پیام خوزستان

آخرين مطالب

تردیدها درباره همراهی روسیه با تعمیق کاهش عرضه نفت وزارت نفت

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - برخی منابع باوجود اشاره به امکان تمدید توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک تا ماه ژوئن، از احتمال همراهی نکردن روسیه با تصمیم تعمیق کاهش عرضه نفت خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، به احتمال زیاد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش توافق کاهش تولید نفت را در دیدار ماه آینده تا اواسط سال 2020، تمدید می‌کنند.
در همین حال، سه منبع اعلام کردند که بعید به نظر می‌آید روسیه در هفتمین نشست مشترک اوپک و غیراوپک با تعمیق کاهش عرضه نفت موافقت کند، اما می‌تواند در آستانه عرضه عمومی سهام شرکت دولتی سعودی آرامکو به‌منظور تثبیت قیمت‌های جهانی نفت خام به توافق کنونی کاهش تولید روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه‌ای تا مارس 2020 میلادی متعهد بماند.
وزیران نفت و انرژی اوپک برای شرکت در صدوهفتادوهفتمین نشست عادی این سازمان و آخرین نشست سال 2019 خود پنجم دسامبر (14 آذرماه) در دبیرخانه دائمی این سازمان در وین گرد هم می‌آیند، همچنین هفتمین نشست مشترک وزارتی اوپک و غیراوپک ششم دسامبر (15 آذرماه) در مقر دائمی این سازمان برگزار می‌شود.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش چندی پیش (ژوئن 2019) تصمیم گرفتند توافق خود برای کاهش تولید روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت را تا پایان ماه مارس سال 2020 میلادی تمدید کنند.
عربستان قرار است پنجم دسامبر (15 آذرماه) قیمت نهایی عرضه عمومی اولیه (IPO) شرکت دولتی سعودی آرامکو را اعلام کند، در حالی‌ که امیدوار است این بزرگ‌ترین IPO در جهان باشد. احتمال می‌رود قیمت نفت در آن زمان تا حد زیادی از این عرضه تاثیر پذیرد.
برخی منابع به رویترز گفتند اوپک و متحدانش درباره روند کند رشد تقاضای نفت در سال 2020 میلادی نگران هستند.
به گفته یک منبع در اوپک، تاکنون دو سناریو اصلی مطرح بوده است: یا در ماه دسامبر ملاقات می‌کنیم و توافق کاهش کنونی را تا ماه ژوئن تمدید می‌کنیم، یا این تصمیم را تا اوایل سال آینده به تعویق می‌اندازیم و پیش از ماه مارس ملاقات می‌کنیم تا ببینیم اوضاع بازار چگونه است سپس کاهش‌ها را تا اواسط سال 2020 میلادی تمدید می‌کنیم.
وی گفت: به احتمال زیاد توافق را در ماه دسامبر تمدید خواهیم کرد تا پیام مثبتی به بازار ارسال کنیم، سعودی‌ها نمی‌خواهند قیمت نفت سقوط کند، آنها می‌خواهند به دلیل IPO (آرامکو) یک کف برای قیمت قرار دهند.
منابع اوپک گفتند که در سه ماه نخست سال 2020 به دلیل نگرانی از کاهش تقاضای نفت و نبود پایبندی به کاهش عرضه توسط برخی تولیدکنندگان از جمله عراق و نیجریه، شرایط بازار همچنان نامشخص باقی مانده است و این موضوع پیش‌بینی درباره آینده را مشکل‌تر می‌کند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته از تداوم همکاری کشورش با اعضای اوپک برای حفظ ثبات بازارهای جهانی نفت خام خبر داده بود و در عین حال در آستانه مذاکرات موضع عربستانی‌ها را سخت توصیف کرد.
مخالفت روسیه با تعمیق کاهش تولید نفت در زمستان
روسیه می‌گوید قادر به کاهش تولید داوطلبانه نفت در ماه‌های سرد زمستان به‌ویژه در غرب سیبری، محلی که بیشتر دکل‌های حفاری‌اش در آنجا مستقر شده و دو سوم نفت این کشور از آنجا برداشت می‌شود، نیست.
کارشناسان بر این باورند که بستن چاه‌ها در شرایط یخ‌زدگی می‌تواند سبب انفجار شود، با این وجود ریسک‌هایی وجود دارد که دمای بسیار پایین حدود منفی 50 درجه سلسیوس (منفی 58 درجه فارنهایت) می‌تواند به کاهش تولید غیرداوطلبانه نفت منجر شود.
روسیه از زمان اجرایی شدن توافق کاهش عرضه نفت در یکم ژانویه سال 2017 میلادی (11 دی‌ماه 96) تعهدهای خود را به‌تدریج اجرا کرد و تنها در ماه مه سال 2017 موفق به اجرای کامل تعهد خود شد.
یک منبع مطلع از این موضوع سه‌شنبه هفته گذشته ( 28 آبان‌ماه) به رویترز گفت: ما در ماه دسامبر در وین شاهد مذاکراتی سخت خواهیم بود، روسیه با کاهش تولید نفت خود در زمستان موافق نیست.
یک منبع اوپکی اعلام کرد: مشورت‌ها و مذاکرات جدی هنوز آغاز نشده است، تمدید توافق کاهش عرضه محتمل به نظر می‌رسد، روسیه نمی‌تواند کاهش تولید خود را در زمستان تعمیق کند، اما امکان غافلگیری همیشه وجود دارد.
یک منبع مطلع از تولید نفت روسیه روز دوشنبه (27 آبان‌ماه) به رویترز گفت: روسیه تولید نفت خود را به 11 میلیون و 250 هزار بشکه در روز رسانده و به تعهدهای خود پایبند نبوده است.
براساس محاسبات رویترز، روسیه براساس توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک باید حدود 11 میلیون و 170 هزار بشکه تا 11 میلیون و 180 هزار بشکه نفت خام تولید کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/139603/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز

حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است

دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

نامه وزیر دفاع به قالیباف

نگاهی به دومین مصاف سپاهان در جام حذفی

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

مرحله اول آزمون سراسری در خوزستان برگزار شد

فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال

مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

مقاومت ترموود در برابر آتش

افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان