پیام خوزستان

آخرين مطالب

مدیرعامل مؤسسه پیام آزادگان خوزستان عنوان کرد:

پرونده فعال 2750 آزاده در خوزستان/ اشتغال فرزندان آزادگان پیگیری شود اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مدیرعامل مؤسسه پیام آزادگان خوزستان در دیدار امروز آزادگان با استاندار، بر پیگیری اشتغال ایثارگران و به ویژه فرزندان آزادگان و همچنین رسیدگی به بحث بیمه دی تأکید کرد.
به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، محمدجواد فاضلی‌نیا در دیدار آزادگان خوزستانی با استاندار که به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور انجام شد، گفت: همه ساله به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور برنامه‌ای به دستور استاندار در تالار امام رضا(ع) اهواز برگزار می‌شد که امسال به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانستیم در خدمت آزادگان باشیم.
آزادگان، امور را برعهده بگیرند
وی ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار خوزستان از آزادگان گفت: آزادگان به تعبیر حجت‌الاسلام ابوترابی «بحمدالله مستغنی هستند؛ از نظر روحی و روانی و ان شا‌ءالله مادی.» برخی از آنها مانند سایر ایثارگران مشکلات عدیده‌ای دارند اما بنا به توصیه حجت‌الاسلام ابوترابی که خود آزادگان، امور را برعهده بگیرند، دوستان آزاده ما اکثراً دست‌ خیر دارند و مخارج سالانه برخی از برنامه‌های مؤسسه را برعهده می‌گیرند. مؤسسه پیام آزادگان هم در بخش آ‌زادگان کمک‌حال اصلی بنیاد شهید است.
فاضلی‌نیا ادامه داد: پس از ادغام مؤسسه پیام آزادگان با بنیاد شهید و بنیاد جانبازان، عملاً آزادگان زیر پوشش بنیاد شهید قرار گرفتند و آنها را صرفاً به خاطر درصد جانبازی که به آنها دادند، جانباز می‌شناسند و تعریف موجود از آزاده به آن معنا نیست. آزادگان سهمیه جانبازی و آزادگی دارند؛ اما در بحث اشتغال، سهمیه آنها را براساس درصد جانبازی در نظر می‌گیرند و آنها را ‌میان جانبازان قرار می‌دهند.
این آزاده اظهار کرد: ستاد آزادگان بیشتر می‌توانست پیگیر امور آزادگان باشد و برنامه‌های مستقلی در رابطه به آزادگان داشته باشد. مؤسسه پیام آزادگان کشوری است و در چهار، پنج استان کشور از جمله خوزستان دفتر دارد. فعالیت این دفتر هماهنگ با بنیاد شهید و استانداری است. دفتر این مؤسسه در حال حاضر در چهارراه زند قرار دارد و چند ماهی است که دستور تخلیه دفتر صادر شده است.
مدیرعامل مؤسسه پیام آزادگان استان خوزستان با اشاره به پیگیری‌های خود برای افتتاح دفتر پیام آزادگان در نقطه دیگری از شهر گفت: این اولین مطلب آزادگان است که اگر می‌خواهید خدمت ماندگاری به آزادگان انجام دهید، جای ثابتی برای آن باید در نظر گرفته شود. این مؤسسه هم کار فرهنگی می‌کند و هم پیگیر امور آزادگان در استان است. انتظار داریم استاندار خوزستان دستوری برای این قضیه صادر کند.
کمیته اشتغال ایثارگران تشکیل شود
وی در ادامه مسئله بیکاری فرزندان آزاده را مطرح کرد و گفت: پیشنهاد می‌دهیم کمیته اشتغال ایثارگران تشکیل شود و اشتغال آنها را پیگیر باشد و جلسات منظمی برای این پیگیری برگزار شد. در ادارات دولتی سهمیه فرزندان ایثارگر اعمال نمی‌شود، یا اگر اعمال می‌شود، اما کفاف نمی‌دهد، لااقل با برخی از شرکت‌ها و پیمان‌کارانی که در استان ما حضور دارند، شرط کنند که غیر از نیروهای بومی، درصدی را به نیروهای ایثارگر و فرزندان آزاده اختصاص دهند؛ چراکه ظرفیت بالایی دارند.
فاضلی‌نیا ادامه داد: نکته دیگر ما بحث بیمه دی است که معضلات زیادی را برای ایثارگران به وجود آورده است. دوستان آزاده و ایثارگر ما از این موضوع رنج می‌برند. تاکنون پیگیری‌هایی انجام شده است اما خواهش داریم از این به بعد جدی‌تر پیگیری شود.
مدیرعامل مؤسسه پیام آزادگان استان خوزستان همچنین درباره شورای مشورتی ایثارگران گفت: تقاضای ما این است که شش ماه یک بار یا سالی یک بار اعضای این شورا با استاندار جلسه داشته باشند و مشکلات ایثارگران از طریق این شورا به اطلاع استاندار برسد؛ چرا که اعضای این شورا هر یک نماینده قشر خاصی از ایثارگران است.
به گزارش ایسنا، همچنین عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان این دیدار گفت: خوزستان با داشتن 3200 آزاده در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با داشتن بالغ بر 7 درصد آمار آزادگان رتبه چهارم کشور را دارد.
وی ضمن گرامیداشت یاد آزادگان درگذشته و شهدا گفت: 2750 پرونده فعال آزاده در استان داریم. در استان برنامه‌های بسیار خوبی در سطح استان برای گرامیداشت روز ورود آزادگان و همچنین هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شد. از پنج‌شنبه، 24 مردادماه برنامه‌های گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با غبارروبی مزار شهدا آغاز شد. در مراسم نماز جمعه سراسر استان نیز آزادگان سخنران پیش از خطبه بودند. فردا، 27 مردادماه نیز همایشی به مناسبت نکوداشت این روز و همچنین دهه امامت و ولایت در تالار ملی حفاری برای آزادگان با حضور امام‌جمعه اهواز برگزار خواهد شد.
در ادامه ماندنی ذراتی، مشاور امور ایثارگران استانداری خوزستان نیز گفت: استان ما بیشترین تعداد فرمانده‌ها و سرلشکرها و شهدا را دارد. ارجحیت استان ما این است که خانواده‌‌های شهدای ما نیز خود زیر بمباران بودند. ما آزادگانی داشتیم که زیر شکنجه‌ها جان دادند اما مقاومت خود را نشکستند از این رو جا دارد که آزادگان را تکریم کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/130759/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

منطقه زیبای پامنار خوزستان

زمزمه‌های احیای مجدد «پتروشیمی آبادان» با 1500 کارگر

دعوت اسکواش باز خوزستانی به اردوی تیم ملی

صدر را بگیر

تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد / مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند

به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم

برج آزادی تهران «قرمز» شد

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد 30 فروردین ماه

قدرت روشنگری آثار هنری علیه اسرائیل

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/01/30

دهه‌ها فراز و فرود برای عضویت فلسطین در سازمان ملل

منطقه زیبای پامنار خوزستان + فیلم

تحویل 5 دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم

پس از نماز جمعه؛ راهپیمایی حمایت از وعده صادق برگزار می‌شود

خداحافظ نبوغ!

پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان 1403 به بیش از 100 میلیون تن می‌رسد

مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج

راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد/مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند

دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد

سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.

اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

نفت - پرسپولیس؛ یک جنگ تمام‌عیار در آبادان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال بقای اسرائیل با نا امن‌سازی ایران کم‌تر می‌شود

ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با صنعت نفت آبادان

برزیل ایران نیازمند حمایت هواداران

صدور 2 هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد

احیای پتروشیمی آبادان توسط شستا کلید خورد

پوستر جالب سرخ‌پوشان؛ بازگشت بچه جنوب پرسپولیس به آبادان + عکس

لزوم استفاده از ظرفیت‌ خالی شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رشد کسب و کارها

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق

کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی

دعایی: لطفاً یک نوآوری علمی مهم از حوزه نجف نام ببرید! / سروش محلاتی: در حوزه نجف هیچ کس به خاطر اظهار نظر، احضار نمی شود

معاون اول قوه‌قضاییه منصوب شد

ساعت پخش زنده بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان از تلویزیون + شبکه 3 و پخش آنلاین

اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته

محرومیت مهاجم آشنا مقابل تراکتور

مرگ دردناک جوان 24 ساله در آب های اطراف مسجد سلیمان / جسد از آب بیرون کشیده شد

پایان صبر استراتژیک ایران!

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

احتمال تغییر در رقم دستمزد 1403 کارگران قوت گرفت؟

تعطیلی پنجشنبه ها شامل کارگران هم می‌شود؟

پروژه‌های مسکن مهر خوزستان تا پایان امسال تعیین‌تکلیف می‌شوند

دزفول، در جایگاه نخست جذب گردشگران نوروزی خوزستان در 1403