پیام خوزستان

آخرين مطالب

تلاش برای جلوگیری از ورود آب به منازل در بارندگی‌های اهواز اجتماعی

تلاش برای جلوگیری از ورود آب به منازل در بارندگی‌های اهواز
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - فرماندار اهواز با اشاره به ادامه آبگرفتگی برخی خیابان‌های منطقه کمپلو، گفت: تا دو روز آینده باید آب منطقه کمپلو رفع شود در غیر این صورت شهرداری و مدیرعامل آبفا اهواز باید پاسخگوی مردم و قانون باشند.

به گزارش ایسنا، جمال عالمی‌نیسی امروز (هشتم آبان‌ماه) در حاشیه بازدید از وضعیت آبگرفتگی در منطقه کمپلو، اظهار کرد: سال گذشته خیابان انقلاب کمپلو دچار آبگرفتگی شدید شده بود و آب حتی وارد منازل شد اما امسال با احداث شبکه فاضلاب با وجود بارندگی 60 میلیمتری در مدت زمان کم در اهواز، وضعیت کمپلو بهتر شده است.
کمپلو از آبگرفتگی نجات می‌یابد
وی افزود: اقدامات دیگری نیز در حال انجام است که با این اقدامات و اتصالات شبکه در منطقه گلستان، کل کمپلوی جنوبی و شمالی از آبگرفتگی نجات می‌یابد. در حال حاضر از کار در منطقه کمپلو تنها نصب پمپ باقی مانده تا از این وضعیت خارج شود.
عالمی‌نیسی با اشاره به اثرگذاری اجرای این پروژه در کمپلو، بیان کرد: این پروژه با بارندگی 60 میلیمتر اهواز تست شده است. سال گذشته با بارندگی 40 میلیمتر منطقه کمپلو کاملا دچار آبگرفتگی و حتی آب وارد منازل مردم شد اما اکنون شاهد خشکی منطقه کمپلو هستیم.
فرماندار اهواز در خصوص وضعیت خیابان زکی‌زاده و زینب شمالی در کمپلو، گفت: امسال بارندگی 60 میلیمتری داشتیم و آبگرفتگی شاید یک‌سوم سال گذشته و بسیار کمتر بود.
عالمی‌نیسی تصریح کرد: سال گذشته عنوان کردم که مشکل آبگرفتگی ظرف 72 ساعت رفع می‌شود که کمتر از این مدت مشکل حل شد. اکنون نیز عنوان می‌کنم تا دو روز آینده آبگرفتگی منطقه کمپلو باید رفع شود و در غیر این صورت، شهرداری و مدیرعامل آبفا اهواز باید پاسخگوی مردم و قانون باشند.
تهیه پمپ برای ایستگاه‌های پمپاژ اهواز
به گزارش ایسنا، در ادامه عبدالرضا سعیدی‌نیا قائم‌مقام شهردار اهواز نیز اظهار کرد: با وجود اینکه میزان بارندگی‌های روزهای اخیر حدود 60 میلیمتر و جمع‌آوری این میزان بارندگی در کمتر از هشت ساعت غیرممکن بود اما با توجه به تعامل بین شهرداری و آبفا اهواز کار به نحو مطلوبی انجام شد.
وی با اشاره به ادامه آبگرفتگی‌ در برخی خیابان‌های کمپلو، افزود: به دلیل مشکلی که در ایستگاه پمپ خیابان زکی‌زاده این منطقه وجود داشت، شهرداری اهواز تعهد کرد که در خیابان زکی‌زاده یک پمپ نصب کند که این پمپ امروز تهیه و فردا نصب می‌شود و با نصب این پمپ، حجم آب باقی‌مانده نیز تخلیه می‌شود.
قائم مقام شهردار اهواز گفت: تلاش همه ما این است که مشکلات مردم را به حداقل برسانیم. یکی از مشکلات ما این است که خروجی آب‌های سطحی و فاضلاب از کانال‌های اصلی انجام می‌شود که متولی آن‌ها شرکت آب و فاضلاب است. شرکت آب و فاضلاب در این زمینه همکاری خوبی داشته و خطوط جدیدی در این زمینه احداث کرده است. خط جدیدی نیز در خیابان انقلاب کمپلو کارگزاری شده است که اگر همه ایستگاه‌ها به پمپاژ مدنظر تجهیز شوند، قطعا مشکلات سال گذشته را نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: شهرداری اهواز در راستای آمادگی برای بارندگی‌های آینده، تعامل خوبی با آبفا داشته و لایروبی خطوطی از آب و فاضلاب که بر عهده ما نیستند را انجام داده‌ایم.
سعیدی‌نیا با اشاره به برنامه‌ریزی برای تامین پمپ‌های مورد نیاز برای کلیه ایستگاه‌های پمپاژ، گفت: هیچ ایستگاهی بدون پمپ نخواهیم داشت.
شرکت آب و فاضلاب متولی جمع‌آوری آب‌های سطحی نیست
در ادامه بهنام مریدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز نیز اظهار کرد: سال گذشته ایجاد خط جمع‌آوری آب‌های سطحی اجرا شد. واقعیت این است که شرکت آب و فاضلاب متولی جمع‌آوری آب‌های سطحی نیست اما با توجه به تاکید استاندار و فرماندار اهواز، برای ایجاد این خط اقدام کردیم.
وی افزود: خط آب‌های سطحی از سه‌راه خرمشهر به سمت منطقه کمپلو هدایت می‌شود که این خط در هفته گذشته متصل شده است. شرکت آب و فاضلاب یک پمپ نصب کرده و پمپ دیگری در حال نصب است. شهرداری نیز متعهد به خرید پمپ شده است. با راه‌اندازی این پمپ جدید، در بارندگی‌های آینده مشکل آب‌های سطحی منطقه کمپلو کمتر خواهد شد.
شبکه فاضلاب اهواز توان خروج تنها 10 تا 15 میلیمتر بارندگی را دارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه تلاش بر این است که این اقدامات ظرف یک هفته به اتمام برسد، گفت: شبکه فاضلاب اهواز به دلیل اینکه تنها برای فاضلاب طراحی شده، توان خروجی تنها 10 تا 15 میلیمتر بارندگی را دارد.
مریدی گفت: در حال تقویت این شبکه هستیم تا در شرایط بحران جوابگو باشیم اما اینکه تصور کنیم در بارندگی‌های شدید، اهواز دچار مشکل نخواهد شد درست نیست زیرا اکنون بسیاری از خطوط ما دچار مشکل است.
تلاش برای جلوگیری از ورود آب به منازل در زمان بارندگی‌ها
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز بیان کرد: تمام تلاش ما این است که در بارندگی‌ها از ورود آب به منازل جلوگیری کنیم تا مردم دچا مشکل نشوند. قطعا در این زمینه باید تعاملی بین شهرداری و شرکت آبفا باشد و اینکه شهرداری یا آبفا عنوان کنند که متولی کار نیستند را در کار دخیل نمی‌دانیم و هر جایی بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم اقدام خواهیم کرد.
مریدی در خصوص مناطقی که هنوز دچار آبگرفتگی هستند، گفت: به طور مثال در حال حاضر در ورودی اصلی میدان فرودگاه، دچار مشکل هستیم که در صورت نیاز به شهرداری کمک می‌کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/137546/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

شهرداری اهواز پروژه‌های ترک تشریفات‌ را از اعضای شورا پنهان کرد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

تهران قدیم| 2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند

فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز

هشدار زرد تندباد و خیزش گردوخاک در خوزستان

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

هشدار زرد تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند

پایان مسابقات رالی جانبازان اهواز

گزیده‌های نفتی هفته

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

ببینید | 35 عملیات موفق حزب الله لبنان علیه رژیم اشغالگر در سه روز

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

تخصیص بسته‌های غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز

تقدیر امام جمعه خرمشهر از تنبیه اسرائیل

برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در خوزستان

بی حجابی زیبنده آبادان نیست

پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر

پاسخ با اقتدار به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی

حمزه خلیلی، معاون اول جدید قوه قضائیه کیست؟

عکس| نکو با قلب آبی روی سکوهای آزادی

حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

تجمع اروندی ها در حمایت از پاسخ به جنایات صهیونیست + فیلم

جیمز باند جدید در کنار مارگو رابی/ مامور 007 را هوش مصنوعی انتخاب کرد

رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است

مردم خوزستان از مردم غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

مردم خوزستان از غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

اعلام حمایت عشایر شوش از دلاورمردی‌های سپاه

حمایت همه جانبه مردم آبادان و خرمشهر از عملیات «وعده صادق»

اعلام حمایت عشایر شهرستان شوش از دلاور مردی‌ های سپاه

ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ

پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟/ بابایی: می‌خواهند توپ دستمزد را به زمین قوای دیگری بیندازند و مجلس را با جامعه کارگری درگیر کنند

نبرد بزرگی که پس از مرگ انسان آغاز می‌شود

سقوط جرثقیل در اسکله پتروشیمی رازی و جان باختن 2 کارگر

حضور مردم اهواز در راهپیمایی جمعه‌های خشم

ماجرای شادی پس از گل جنجالی اسماعیلی‌فر؛ حرکت منشوری یا نشان دادن لایک؟