پیام خوزستان

آخرين مطالب

شفیعی:

صحبت‌های اخیر رهبر، مسئولیت جهاددانشگاهی را سنگین‌تر کرده است علمي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به مطرح شدن نام جهاددانشگاهی در سخنرانی اخیر رهبر، گفت: نگاه اعتماد مقام معظم رهبری به جهاد دانشگاهی در طول سال‌های طولانی دوران رهبری و قبل از آن برای همه مشهود بوده است اما صحبت‌های اخیر ایشان، بار مسئولیت این نهاد را سنگین‌تر می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان، در آستانه 16 مردادماه، سی‌ونهمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: کلیات و ماهیت آنچه که مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور بیان کردند، یکی از مبانی فکری و خط قرمزهای همیشگی ایشان بوده است؛ یعنی همان مساله که باید به جوان‌ها و توان داخلی توجه کرد، باید به امکانات، توانمندی‌ها، استعداد و هوش و نبوغ سرشار جوانان اعتماد کرد.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همیشه این مساله را بیان کرده‌اند و تاکید داشته‌اند که چشم بر بیگانه ببندیم و امید از بیگانه ببریم. این موضوعات همیشه در مبانی و اصول رهبری بوده است. در سخنرانی اخیر، رهبر نام جهاددانشگاهی را مطرح کردند که این مساله برای من بسیار ارزشمند بود. شیرینی ذکر نام جهاددانشگاهی برای من در این بود که وقتی رهبری داشتند موضوع اعتماد به جوان‌ها و مجموعه خلاق جوان را ذکر می‌کردند، بدون تامل و بدون درنگ نام جهاددانشگاهی بر زبان ایشان جاری شد.
اولین و سریع‌ترین گزینه توانمند داخلی در اذهان، جهاد دانشگاهی است
رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: این معنا و مفهوم ارزشمندی دارد و به این مفهوم است که جهاد دانشگاهی در دل و جان ما جا گرفته است و توانسته به عنوان اولین و سریع‌ترین گزینه توانمند داخلی در اذهان و زبان‌ها جاری شود. ذکر نام جهاد دانشگاهی بر زبان رهبری، حقیقتا مباهات و سربلندی و افتخاری برای خانواده جهاد دانشگاهی است.
شفیعی افزود: بدون تردید این صحبت‌ها، این اعتماد و این نگاه، مسئولیت جهاد دانشگاهی و بار خانواده جهاد دانشگاهی را دوچندان می‌کند و طبیعتا نشاط جدیدی را نیز به خانواده جهاد خواهد داد. نگاه ما به جایگاه مقام رهبری، نگاه به نیابت جایگاه حضورت ولی‌عصر است. بنابراین رضایت مقام معظم رهبری، تاکید و نارضایتی رهبری، همه دارای اهمیت مضاعف و دوچندان است.
صحبت‌های اخیر رهبر، مسئولیت جهاددانشگاهی را سنگین‌تر کرده است
وی تاکید کرد: این نگاه اعتماد مقام معظم رهبری به جهاد دانشگاهی در طول سال‌های طولانی دوران رهبری و قبل از آن برای همه مشهود بوده است و همه می‌دانستند که مقام معظم رهبری به جهاد دانشگاهی با نگاه مسروق به علاقه نگاه می‌کنند اما صحبت‌های اخیر ایشان بار مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند.
رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: از نظر من جهاددانشگاهی ظرفیت بسیار بالایی دارد. من در طول سال‌های گذشته با جهاد دانشگاهی ارتباط داشته‌ام و مجموعه جهاد دانشگاهی را می‌شناسم و با آن در تعامل بوده‌ام و می‌دانم این سازمان چه ظرفیت بالایی دارد.
ماموریت‌های جهاددانشگاهی متناسب با ظرفیت این سازمان واگذار نشده است
شفیعی افزود: اما اینکه بخواهیم بگوییم ماموریت‌های جهاددانشگاهی متناسب با ظرفیت آن به این سازمان واگذار شده است، قطعا می‌گویم خیر. به ویژه اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم، خصوصا در سال‌های گذشته متاسفانه نگاه دولت به مجموعه‌ها و توانایی‌های داخلی، نگاه عدم اطمینان و عدم باور بوده است. ما این مساله را در وزارت نفت به طور مشهود دیده‌ایم. آن‌ها به چینی‌ها، فرانسوی‌ها، به خارجی‌ها اعتماد کردند و خودی‌ها را به چشم اعتبار و بزرگی ننگریستند. البته ما ضربه آن را نیز خوردیم و خیانت فرانسه را در قرارداد توتال دیدیم. ما کوتاهی پیمانکاران خارجی را دیدیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه بدعهدی آمریکا و نامردی اروپا امروز راه را باز کرد تا بگوییم مسئولان محترم دولتی و دولت محترم، چشم‌ها را بشویند و جور دیگری ببینند و به مجموعه‌های داخلی اعتماد و از توان آن‌ها استفاده کنند.
رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: ظرفیت جهاد دانشگاهی بسیار بالاتر از این‌ها است. جهاددانشگاهی امتحان خود را پس داده است. به نظر می‌رسد مسئولان کشور باید نگاهشان را اصلاح کنند. به ویژه نگاه مسئولان اجرایی کشور به داخل و صنعتگران، جهادگران و تلاشگران داخلی باید نگاهی مهربان و با اعتماد باشد.
شفیعی با تاکید بر اینکه تجربه به ما نشان داده است که نمی‌توانیم به بیرون اعتماد کنیم، تصریح کرد: تجربه به ما نشان داده است که کشورها و دولت‌های خارجی در هنگام خطر دست ما را رها خواهند کرد و به ما پشت می‌کنند. تجربه نشان داده است که ما هر جا که به نیروهای داخلی اعتماد کردیم، آنجا کار پیش رفته است. این مساله را در نگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دیده‌ایم. امیدوارم مسئولان این نگاه را اصلاح کنند. با اصلاح این نگاه، جهاددانشگاهی یکی از قله‌ها محسوب می‌شود.
چهار دهه است که در تحریم هستیم
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که در شرایط سخت تحریم، وظیفه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف چیست؟ گفت: اینکه در شرایط سخت تحریم وظیفه جهاد دانشگاهی چیست، معلوم است. ما اساسا چهار دهه است که در تحریم هستیم. لازم است این مساله را رسانه‌های ارتباط جمعی برای مردم تحکیم کنند. چه زمانی در این چهار دهه ما تحریم نبوده‌ایم؟ تنها نوع تحریم‌ها فرق کرده است. دلیل تحریم نیز روشن است. ملت ایران دست رد به سینه استکبار جهانی زده است. ملت ایران شریان‌های حیاتی نظام سلطه را در این منطقه قطع کرده است و در مقابل چپاول و غارت سرمایه‌های انسانی، ملی و منطقه‌ای توسط استکبار در این منطقه ایستاده است.
رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: معلوم است که استکبار با ما سر آشتی نخواهد داشت. ما همیشه تحریم بوده‌ایم، بنابراین همیشه به روحیه انقلابی و جهاددانشگاهی نیاز داریم. همه نهادهای انقلاب اسلامی بر اساس ضرورت، نیاز و یک تشخیص درست، تاسیس شده‌اند و مادامی که انقلاب اسلامی در حال حرکت در این مسیر است، به نهادهای انقلابی نیاز دارد.
شفیعی تصریح کرد: چه کسی می‌تواند عظمت و بزرگی را که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای این ملت ایجاد کرده است، نبیند؟ چه کسی می‌تواند جهاددانشگاهی را نبیند؟ چه کسی می تواند جهاد سازندگی را از صفحه ذهن خود به فراموشی بسپارد؟ چه کسی می‌تواند خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را نادیده بگیرد؟ چه کسی می‌تواند کمیته امام خمینی و خدمات آن به محرومان را نبیند؟ بنابراین جهاد دانشگاهی نیز با امید، نشاط، ابتکار و خلاقیتی دوچندان باید در صحنه حاضر باشد.
جهاددانشگاهی از بی‌مهری‌ها نرنجد
وی گفت: من به جهادگران جهاددانشگاهی توصیه می‌کنم از بی‌مهری‌ها نرنجند و از بی‌اعتنایی‌ها دل نگران نشوند. در ذات انقلاب اسلامی و نهادهای انقلاب اسلامی، جوشش، خیزش، خسته نشدن، از ملامت جا نخوردن و دل آزرده نشدن وجود دارد. ان‌شاء‌الله این مسیر با نورانیت ادامه پیدا خواهد کرد و همه کسانی که در عرصه خطر نقش آفریده‌اند، علاوه بر اینکه در محضر خدا نام آن‌ها ثبت شده است، در حافظه تاریخی ملت ایران نیز نامشان به بزرگی خواهد درخشید.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/130254/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

احتمال بقای اسرائیل با نا امن‌سازی ایران کم‌تر می‌شود

ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با صنعت نفت آبادان

برزیل ایران نیازمند حمایت هواداران

صدور 2 هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد

احیای پتروشیمی آبادان توسط شستا کلید خورد

پوستر جالب سرخ‌پوشان؛ بازگشت بچه جنوب پرسپولیس به آبادان + عکس

لزوم استفاده از ظرفیت‌ خالی شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رشد کسب و کارها

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق

کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی

دعایی: لطفاً یک نوآوری علمی مهم از حوزه نجف نام ببرید! / سروش محلاتی: در حوزه نجف هیچ کس به خاطر اظهار نظر، احضار نمی شود

معاون اول قوه‌قضاییه منصوب شد

ساعت پخش زنده بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان از تلویزیون + شبکه 3 و پخش آنلاین

اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته

محرومیت مهاجم آشنا مقابل تراکتور

مرگ دردناک جوان 24 ساله در آب های اطراف مسجد سلیمان / جسد از آب بیرون کشیده شد

پایان صبر استراتژیک ایران!

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

احتمال تغییر در رقم دستمزد 1403 کارگران قوت گرفت؟

تعطیلی پنجشنبه ها شامل کارگران هم می‌شود؟

پروژه‌های مسکن مهر خوزستان تا پایان امسال تعیین‌تکلیف می‌شوند

دزفول، در جایگاه نخست جذب گردشگران نوروزی خوزستان در 1403

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 09:30

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات «وعده صادق»

اوقات شرعی اهواز، 30 فروردین 1403

ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت (احتمالی)

مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟

هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد + سوابق

پاسخ تنبیهی به اسرائیل به دستور رهبری و خواسته مردمی بود

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

رشد نم هوا در اروند

آخرین نیمکت‌نشینی مهرشاد برای پرسپولیس در آبادان

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر

گلریزان 40 میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد

تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی

سرمربی گل‌گهر: برابر استقلال خوزستان باید پیروز شویم

انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع

«حمزه خلیلی» معاون اول قوه قضاییه شد

تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان

مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی محور مهاباد- سردشت

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

صدای زمین را بشنوید

دلیل کمبود برخی اقلام شیرخشک در داروخانه‌‌های خوزستان چیست؟

برداشت گندم در شادگان آغاز شد

انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول با 9 مصدوم