پیام خوزستان

آخرين مطالب

فرماندار ویژه شهرستان آبادان تاکید کرد:

شناسایی و جمع آوری معتادان و متکدیان ظرف 15 روز در آبادان اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - آبادان – فرماندار ویژه شهرستان آبادان بر لزوم شناسایی و جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان از سطح شهر آبادان ظرف مدت 15 روز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، سید زین العابدین موسوی شامگاه دوشنبه در جلسه کار گروه تخصصی ساماندهی معتادان و متکدیان کارتن خواب که در محل سالن اجتماعات فرمانداری آبادان برگزار شد، گفت: تکدی گری و اعتیاد دو موضوعی هستند که گاهی علل و عوامل مشترک و گاهی نیز عوامل خاص خود را دارند اما در زمینه پرداختن به ریشه ها و علل و عوامل بروز تکدی گری و اعتیاد نه کاری انجام شده و نه برنامه ای برایشان وجود دارد.
وی تکدی گری و اعتیاد را زاده اجتماع خواند و بیکاری، بی مهارتی، عدم آشنایی با فنون مختلف، فقر مادی، مشکلات خانوادگی، پیری، رخوت، سستی، اعتیاد، معلولیت، بیماری، مهاجرت از روستا به شهر، کمی درآمد، بالا بودن هزینه های زندگی، بی توجهی به افراد سالخورده، عاجز، معلول و یتیم، شرایط سخت پذیرش نهادهای حمایتی و اختلالات روانی را از جمله علل و عوامل اصلی بروز این دو مسئله نامید و بر ضرورت شناسایی و تلاش برای رفع عوامل انباشته شده تاکید کرد.
موسوی افزود: خودکشی، فساد و فحشا، سرقت و لاابالی گری از نتایج تکدی گری است که صدا و سیما به عنوان یک فرصت باید بیش از پیش برای ارائه آموزش های لازم در زمینه آگاه سازی شهروندان از علل و عواقب گرفتار شدن در دام اعتیاد و یا تکدی گری کار کند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر معدل متکدیان فعال در آبادان 200 نفر است که متاسفانه با تمام ظرفیت ها، امکانات و دستگاه های تبلیغاتی موجود هنوز نتوانستیم با آنان برخورد قانونی و جدی داشته باشیم، در این باره اراده راه های مقابله با این دو پدیده باید ارائه، دنبال و اجرا شوند.
فرماندار ویژه شهرستان آبادان با بیان اینکه در رابطه با برخورد متکدیان می توان از مواد 712 و 713 قانون مجازات اسلامی بهره گرفت، تصریح کرد: علاوه بر اینها در بند 5 ماده 55 شهرداری ها نیز در موضوع جمع آوری و آموزش عمومی، بحث تکدی گری نیز لحاظ شده، بر همین مبنا اگر کسی دست به این کار بزند، خلاف کرده است.
موسوی یادآور شد: در شهرهای مختلف طرحی قانونی اجرا شده که این طرح در آبادان هنوز اجرا نشده لذا برای انجام آن باید به تعداد کلانتری هایی که در مناطق مختلف هست، گشت هم داشته باشیم؛ شهرداری ها نیز به عنوان یک نهاد اجتماعی باید به موضوع جمع آوری متکدیان نگاه کند و در این رابطه سن مطرح نیست.
وی با تاکید دوباره بر اینکه باید برای معضل تکدی گری برنامه ریزی و اقدام کرد، از راه اندازی اردوگاهی در شهر آبادان خبر داد و گفت: این اردوگاه به منظور نگهداری متکدیان در مدت زمان تعیین تکلیف آنان راه اندازی می شود لذا دستگاه های مختلف بر اساس وظایف و مسئولیت های تعیین شده خود به موضوع ورود کنند.
وی با اشاره به اینکه طبق قانون تکدی گری جرم مشهود محسوب می شود، بر اقدام نیروی انتظامی برای جمع آوری آنها بدون نیاز به مجوز تاکید کرد و افزود: شهرداری در زمینه کمک به جمع آوری متکدیان و اسکان آنان مسئولیت دارد، اداره بهزیستی نیز باید وظیفه خود را در بحث کودکان، زنان و افراد معلول که دست به تکدی گری می زنند نیز به انجام برساند و کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز درباره در راه ماندگان ورود کند؛ ضمن اینکه از دستگاه قضایی نیز می خواهیم تا به این موارد خارج از نوبت رسیدگی کند.
موسوی اظهار کرد: وزارت کشور نیز در مورد متکدیان خارجی اعم از پاکستانی ،افغانی و هندی، فرمانداری ها را مسئول رسیدگی و تصمیم گیری در مورد آنان کرده است لذا در صورت اقدام خارجی ها به تکدی گری آنان جمع آوری و به کشورشان بازگردانده می شوند ضمن اینکه ممنوع الورود شده و دیگر به آنان ویزا داده نمی شود.
فرماندار ویژه شهرستان آبادان با بیان اینکه شورای اسلامی شهر نیز باید موضوع هزینه کرد شهرداری در باره را مصوب کند، تصریح کرد: طرح شناسایی و جمع آوری متکدیان باید ظرف مدت 15 روز به اجرا و انجام درآید.
موسوی با اشاره به اینکه بر اساس ماده ای مصوب موضوع برخورد با متکدیان در اختیار استان ها قرار داده شده، گفت: با توجه به موافقت استاندار خوزستان و تفویض این اختیار به فرمانداری آبادان این کار را با کمک دستگاه های مرتبط به اتمام می رسانیم؛ صدا و سیما نیز به منظور آشنایی جامعه با تبعات ناخوشایند این مسئله، جلب مشارکت مردم و معرفی تجربه های موفق در کنار گذاشتن تکدی گری و یادگیری فن از طریق قاب تلویزیون اقدام کند.
وی از تشکیل ستاد ویژه مبارزه با پدیده تکدی گری با عضویت معاون سیاسی فرمانداری، شهرداری، ناجا، اداره کار، بهزیستی، کمیته امداد، دادگستری، معاون فرهنگی منطقه آزاد اروند خبر داد و دستورات این ستاد را لازم الاجرا و رعایت خواند و افزود: تکدی گری چهره شهر را نازیبا و مخدوش کرده است و تاکنون نیز اقدام درستی در این باره انجام نشده لذا امید می رود تا با برنامه ریزی های انجام شده و اقداماتی که پس از این انجام می شود تا پایان سال دیگر متکدی در شهر نداشته باشیم و آبادان در این باره در استان زبانزد باشد.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع اعتیاد و لزوم تلاش برای کمک به معتادان برای ترک اعتیادشان اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر به دلایل مختلف از جمله جنگ، اقداماتی که باید پس از جنگ انجام می شد و نشد، قاچاق مواد از سمت رودخانه و سایر موارد، آبادان به عنوان مکانی مستعد برای توزیع مواد مخدر توسط افرادی مختلف تبدیل شده و این موضوع تاسف بار است، البته هر از گاهی مقادیری مواد مخدر نیز کشف و افراد عمده فروش و خرده فروش نیز دستگیر می شوند که باید به طور جدی تر به این مقوله ورود کرد.
فرماندار ویژه شهرستان آبادان معتادان را شامل معتادان دائمی و معتادانی که به شکل تفننی مواد مصرف می کنند، خواند و تصریح کرد: نگاهمان به معتاد به عنوان مجرم نیست لذا برای کمک به رفع این مشکل نیز باید برنامه ریزی و اقدامات جدی تر و بیشتری انجام شود.
وی گفت: معتادان دائمی یا خود معرف هستند و یا متجاهر که این دسته از افراد باید هرچه سریعتر از سطح خیابان ها جمع آوری شوند، البته بیشتر معتادان متجاهر هم غیر بومی هستند که باید هر چه سریعتر شناسایی، آمارگیری و جمع آوری شوند؛ تمامی دستگاه های مرتبط در این باره باید پای کار آمده و در یک عزم عمومی با این پدیده نامیمون مبارزه کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/131391/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گل علیرضا رفیع پور به بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیا (ایران 1-1 بحرین)

آب‌های جنوب از فردا مواج و متلاطم می‌شود

دلیل حرکت جنجالی دانیال اسماعیلی‌فر در آبادان

آمار جالب مهاجم استقلال خوزستان: آسو تایم!

ضرر سنگین ستاره لژیونر پس از طلاق از همسرش!

این عروس و دامادم که همیشه خدا باهم قهرن!

تو رفاقت آدم فروش نباشیم

می تونی با خانواده ای که باهاشون اختلاف داری راحت کنار بیای؟

سکانس جنجالی افعی تهران درباره مهرجویی

سکانس دیدنی اعلام نتایج کنکور در سریال سه در چهار

جسم فلزی مرموز در کالیفرنیا، زباله فضایی بود

جمجمه بزرگ‌ترین شکارچی تاریخ کشف شد

قتل خونین 2 برادر به دست فرزندانشان و فامیل در اهواز

کشف جسد پسر جوان در عین 2 اهواز / علت مرگ چه بود؟

ادامه روند کاهشی قیمت انواع سکه؛ دلار به کانال 64 هزار تومان برگشت

جزییات پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن کارگران

تعمیر تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه با روش‌های نو

زخمی شدن 9 نظامی صهیونیست در درگیری‌های اردوگاه نور شمس

اجرای پایلوت طرح بازنگری خطوط تاکسیرانی

پیامدهای کوتاه مدت پاسخ سخت ایران به رژیم صهیونیستی

شهر مشراگه خوزستان پزشک عمومی ندارد

حملات حزب الله لبنان به چند پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی

اختصاص اعتبارات ویژه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دربستان آباد

ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا مخالفت کرد

تا قیامت منتظرت میمونم

مردم دختر ترشیده رو هم اینجوری شوهر نمیدن!

زن‌ها وفا نمی‌بینند که بی‌وفایی می‌کنند

بین مال دنیا و نورالدین همه دنیا رو انتخاب کردن!

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد

درس بزرگ معادی به پسرش در «افعی تهران»

اینجا، یک میلیارد کیلومتر دورتر از زمین، حیات زنده می‌ماند!

مشکل 50 ساله بازنشستگان حل شد

پیگیر بازگشت به‌کار کارگران تعدیل شده کاغذ پارس هستیم

مرگ مغزی دختر 19 ساله حین عمل زیبایی در یک مرکز غیرمجاز خوزستان

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران: 2.8 میلیارد دلار ارز در نخستین ماه سال 1403 تامین شد

آثار منفی کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت بر ارزش صادرات روسیه

2 ضربه مهلک حزب الله به اشغالگران

ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس برگزار می‌شود

خرید بیش از 160 هزار تن گندم در خوزستان

برگزاری مسابقات پرس سینه قهرمانی و انتخابی خوزستان

مقاومت سدیروت را با راکت هدف قرار داد

پیش‌بینی برداشت بیش از 75 هزار تن گندم از مزارع بهبهان

بیش از 230 پروانه بهره‌برداری صنعتی در خوزستان صادر شد

2600 واحد مسکونی برای معلمان خوزستانی احداث می‌شود

اشعار و کلام شاعران و ادیبان میراث ماندگار نسل‌های آینده است