پیام خوزستان

آخرين مطالب

نام فولاد، نام نکوست ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - فولاد که برای لیگ نوزدهم با جواد نکونام برنامه های بسیاری در سر دارد برای رسیدن به اهداف خود، نیازمند همدلی یار دوازدهم خود است.

 فولاد امسال برای لیگ نوزدهم به جواد نکونامی سپرده شد که به واسطه بازی های خوب و تاثیرگذارش در سال های نه چندان دور تیم ملی و حضور در سطح اول فوتبال دنیا، کاملا برای اهالی فوتبال آشنا بود.
نکونام در حالی کار خود را آغاز کرد که بودجه تیم فولاد نسبت به فصل گذشته بسیار کاهش پیدا کرده بود ولی نکونام که انگیزه های بسیاری دارد، بدون آوردن بهانه کار خود را با برنامه ریزی دقیق برای جذب بازیکنان مورد نظر و آغاز تمرینات و اردوهای تیم آغاز کرد.
بر خلاف آن چه تصور می شد که سرمربی فولاد برای آغاز کار خود، دست روی بازیکنان میلیاردی بگذارد، خبری از بازیکن گران قیمت در تیم او نبود و این مربی جوان باتوجه به سیاست های باشگاه و کاهش بودجه تیم، کار خود را پیش برد تا همین اقدام مثبت او نشان دهد که نمی خواهد خود را پشت بازیکنان میلیاردی قایم کند و تنها به توانایی و تبحر خود اعتقاد و باور دارد.
همه چیز در اردوهای پیش فصل فولادی ها خوب پیش رفت و تیم نیز برای حضور در فصل نوزدهم به خوبی آماده شد ولی تاخیر در آغاز لیگ، تیم های با برنامه ای چون فولاد را متضرر کرد.
سرخ پوشان اهوازی در پنج هفته سپری شده از لیگ برتر بازی های سختی را پشت سر گذاشته‌اند؛ دیدار با تیم های متمول و پرستاره همچون استقلال، سپاهان و شهرخودرو.
شاگردان نکونام پس از شکست در هفته اول لیگ برابر نفت آبادان، به مصاف استقلال تهران رفتند. دیداری با حضور هواداران آبی های پایتخت در آزادی. برخلاف آنچه پیش بینی می شد، سرخ پوشان اهوازی برابر شاگردان استراماچونی با جسارت ظاهر شدند و در نهایت با کسب یک امتیاز شیرین به اهواز برگشتند.
فولاد در گام دوم نیز سپاهان قلعه نویی را در اهواز پیش رو داشت. تیمی که چه از نظر مالی و چه بازیکن، تفاوت های بسیاری با فولاد دارد. اما نکته قابل توجه در تیم نکونام این بود که فولاد عزم خود را برای نتیجه گیری جزم کرده بود و نمی خواست به تیم پرستاره سپاهان باج دهد؛ سپاهانی که برای مساوی و حداقل امتیاز به اهواز سفر کرده بود و اگر ضربه به تیرک دروازه و موقعیت های شیمبا و قاسمی نژاد به گل تبدیل می شدند، چه بسا سرخ پوشان اهوازی اولین شکست سپاهان را رقم می زدند. اما این بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید.
شهر خوردرو، سومین مصاف سخت شاگردان نکونام بود. فولاد که در هر بازی متفاوت تر از دیدار قبل ظاهر می شد، برابر شهرخودرو نیز بازی هجومی و همراه با خلق موقعیت را به نمایش گذاشت و در روزی که می توانست با گل های بیشتر زمین را ترک کند، با تک گل شیمبا برنده این دیدار شد. این برد در حالی به دست آمد که شاگردان نکونام هیچ موقعیتی به تیم گل محمدی ندادند.
فولاد که امسال بر خلاف سال های گذشته با یک خط دفاعی مستحکم در لیگ حاضر است و نشان داده حرف های بسیاری برای گفتن دارد، در هفته پنجم نیز پیکان را که امسال با تیم خوبی پا به لیگ نوزدهم گذاشته و تا این جای رقابت ها قویترین خط حمله را دارد، متوقف کرد.
به اذعان همه اهالی فوتبال، تیمی موفق خواهد بود که از خط دروازه و دفاع اطمینان خاطر داشته باشد. در سه بازی گذشته، فولاد گلی دریافت نکرده و این تبحر نکونام و تحول او در تیم فولاد بوده است. تیمی که فصل های گذشته گل های بسیاری دریافت می کرد اما اکنون انسجام خاصی در قلب دفاعی خود دارد. پس از استحکام خط دفاع، حالا نوبت به تحول در خط حمله فولاد رسیده است. خط حمله ای که با حضور شیمبا آقای گل فصل گذشته، امیرحسین باقرپورِ جوان و آینده دار، حسن بیت سعیدِ تکنیکی و ... می تواند در ادامه با تفکرات نکونام دوباره جان بگیرد و شاهد فولادی مستحکم و هجومی باشیم.
اما نکته قابل توجه پس از کسب نتایج خوب فولاد و داشتن یک خط دفاع محکم و منسجم آن هم با وجود تغییر بیش از 70 درصد ترکیب تیم و کاهش بودجه، اعتراض عده ای به عملکرد فولاد است. البته همین تعداد، سال گذشته نیز حتی اگر فولاد به برد هم می رسید، شعار اعتراضی سر می دادند و هیچ وقت کنار تیم نبودند.
فولادِ فصل نوزدهم که با حضور نکونام در راس کادرفنی، روحی دوباره در جان آن دمیده و در پنج هفته ابتدایی لیگ نتایج خوبی برابر تیم های خوب و مدعی کسب کرده است، نیاز به همدلی یار دوازدهم خود یعنی هواداران واقعی دارد؛ هواداران اصیل فولاد بهتر از همه می دانند که هر وقت این تیم نتوانسته به نتایج ایده آل برسد، به خاطر دو دستگی هوادارانش بوده که در فصل های گذشته بسیار این تیم را متضرر کرده است.
این که تیم فولاد در هفته سوم و پنجم فصل نوزدهم، پس از تساوی های ارزشمند برابر تیم های سپاهان و پیکان مورد هجمه عده ای تماشاگرنما قرار می گیرد و با اعتراضاتی مواجه می شود، اقدامی تخریبی در راستای اهداف فولادی است که امسال هدف های بزرگی با نکونام در سر دارد.
فوتبالی های خوزستان و هواداران همیشه همراه فولاد خوب می دانند که پس از آن دوران طلایی سال های دور فولاد که بازیکنان بسیاری از این تیم به تیم های ملی دعوت می شدند، در سال های اخیر بازیکنانی از فولاد در تیم ملی امید جای نداشته اند اما امسال چند فولادی به تیم ملی امید دعوت شدند تا روزنه امیدی برای بیشتر دیده شدن بازیکنان، حتی در تیم ملی بزرگسالان باشد.
این فولاد برای مسیر قهرمانی خود و بازگشت به رده های بالای جدول، مسیری سه ساله را ترسیم کرده است و به طور حتم نکونام نیز برنامه های بسیاری برای تیمش در این مسیر دارد؛ برنامه هایی که برای پیشبرد آن ها به حمایت همه جانبه هواداران و مسوولان خوزستانی نیاز است.
پس اگر هواداران فولاد می خواهند این تیم همچون پنج هفته سپری شده از لیگ، در ادامه نیز متفاوت و هجومی تر ظاهر شود و فوتبال ناب خوزستانی را نظاره گر باشند، باید از همین الان متحد شده و سکوهای ورزشگاه نیز یک صدا به حمایت سرخ پوشان بپردازند.
نام فولاد، نام نکوست؛ مردم خوزستان که روزهای خوبی را با این تیم ریشه دار و بزرگ سپری کرده اند باید به کادرفنی و تیم نکونام اعتماد داشته باشند تا این تیم به ساحل امن برسد.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/134698/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملیات موشکی ایران ضررهای مالی و نظامی بسیاری به اسرائیل زد

چهارمین گل فراز مقابل استقلال و حسینی!

یک کشته و 9 مصدوم در انحراف از جاده خودرو در جاده آبادان به قفاص

واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز

وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

امام جمعه آبادان: از فردا به کم حجابان به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

دادستان بندرامام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

آتش‌سوزی یک قایق مسافربری در آب‌های شهرستان دزپارت

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است