پیام خوزستان

آخرين مطالب

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول:

کنترل سیل پارسال در دزفول با اطلاع‌رسانی درست محقق شد اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دزفول - سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه سیل پارسال با موفقیت کنترل شد، گفت: نیمی از این موفقیت بدلیل اطلاع‌رسانی درست بود.

محمد حیدری عصر چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه دزفول بر ضرورت اطلاع رسانی دستگاه‌های ذیربط قبل از وقوع بحران تاکید کرد و افزود: دزفول در عین حال که از نعمت آب برخوردار است ممکن است هنگام بحران از زهکش‌ها نیز آسیب ببیند لذا برای پیشگیری از وقوع حوادث باید اطلاع رسانی لازم انجام شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: پارسال شورای اطلاع رسانی شهرستان دزفول تشکیل شد و مورد تایید استانداری قرار گرفت ولی در دزفول موفق نبود.
وی به انتشار گسترده اخبار کذب و بدون منبع در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: نباید اجازه دهیم گمانه‌زنی‌ها در فضای مجازی قبل از اخبار دقیق منتشر شوند.
حیدری از کشاورزان خواست برای دریافت خسارت ناشی از بارندگی یا دیگر اتفاق ها اقدام به بیمه محصولات خود کنند و اظهار داشت: پس از بروز مشکل و بحران، مردم بدنبال ملزومات از جمله چادر و دریافت خسارت هستند حال آنکه دولت توانایی پرداخت همه خسارت‌ها را ندارد.
وی افزود: پارسال مشکل زیادی برای دورکردن عشایر از مناطق خطر داشتیم زیرا به علت پزاکندگی جغرافیایی و سرسختی در پذیرش استهلاک روحی و روانی برای ما ایجاد شد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول انتقال عشایر به محل‌های امن را ضروری خواند و گفت: سیل‌بندهای زاویه‌ها، بالارود، پیروزی، دیلم و بنه‌ها برای ما مهم هستند زیرا جان مردم را به خطر می‌اندازند که باید اقدامات لازم برای ایمن‌سازی آنها انجام شود.
مشکلات ساختاری در بافت قدیم دزفول وجود دارد
حیدری با بیان اینکه مشکلات ساختاری در بافت قدیم دزفول وجود دارد، اظهار داشت: 160 هکتار از شهرستان دزفول در بافت قدیم قرار دارد که معضل بزرگی است.
وی افزود: بیش از 400 اثر ثبت ملی در این منطقه وجود دارد که یا باید نسبت به تصمیمات گذشته تجدیدنظر کرد و با ارزیابی شرایط جدیدی برای آنها در نظر گرفت یا آنها را از رده ثبت ملی خارج کرد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بر ضرورت استیفای حق عامه مردم تاکید کرد و گفت: نباید حقوق مردن به علت تصمیمات سالهای گذشته تضعیف شود.
وی افزود: هفته آینده قرار است ارزیابی میدانی گسترده ای در خصوص بافت قدیم صورت گیرد و با نگاهی همه جانبی نسبت به آنها تصمیم‌گیری شود.
حیدری اظهار داشت: در حال حاضر حجم بالایی آب در پشت سد دز می‌تواند ذخیره شود و آوردهای آبی پشت سد در حال مدیریت است اما در حوضه آبریز پائین‌دست امکان کنترل نیست و باید مسیر انحرافی برای آن پیدا کرد.
کشاورزان دزفول در برداشت ذرت و شلتوک تسریع کنند
رئیس هواشناسی صفی آباد دزفول با پیش بینی بارندگی قابل توجه از اواخر هفته جاری گفت: کشاورزان دزفول باید در برداشت ذرت و شلتوک تسریع کنند.
علی کرمی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه دزفول افزود: انتظار داریم با ورود سامانه بارشی به شهرستان دزفول از روز جمعه شاهد افزایش ابر، وزش باد و بارندگی در این شهرستان باشیم.
وی با بیان اینکه بیشترین بارش ها را یکشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده خواهیم داشت، اظهارداشت: پیش بینی می‌شود حدود 20 میلیمتر بارندگی از جمعه تا سه‌شنبه در دزفول ثبت شود.
رئیس هواشناسی صفی آباد دزفول افزود: با توجه به اینکه این بارندگی نخستین بارندگی قابل توجه در شهرستان دزفول است می‌تواند باعث بروز برخی مشکلات از جمله آبگرفتگی معابر شود.
وی با بیان اینکه یک سامانه بارشی نیز اواخر هفته آینده وارد منطقه می‌شود، گفت: کشاورزان باید به موقع محصول خود را برداشت و کشت کنند.
کرمی با تاکید بر لزوم کشت دیم و خودداری از آبیاری و سم پاشی مزارع افزود: کشاورزان از جمعه می‌توانند اقدام به کودپاشی در مزارع کنند.
وی با اشاره به کاهش چشمگیر بارندگی‌ها طی سال آبی جاری گفت: میزان بارندگی در شهرستان دزفول تا 20 آبان ماه 2 دهم میلیمتر بوده حال آنکه در مدت مشابه سال قبل نزدیک به 129 میلیمتر بارندگی داشته ایم که میانگین بلند مدت 32 میلیمتر بوده است.
عبدالحسین پور رکنی معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول نیز در این نشست گفت: با توجه به پیش بینی بارندگی احتمال بروز برخی مشکلات از جمله لغزندگی جاده ها و آبگرفتگی معابر وجود دارد لذا باید آمادگی لازم را برای مقابله با آنها داشته باشیم.
دبیر پدافند غیرعامل و ستاد مدیریت بحران شهرداری دزفول نیز گفت: طرحی از سوی شهرداری برای انتقال آبهای سطحی اطراف میدان مقاومت ارائه و یک خاکریز در این محل احداث شد که با لوله گذاری آب از مناطق اطراف به سمت درین هدایت شود.
جلال دزفولی افزود: برخی عشایر منطقه این خاکریز را دستکاری کردند که امیدواریم با اقداماتی که دوباره انجام می‌شود مشکلی پیش نیاید زیرا با دستکاری خاکریز خطر متوجه خودشان نیز می شود.
وی افزود: اخطاریه به همه ساختمان‌های در حال ساخت داده می‌شود تا نسبت به ایمن‌سازی جهت جلوگیری از حوادث هنگام بارندگی اقدام کنند.
جمعیت عشایر دزفول 32 هزار و 900 نفر است
محسن پورفرخی رئیس امور عشایر شهرستان دزفول نیز گفت: بر اساس آخرین آمار، جمعیت عشایر شهرستان دزفول 32 هزار و 900 نفر است که پارسال برای جلوگیری از خطرهای احتمالی 100 خانوار را از زاویه ها، عباس آباد، پارک جنگلی و سیاه منصور به مناطق امن منتقل کردیم.
وی جابجایی عشایر را کاری دشوار خواند و افزود: چند خانوار زیر پل سیاه منصور در سکونتگاه های غیرمجاز ساکن هستند که برای جابجایی مقاومت می‌کنند ولی تذکرهای لازم به آنها داده شده است.
احمد زارعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول نیز گفت: زهکش‌های حریم شهر به ویژه زهکش جندی شاپور در جنوب شهر دزفول با کوچکترین بارندگی دچار مشکل می‌شوند زیرا با توجه به ورود سیلاب شهر ظرفیت لازم را ندارند و از طریق این زهکش‌ها روانه زمین‌های کشاورزی می‌شوند.
زارعی با تاکید بر لزوم لایروبی این زهکش ها افزودسیل‌بند بالارود نیز به مزارع و روستاها هدایت می‌شود که باید ترمیم شود.
برچسب‌ها
هواشناسی کشاورزی دزفول مدیریت بحران

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/138658/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمله پهپادی به پایگاه هوایی عوبدای اسرائیل + جزئیات

شناسایی بیش از 8 هزار تن اضافه تناژ در جاده‌های خوزستان

برگزاری ششمین کنگره شعر ملی خلیج فارس در هندیجان

تقویت ارتباطات سیار در مناطق روستایی و شهری خوزستان

نعیم قاسم: هیچ‌گونه کنار گذاشتن رویارویی و عقب‌نشینی از حمایت از غزه وجود ندارد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به ایلات اشغالی

معاون دبیرکل حزب‌الله: هیچ‌گونه کنار گذاشتن رویارویی و عقب‌نشینی از حمایت از غزه وجود ندارد

کودک خرمشهری فرشته نجات شد

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال و فانوس به‌دستان لیگ

ثبت آلودگی هوا در 5 شهر خوزستان

هوای دو شهر خوزستان در وضعیت «قرمز»

کاهش 28 درصدی پرونده‌های محاکم تجدیدنظر استان خوزستان

اهدای اعضای بدن یک کودک خرمشهری به بیماران نیازمند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/01

بچه بال مگسی رو واکس زده!

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

عکس/ پلمب 7 واحد صنفی در اهواز به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فرنگی‌کاران خوزستانی در رقابت‌های بین‌المللی جام شاهد 14 مدال رنگارنگ کسب کردند

خرمشهر در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

جمله عجیب بعد از شکست مقابل پرسپولیس | چه اخلاق خوبی داری!

اوقات شرعی اهواز، یکم اردیبهشت 1403

گذار مقاومت از سلاح های قدیمی به پهپادها و موشک های نقطه زن

پرواز دو یا سه کوادکوپتر در اصفهان در حد اسباب‌بازی است/ حماس یک جریان ریشه‌دار مردمی و یک حرکت آزادی‌بخش در مقابل اشغال است

اجرای طرح آبیاری قطره‌ای - نواری در کشت برنج

خوزستانی‌های پرسپولیس قاتل صنعت‌نفت آبادان!

آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی؛ آمار شهدا و مجروحان | اسرائیل: ما نبودیم!

مارکو: لیگ ایران به اندازه 7 سال پیش بازیکن باکیفیت ندارد

امکان افزایش 2 برابری تولید گندم در خوزستان

ماجرای آزادی دریانورد هندی کشتی توقیفی MCS Aries چه بود؟

3 کشته و 5 مصدوم در تصادف جاده هفتگل - اهواز

یک مادر، دوازدهمین یار شمس‌آذر مقابل استقلال

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

دمای خوزستان چه زمانی 50 درجه می‌شود؟

پدر علم قنات ایران درگذشت

اهدای عضو پسر نوجوان خرمشهری به 2 نفر جان دوباره بخشید

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

ائتلاف بین‌المللی «ناوگان آزادی» از ترکیه راهی غزه می‌شود

اجرای 60 طرح محرومیت زدایی در شهرستان پلدشت

سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن

شبیه‌ترین به پرسپولیس؛ تصور خطرناکی که اصلاح شد!