پیام خوزستان

آخرين مطالب

راه پر حرف و حدیث تغییر مسیر جام جهانی کشتی از ماهشهر به تهران ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - در حالی فدراسیون کشتی خبر از مخالفت نداشتن اتحادیه جهانی با میزبانی ماهشهر از جام جهانی کشتی فرنگی می‌دهد که به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون از قبل میزبانی را به تهران سپرده بودند.

به گزارش ایسنا، اواخر اسفندماه 97 بود که در حاشیه مجمع سالانه هیات کشتی خوزستان، حمید بنی‌تمیم سرپرست سابق فدراسیون حامل خبر خوش برای علاقه‌مندان به کشتی در خوزستان بود. او در سفر به اهواز و دیدار با استاندار، تفاهم‌نامه برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در ماهشهر را امضا کرد اما مدتی پیش و با روی کار آمدن فدراسیون جدید، همه چیز تغییر کرد و میزبانی ماهشهر از این رویداد مهم جهانی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.
احتمال میزبان نشدن ماهشهر از جام جهانی کشتی در حاشیه مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی کشور، طی صحبت‌های علیرضا دبیر رییس فدراسیون مطرح شد. او عنوان کرد که اتحادیه جهانی ایمیلی به فدراسیون ارسال کرده و یکسری موانع را برای میزبانی در ماهشهر مطرح کرده است، البته او حاضر به گفتن موانع نشد زیرا معتقد بود این موانع به فدراسیون قبلی بر می‌گردد.
20 مهرماه امسال نیز فرماندار ماهشهر با گله‌مندی از فدراسیون کشتی، گفت که بر اساس توافقی که قبلا انجام شد و ما نیز تعهدات مالی‌مان را در قبال فدراسیون در کمتر از یک ماه پیش انجام دادیم، مقرر شد مسابقات جام جهانی در ماهشهر برگزار شود و اکنون نیز مسئولیت میزبان نشدن ماهشهر از جام‌جهانی کشتی، بر عهده وزارت ورزش و فدراسیون است.
مسئولان ورزش خوزستان نیز بر این باور بودند که مشکلات مطرح شده از سوی فدراسیون کشتی چندان جدی نیست و در نهایت میزبانی به ماهشهر سپرده خواهد شد ولی در ادامه باتوجه به این که گرفتن میزبانی از خوزستان رنگ جدی‌تری به خود گرفت، واکنش مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان را در برداشت و او عنوان کرد که استاندار خوزستان در این زمینه نامه‌ای به وزیر ورزش ارسال کرده و در حال پیگیری موضوع است و اگر میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی به ماهشهر سپرده نشود، خوزستان تا پایان سال 99 هیچ تورنمنتی از کشتی را میزبانی نخواهد کرد.
نکته جالب این است در حالی آماده نبودن زیرساخت‌های لازم متناسب با نظر اتحادیه جهانی کشتی و نبود پرواز مستقیم برای تیم‌های خارجی جهت حضور در ماهشهر از دلایل گرفتن میزبانی از ماهشهر عنوان شده که نماینده اتحادیه جهانی در سفر به خوزستان و شهرستان ماهشهر، زیرساخت‌های موجود را تایید و حتی این شهرستان سال گذشته رقابت‌های بین‌المللی جام تختی را نیز میزبانی کرده بود.
اما به نظر می‌رسد باوجود تلاش مسئولان خوزستانی برای گرفتن حق خود، کار از کار گذشته بود و زمانی که علیرضا دبیر احتمال گرفتن میزبانی از ماهشهر را مطرح می‌کرد، تهران به عنوان میزبان جام جهانی کشتی فرنگی به اتحادیه جهانی معرفی شده بود.
حتی حمید بنی‌تمیم، سرپرست وقت فدراسیون کشتی نیز در مصاحبه‌ 29 مهرماه با ایسنا عنوان کرد که "سوال اصلی من از مسئولان فدراسیون این بود که چرا شما که شهریورماه آمدید، میزبانی جام جهانی در تهران را تایید کردید یک ماه بعد رفته‌اید و یک میلیارد تومان از خوزستان پول گرفته‌اید؟ چرا الان هم این پول را بر نمی‌گردانید؟ شما که می‌گویید شش هفت بانک را برای اسپانسری هماهنگ کرده‌اید، چرا از خوزستان محروم تحت عنوان اینکه مسابقه برای شما است، برای تهران پول گرفته‌اید؟"
صحبت‌های بنی‌تمیم قابل تامل است و سوال مهم این است چرا فدراسیون به تعهد خود نسبت به خوزستان پایبند نبود؟ آیا فدراسیون قصد دیگری داشته و این مبلغ صرف امور دیگری شده است؟ موضوعی که اگر صحت آن تایید شود، چیزی جز فریب خوزستان که مشتاقانه در انتظار این میزبانی بوده است، نیست. اقدامی که از نظر اخلاقی نیز برای این فدراسیون که نام یک رشته پهلوانی را به یدک می‌کشد، شایسته نیست.
البته فدراسیون فعلی نیز مستنداتی ارائه داد و معتقد است که رسول خادم رییس فدراسیون وقت در سال 97 تهران را به عنوان میزبان معرفی کرده بود. تناقض در این ماجرا این قدر زیاد است که مشخص نیست چه کسی باید حق خوزستان را بدهد.
دو روز پیش نیز با اعلام سخنگوی فدراسیون، میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی به تهران سپرده شد تا دست خوزستان و ماهشهری‌ها از میزبانی کوتاه بماند. به نظر می‌رسد، وقتی خوزستان به تعهدات مالی خود در قبال گرفتن این میزبانی عمل کرده بود، فدراسیون نیز باید به تعهدات اخلاقی پایبند می‌بود تا خوزستان برای بار دیگر از یک رویداد مهم جهانی میزبانی کند.
به نظر می‌رسد فدراسیون نیز تمایل چندانی برای میزبانی خوزستان نداشته است چرا که در غیر این صورت آن‌ها می‌توانستند طی مکاتبات و دیدارهای حضوری که با مسئولان اتحادیه جهانی داشتند، موضوع را پیگیری کنند و توضیح دهند که خوزستان باتوجه به پرداخت هزینه برگزاری رقابت‌های جهانی، می‌تواند میزبان باشد.
ایران به عنوان یکی از قدرت‌های برتر جهان می‌توانست با دیپلماسی موضوع را حل کند و سوال این است که در این شرایط چرا خوزستان باید تاوان سوء مدیریت مسئولان فدراسیون کشتی را بدهد؟
اما حالا که دست خوزستانی‌ها از این میزبانی کوتاه مانده است، خوزستان منتظر بازگشت یک میلیارد تومان به استان و احقاق حق این استان است تا حداقل بتواند برای میزبانی در رشته‌های دیگر سرمایه‌گذاری کند، هر چند عدم پایبندی فدراسیون‌ها به تعهدات خود، دلسردی استان‌ها را برای گرفتن میزبانی‌ها در بر دارد و باعث می‌شود که استانی مانند خوزستان که تاکنون رویدادهای مهم بسیاری را میزبانی کرده و کمک حال ورزش ایران بوده است، از این پس با تامل بیشتر پای میز مذاکره با فدراسیون‌ها بنشیند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/137149/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است

مردم خوزستان از مردم غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

مردم خوزستان از غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

اعلام حمایت عشایر شوش از دلاورمردی‌های سپاه

حمایت همه جانبه مردم آبادان و خرمشهر از عملیات «وعده صادق»

اعلام حمایت عشایر شهرستان شوش از دلاور مردی‌ های سپاه

ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ

پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟/ بابایی: می‌خواهند توپ دستمزد را به زمین قوای دیگری بیندازند و مجلس را با جامعه کارگری درگیر کنند

نبرد بزرگی که پس از مرگ انسان آغاز می‌شود

سقوط جرثقیل در اسکله پتروشیمی رازی و جان باختن 2 کارگر

حضور مردم اهواز در راهپیمایی جمعه‌های خشم

ماجرای شادی پس از گل جنجالی اسماعیلی‌فر؛ حرکت منشوری یا نشان دادن لایک؟

عملیات وعده صادق پاسخی به شرارت های رژیم اشغالگر قدس بود

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

واکنش مقاومت فلسطین به وتوی آمریکا به قطعنامه تاسیس فلسطین

دولت سوسیال دموکراتیک چیست؟

حمایت خوزستانی‌ها از مردم غزه و عملیات تنبیهی وعده صادق

عمر فتنه های اسرائیل رو به زوال

برهم زدن معادلات نظامی و سیاسی جهان تنبیه کوبنده رژیم نامشروع

آموزش‌ مهارتی به بیش از 13 هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان

خطیب نماز جمعه تهران: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود | این عملیات از نظر  مقیاس در حد فتح خرمشهر بود

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

تداوم پایداری جو در خوزستان

یادواره شهدای کنسولگری دمشق و شهید حجازی در شهرستان لنده

نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی

کارگاه تولید نوشیدنی‌های گیاهی در آبادان

شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر پس از گلزنی به نفت آبادان + فیلم

اطلاعیه قطع گاز در قلعه چنان

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی

پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

انتقاد از بی قانونی در نظام مهندسی اهواز

رشد چشمگیر گرما در اروند

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

بهره‌برداری از 6 طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

برج آزادی تهران به مناسبت روز هموفیلی «قرمز» شد

تجلیل از دست اندرکاران رادیو مقاومت