پیام خوزستان

آخرين مطالب

50 درصد آب تولید شده در اهواز به هدر می‌رود اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز – مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب اهواز گفت: فرسودگی شبکه آب و انشعاب غیر مجاز از لوله‌های آب سبب پرت (هدر رفتن) 50 درصدی آب در اهواز شده است.
 بهنام مریدی در نشست تخصصی بررسی مشکلات آب و فاضلاب اهواز در استانداری خوزستان بیان کرد: حدود 80 درصد آب مورد نیاز شهر اهواز از طریق خط انتقال آب غدیر و حیات و 20 درصد نیز از طریق رودخانه کارون تامین می شود و یکی از مشکلات این شهر نبود مخزن ذخیره آب است.
وی ادامه داد: 50 درصد میزان آب تولیدی در هر شهر باید در مخزن ذخیره نگهداری شود اما در اهواز به دلیل نبود مخازن مناسب تنها حدود 20 درصد از این مقدار ذخیره می شود، در صورت بروز مشکل در تصفیه خانه ها نمی توان آب شرب مشترکان را تامین کرد.
مریدی گفت: در اثر سیل اخیر 220 نقطه از شبکه فاضلاب اهواز دچار ریزش شد که 30 مورد آن شرایط بدتری نسبت به مابقی داشت به همین دلیل به مناقصه گذاشته شد و با ترک تشریفات پیمانکار آن انتخاب شد.
وی ادامه داد: سیل امسال حدود چهار هزار و 470 میلیارد ریال به شبکه آب و فاضلاب اهواز خسارت زد که تاکنون حدود سه هزار میلیارد ریال پروژه برای بهبهود شبکه فاضلاب تعریف شده و برای تکمیل آنها به تزریق منابع مالی نیازمندیم تا پیش از آغاز زمان بارندگی بخشی از آنها را تکمیل کنیم.
مریدی یادآور شد: همچنین اسکله های شرکت آبفا در اثر سیل خسارت دیده اند که لایروبی آنها یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی ادامه داد: کلکتور فاضلاب شرق اهواز تاکنون سه بار به مناقصه گذاشته شده که شرکت کیسون به عنوان برنده این مناقصه انتخاب شده است، برآورد ریالی برای انجام این پروژه 2هزار و 220 میلیارد ریال است.
مدیرعامل آبفای اهواز درخصوص تصفیه خانه شرق اهواز گفت: درحال حاضر این تصفیه خانه 20 هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز را تصفیه کند، با اختصاص 500 میلیارد ریال حدود 80 هزار متر مکعب به ظرفیت این تصفیه خانه افزوده می شود.
وی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز نیز باید از طریق فاینانسور خارجی احداث شود که رقم مورد نیاز برای ساخت آن 39.1 میلیون یورو است، این پروژه حدود 10 سال بر زمین مانده بود اما با پیگیری استاندار خوزستان خط اعتباری آن گشایش یافت.
مریدی خاطر نشان کرد: قرار است 85 درصد اعتبار مورد نیاز این پروژه از طریق فاینانسور چینی و 15 درصد توسط کشور ایران تامین می شود.
وی ادامه داد: طبق طرح جامع فاضلاب برای شهر اهواز 66 عدد ایستگاه پمپاژ پیش بینی شده با این وجود درحال حاضر 170 ایستگاه پمپاژ در این شهر وجود دارد.
حل مشکل فاضلاب پیش از بارندگی
استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: وضعیت فاضلاب مناطقی مانند کوی علوی، منازل منابع طبیعی، کیانشهر، حصیرآباد، پردیس و کوی ملت تا پیش از شروع بارندگی باید بهبود یابد.
غلامرضا شریعتی افزود: یکی از مصوبات هیات دولت در فرودین ماه سال 95، حل مشکلات آب و فاضلاب اهواز است، اگرچه اقدامات خوبی انجام شده اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است از این رو به دنبال تمدید زمان این مصوبه هستیم.
وی یادآور شد: در سال 96 مبلغ چهار هزار و 600 میلیارد ریال از محل فاینانس داخلی برای تکمیل کلکتور فاضلاب غرب و شرق اهواز تعیین شد اما به دلیل کم کاری مسئولان شرکت آبفا و همچنین سختی های موجود در این مسیر هنوز پس از 2 سال هنوز نوبت برای انتخاب فاینانسور تعیین نشده است.
شریعتی بیان کرد: در سال 93 ساخت تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز در شورای اقتصاد مصوب شد که مدیرعامل وقت شرکت آبفای اهواز و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان باید آن را پیگیری می کردند اما محقق نشد در سال 95 با پیگیری های صورت گرفته مبلغ 40 میلیون یورو از طریق فاینانسور برای این پروژه اختصاص یافت.
وی در بخشی دیگر گفت: کانال های سیلاب بر در بالادست شهر اهواز نداریم همچنین تاکنون اعتباری برای ساخت سیل بندها پرداخت نشده است.
لزوم اقدامات اورژانسی آبفای اهواز
فرماندار اهواز نیز گفت: شرکت آب و فاضلاب اهواز در کنار اقدامات اساسی برای حل مشکل فاضلاب باید یکسری اقدامات اورژانسی تا پیش از شروع فصل بارش های پاییزی انجام دهد.
جمال عالمی نیسی افزود: به گفته خود مسئولان شرکت آب و فاضلاب تمام پمپ های این شرکت در سیل اخیر سوخته اند بنابراین با کمترین بارش بارانی شاهد آبگرفتگی در خیابان ها خواهیم بود.
استاندار خوزستان همچنین امروز در نشست شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون تداوم مشکل تصفیه خانه فاضلاب اهواز را ناشی از سوءمدیریت دانست و گفت:تکمیل نشدن و عدم بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب اهواز در 15 سال گذشته نه به دلیل کمبود اعتبار، بلکه ناشی از سوءمدیریت بوده است.
اهواز با بیش از 1.4 میلیون نفر جمعیت، تنها دارای یک تصفیه خانه فاضلاب در غرب شهر است که با ظرفیت 30 هزار مترمکعب در شبانه روز نمی تواند پاسخگوی حجم فاضلاب تولیدی باشد.
بازدید از پروژه متروی اهواز، طرح های آب و فاضلاب، حضور در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با موضوع بررسی مسائل و مشکلات تولید گروه ملی صنعتی فولاد، نشست تخصصی آب و فاضلاب و نشست تخصصی مترو از برنامه های سفر معاون وزیر کشور به خوزستان است.
9887/6064

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/135018/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان

مدیرعامل فولاد اکسین: کارگران در خط مقدم جهاد جهش تولید هستند

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست

انجام 10 عمل اهدای عضو در خوزستان در 5 روز

معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان

آزادی 7 زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

طوفان نمک کوهنوردیه!

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

کارگران هفت تپه: آقاجان متشکریم

برترین‌های پنج وزن نخست مسابقات جام تختی در اهواز مشخص شدند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟