین

دولت سوسیال دموکراتیک چیست؟

حمایت خوزستانی‌ها از مردم غزه و عملیات تنبیهی وعده صادق

عمر فتنه های اسرائیل رو به زوال

برهم زدن معادلات نظامی و سیاسی جهان تنبیه کوبنده رژیم نامشروع

آموزش‌ مهارتی به بیش از 13 هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان