پیام خوزستان

آخرين مطالب

کارشناس فوتبال:

استقلال برد خود را باید مدیون اشتباهات اسکوچیچ بداند ورزشي

استقلال برد خود را باید مدیون اشتباهات اسکوچیچ بداند
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان یک کارشناس فوتبال با بیان این که استقلال باید برد خود را مدیون اشتباهات دراگان اسکوچیچ به دلیل استفاده از بازی بدون استراتژی و منطقی و اشتباه فاحش دروازه‌بان این تیم بداند، گفت: کادرفنی صنعت نفت آبادان باید در تفکرات خود تجدید نظر کند.

عبدالرضا شاه‌غریب در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص شکست سنگین 5 بر صفر نفت آبادان برابر استقلال تهران، اظهار کرد: این بازی تجربه تلخی برای صنعت نفت برابر استقلال بود. اما نکته بسیار مهم این است که استقلال باید برد خود را مدیون اشتباهات دراگان اسکوچیچ به دلیل استفاده از بازی بدون استراتژی و منطقی و اشتباه فاحش ناصر سالاری دروازه‌بان این تیم بداند. سوال من این است که آیا اسکوچیچ از اشتباهات فاحش سالاری در این دیدار می‌گذرد و عدالت را رعایت می‌کند؟ اسکوچیچ در مورد محمد دریس دیگر دروازه‌بان این تیم که در بازی با پرسپولیس یک گل دریافت کرد،اعتقاد داشت که اشتباه از سوی دریس است و او را نیمکت‌نشین کرد. آیا اکنون نیز عدالت را رعایت می‌کند و سالاری را هم مانند دریس تنبیه خواهد کرد.
وی بیان کرد: به اعتقاد من هر بازی شرایط خاص خود را دارد و هر تیمی باید برای رو به رو شدن با این شرایط خود را آماده کند. فوتبال مدرن روز دنیا نیازمند تفکرات و ابزار خودش است و تیم‌ها باید پیش از این که بازی شروع شود، شرایط را ارزیابی و تیم‌ها را آنالیز می کنند تا بتوانند راهکارهای تاکتیکی را برای مواجه با چالش‌ها داشته باشند.
این کارشناس فوتبال ادامه داد: من فکر می‌کنم کادر فنی صنعت نفت و در راس آن دراگان اسکوچیچ نشان داد که در بازی‌های سخت می‌تواند تصمیمات اشتباه بگیرد. در بازی با استقلال نیز صنعت نفت، فضا و توپ را به تیم حریف داده بود و به نظرم خوب استقلال را شناسایی نکرده بود یا اگر هم شناسایی کرده بود، برنامه‌ای برای این که در نیمه اول آن چهار گل را دریافت نکند، نداشت و خیلی سردرگم بازی کرد. من معتقدم صنعت نفت تمرکز لازم را برای مبارزه با استقلال نداشت. ضمن این که چیدمان و ترکیبی که اسکوچیچ در نظر گرفته بود، به این صورت بود که بازی با استقلال را ساده دیده بود و چیدمانش را با تصمیمات اشتباه در نظر گرفته بود.
وی بیان کرد: استقلال در بازی با نفت آبادان، از جناحین با استفاده از فضاهایی که در سیستم اسکوچیچ، شناسایی کرده بود و بارها به سمت دروازه نفت آمد. گل پنجمی که نفت دریافت کرد نیز به دلیل همان فضای خالی بود که به استقلال داده شد. من فکر می‌کنم نفت آبادان، آرام آرام از مقصد اصلی خود که گرفتن نتیجه خوب است، در حال دور شدن است. تساوی برابر نساجی و شکست تلخ برابر استقلال نیز روی مسایل روحی روانی بازیکنان و تیم تاثیر خود را خواهد گذشت و می‌تواند زنگ خطری برای صنعت نفت باشد. این تیم باید بهتر ریکاوری شود و وقت بیشتری را به این مهم اختصاص دهد که باید برای مصاف با حریفان از چه منطقی استفاده کند.
شاه‌غریب خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم اسکوچیج در بازی با استقلال، بازی را انجام داد که حریف دوست داشت. یعنی یک بازی باز و شناور و بدون برنامه. نفت آبادان برای این که حریف را در نیمه اول کنترل کند و در نیمه دوم به گل برسد، برنامه نداشت و همین باعث شد سیستم دفاعی نفت آبادان کاملا سردرگم باشد. من در میانه میدان تیم نفت، ضعف عمده‌ای را دیدم و تلاش بازیکنان بسیار کم بود. این شکست به دلیل عدم تلاش بازیکنان و عدم تاکتیک مناسب مقابل تیم بزرگ استقلال تهران بود.
وی افزود: به هر حال با این شکست سنگین برابر استقلال، زنگ خطر برابر نفت آبادان به صدا در آمده است. البته قبول دارم فوتبال بازی اشتباهات است و هر تیمی که از اشتباهات حریف بهره ببرد، می‌تواند نتیجه را به سود خود به پایان برساند. به هر حال این شکست از ارزش‌های نفت آبادان کم نمی‌کند.
این کارشناس گفت: نفت آبادان نسبت به سال‌های گذشته تیمی بی‌حاشیه است و بازیکنانی را در اختیار دارد که خودمحور نیستند بلکه برنامه‌محور هستند و به نظر من ضعف موجود در کادر فنی است که باید تیم را برنامه‌محورتر کند و از حریفان شناخت بهتری داشته باشد. به نظرم کادر فنی نفت، استقلال تهران را خوب آنالیز نکرده بود. بازی با استقلال شاید یک شکست بزرگی بود اما یک تجربه و درس بزرگ نیز بود و کادر فنی باید در تفکرات خود به ویژه برابر تیم‌های بزرگ تجدید نظر کند. من نمی‌گویم که صنعت نفت این قدر ضعیف است که پنج گل دریافت کند زیرا بازی است و پیش می‌آید اما معتقدم که کادر فنی صنعت نفت باید برای هر بازی برنامه خودش را داشته باشد. به هر حال نمی‌توان بدون سلاحِ برنامه‌ریزی وارد زمینی شویم که حریفان مجهز هستند.
وی بیان کرد: فوتبال روز دنیا، امروز نیمکت قوی‌ای دارد که تیم‌ها را به خوبی آنالیز می‌کند. پس کادر فنی باید بیشتر وقت خود را روی آنالیز تیم خود و حریفان بگذارد. ضمن این که باید چیدمانی که در خانه برای کسب برد انجام می‌دهد، باید با چیدمانی که در دیدارهای خارج از خانه است، متفاوت باشد، در حالی که در بازی با استقلال دیدیم، صنعت نفت با همان چیدمان بازی خانگی رو در روی حریف قرار گرفت.
شاه غریب عنوان کرد: مسائل روحی روانی بسیار مهم است و این موضوع برای نفت، در دیدار هفته آینده نیز بسیار اهمیت دارد. کادر فنی باید تیم را از نظر روحی روانی کاملا آماده کند و این باخت را فراموش کند. فوتبال دارای برد و باخت است. نفت آبادان هم می‌تواند در رده‌های بالای جدول قرار بگیرد، البته به شرط این که در بحث فنی تجدیدنظر صورت بگیرد و شرایط فنی این تیم باید در هر دیدار تغییر کند. زیرا صنعت نفت این پتانسیل را دارد که خود را از مکان فعلی در جدول بالاتر بکشاند. این که با شانزده امتیاز در رده هفتم هستیم، خوب است اما نباید اجازه دهیم، همین شانزده امتیاز ثابت بماند یا این که در جدول پایین‌تر برویم.
وی گفت: بارها گفته‌ام متاسفانه صنعت نفت در یک‌سوم دفاعی زمین حریف برنامه‌ای برای رسیدن به گل ندارد. روز گذشته نیز این موضوع را در بازی با استقلال دیدیم، البته زمانی که جوان‌های نفت آبادان وارد زمین شدند، کمی تحرک در خط حمله تیم بیشتر شد اما بی‌حاصل بود. صنعت نفت باید برای یک‌سوم دفاعی حریف و رسیدن به گل برنامه‌ریزی داشته باشد، به ویژه این که باید بازی از جناحین برای آن نیز مهم باشد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/138066/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

شهرداری اهواز پروژه‌های ترک تشریفات‌ را از اعضای شورا پنهان کرد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

تهران قدیم| 2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند

فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز

هشدار زرد تندباد و خیزش گردوخاک در خوزستان

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

هشدار زرد تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند

پایان مسابقات رالی جانبازان اهواز

گزیده‌های نفتی هفته

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

ببینید | 35 عملیات موفق حزب الله لبنان علیه رژیم اشغالگر در سه روز

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی