پیام خوزستان

آخرين مطالب

ابرازعلاقه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مشارکت در مرکز نوآوری کیش و ایجاد شهر هوشمند منطقه آزاد کیش

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دکترمظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با دکتر سید ستار هاشمی معاون فناوری و نو آوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از پیشنهاد معاون وزیر برای مشارکت در مرکز نوآوری کیش و ایجاد شهر هوشمند استقبال کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکترمظفری چهارشنبه اول آبان میزبان دکترهاشمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود. در این نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه راه اندازی مرکز نوآوری اولویت نخست سازمان منطقه آزاد کیش است و حضور شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها می تواند در تمامی عرصه ها تاثیرگذار بوده و رشد و توسعه کیش را شتاب بخشد افزود: با توجه به زیرساخت های کیش، تاسیس مرکز نوآوری و فراهم کردن فعالیت شتاب دهنده های صادراتی و صنایع خلاق می تواند نقطه آغاز و شروع خوبی برای کمک به اقتصاد ملی باشد.
دکترمظفری تاکیدکرد: با توجه به استقبال شرکت های دانش بنیان از مرکز نوآوری کیش و تقاضاهای متعدد در این زمینه، برای استقرار و فعالیت شرکت های مورد نظر هیچ مشکل و محدودیتی در زمینه تامین محل فعالیت و تجهیز آن نداریم و قصد داریم که دانش و تجربه کشور در دو دهه اخیر را در مرکز نوآوری کیش متمرکز کرده و از آن بهره ببریم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: طراحی شهرک فن آوری را در کنار شهرک های صنعتی طراحی کردیم و قصد داریم با ارایه تسهیلات ویژه، شرکت هایی را که در حوزه دانش بنیان فعالیت می کنند با کمترین هزینه کرد آنان برای تامین مکان مستقر کنیم و کمک کنیم این شرکت ها اقتصادی شوند.
وی از اعلام آمادگی کیش برای میزبانی و پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان که در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات و شرکت های دانش بنیان برای حضور در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس فعالیت دارند خبر داد و افزود: آمادگی داریم با استفاده از مزیت‌های کیش، راه را برای توسعه پروژه‌های نوآورانه و پیشرو، نفوذ در بازارهای جهانی و رونق صادرات محصولات دانش‌بنیان هموار و فراهم کنیم.
دکتر مظفری با اشاره به تلاش شهرهای بزرگ کشور برای ایجاد شهر هوشمند و اقداماتی که تا کنون در کشور و دنیا انجام شده است تاکید کرد: زیر ساخت های مناسب، یکپارچگی در مدیریت کلان و وسعت کم جزیره کیش این امکان را می دهد که کیش به عنوان پایلوت شهر هوشمند مطرح شود و در این میان آمادگی همکاری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهره مندی از تجارت این وزارتخانه را داریم و با توجه به حضور سالانه یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر در کیش این خدمات را می توان در سطح ملی دید و در این جزیره، آن را آزمایش کرد و به کل کشور تعمیم داد.
وی با قدردانی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از انتقال فیبر نوری از سرزمین اصلی به کیش و نیز قدردانی از مدیریت فن آوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش برای انجام فیبر نوری در رینگ جزیره، از همکاری این وزارتخانه در زمینه اینترنت نسل پنجم یا همان 5G استقبال کرد.
همچنین دکتر ستار هاشمی معاون فن آوری و نو آوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست گفت: وجود ظرفیت های متنوع درکیش عملا یک فضای مثبت و ایده آل ایجاد کرده است تا این جزیره بهترین منطقه و مطلوب ترین فرصت برای ایجاد شهر هوشمند باشد تا با استفاده از نیروهای توانمند و خبره که تجربه کار عملیاتی دارند به دستاوردهایی برسیم که تفاوت کیش نسبت به گذشته ملموس باشد.
وی با بیان اینکه تحقق شهر هوشمند با وحدت رویه و تصمیم گیری متمرکز امکان پذیرخواهد بود گفت: جزیره کیش بواسطه مدیریت یکپارچه، وسعت کم و دسترسی آسان به بازار های منطقه مکان مناسبی برای فعالیت شرکت های مرتبط با فن آوری اطلاعات است و خواهان مشارکت در این زمینه هستیم تا بتوانیم در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه عمان حضور فعال داشته باشیم.
هاشمی یکی از راهکارهای کمک به اقتصاد کشور را رفتن به سمت توسعه و راه اندازی شتاب دهنده های صادراتی صنایع خلاق عنوان کرد و تصریح کرد: امروزه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان در تامین منابع، عرضه، ترویج و تبلیغ کالاها و ورود به بازارهای کشورهای مختلف از تجربه و قابلیت های لازم و کافی برخوردار نیستند و شتاب دهنده های صادراتی صنایع خلاق با جذب مجموعه ای از شرکت های استارتاپی و نوآور در حوزه های مختلف به این موضوع کمک خواهند کرد و آمادگی داریم در این زمینه با سازمان منطقه آزاد کیش مشارکت کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/137234/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سقوط مرگبار مادر 19 ساله در ارتفاعات ماغر

بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟

پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

ثبت صادرات 6 میلیارد دلاری در خوزستان