پیام خوزستان

آخرين مطالب

رئیس جمهوری:

خبرنگاران طلایه‌داران اطلاع‌رسانی کشور هستند وزارت نفت

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - رئیس جمهوری گفت: خبرنگاران به‌عنوان طلایه‌داران اطلاع‌رسانی، نقش بسیار اساسی و مهمی در انتقال اخبار و اطلاعات دقیق و واقعی به مردم دارند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی امروز (چهارشنبه، 16 مردادماه) در حاشیه جلسه هیئت دولت، با تبریک روز خبرنگار و طلب تعالی مقام و اجر برای شهدای عزیز خبرنگار از پیشگاه خداوند متعال، با اشاره به نقش و اهمیت فعالیت خبرنگاران در اطلاع‌رسانی به مردم، گفت: اصولا یکی از نیازهای مهم مردم، داشتن اطلاعات از جامعه خود و جوامع دیگر است. امروز مردم به دنبال آگاهی از آخرین اخبار در کمترین زمان هستند، بنابراین داشتن اطلاعات و خبر از حوادث جهان، مورد نیاز مردم است.
رئیس جمهوری با بیان اینکه انسان به‌دنبال آگاهی از اخبار جامعه و جهان است و بر مبنای آن سخن، رفتار و حتی مواضع خود را تنظیم می‌کند، افزود: دولت از فعالیت خبرنگاران و روند اطلاع‌رسانی صحیح در جامعه حمایت می‌کند تا مردم از همه اطلاعات و اخبار آگاه شوند. اینکه اطلاعات به‌عنوان رانت در اختیار فرد و جمع خاصی باشد کار درستی نیست، اخبار و اطلاعات باید در اختیار همه مردم قرار گیرد.
وی خبرنگاران را واسطه اصلی بین واقعیات موجود جامعه و گوش، چشم و جان مردم دانست و تصریح کرد: خبرنگاران از طریق ارسال اطلاعات واقعی، نیاز مردم را در این زمینه برآورده می‌سازند. همه خبرنگاران در این زمینه رسالت سنگینی به‌عهده دارند و وظیفه خبرنگاران، امانت‌داری از خبر دقیق و واقعیات موجود جامعه است.
روحانی عنوان کرد: اگر واقعیت در خبر تغییر یابد، مانع می‌شود تا در مردم قضاوت صحیحی ایجاد شود و حتی جامعه ملتهب خواهد شد. اگر اطلاعاتی که مردم می‌گیرند با واقعیت جامعه فاصله داشته باشد، مردم گمراه می‌شوند.
رئیس جمهوری درخواست دولت از خبرنگاران را دقت در بیان و انتقال واقعیت و مطالب مورد نیاز جامعه به مردم دانست و گفت: دولت از این موضوع حمایت می‌کند، ضمن اینکه دولت خبرنگاران را واسطه خوبی بین خود و مردم می‌داند. خبرنگاران می‌توانند نظرها و پیشنهادهای مردم را به دولت و در مقابل اقدام‌ها و فعالیت‌های دولت را به اطلاع مردم برسانند، ضمن اینکه اگر نقصی هم در کار ما مشاهده کردند آن را بدون لکنت زبان به ما و جامعه گوشزد کنند.
وی ادامه داد: دولت نه‌تنها از انتقاد دلسوزانه خوشحال می‌شود و از آن استقبال می‌کند، بلکه آن را عمل درستی برای جامعه آزاد و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌داند و علاقه‌مند هستیم اگر نقص ما را تذکر می‌دهید در مقابل راه‌حل نیز پیشنهاد دهید.
روحانی افزود: انتقاد باید دلسوزانه و واقعی باشد. واقعیت‌ها را انتقال داده و در کنارش راهکار وجود داشته باشد، به‌نحوی که نتیجه اینگونه انتقادها، ارائه خدمات بهتر بوده و مردم نیز آسوده‌تر باشند.
رئیس جمهوری با اشاره به شرایط کنونی جهان و اینکه امروز در شرایط تحریم ظالمانه قرار داریم، تصریح کرد: از اردیبهشت پارسال تاکنون به واسطه تحریم‌های ظالمانه، مردم در فشار هستند و در واقع این تحریم‌ها به تعبیر دقیق‌تر، همان تروریسم اقتصادی است که در اعمال آن هیچکس استثنا نبوده و حتی بیماران نیز مستثنا نشدند و این کار در حقیقت جنایت علیه بشریت است.
وی عنوان کرد: ملت ایران در مقابل تحریم‌ها، به‌خوبی ایستادگی و مقاومت کرده‌اند و در چنین شرایطی خبرنگاران از نقش تاثیرگذاری به‌منظور ایجاد امید و نشاط در جامعه و بیان نکات مثبت برخوردارند.
روحانی با قدردانی از از تلاش رسانه ملی در ماه‌های اخیر به منظور نمایش فعالیت‌های اقتصادی در سطح جامعه گفت: رسانه ملی در ماه‌های اخیر برنامه‌های مفیدی در خصوص کار و تلاش و رونق تولید در جامعه، نمایش می‌دهد که بسیار ارزشمند است. این گونه برنامه‌ها می‌تواند برای جامعه امیدوار و خوشحال‌کننده باشد.
رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه فضای مجازی کار اطلاع‌رسانی را آسان کرده است، افزود: امروز با یک وسیله سبک و کوچک می‌توان در کمترین زمان و به‌راحتی اخبار و تصویر را منتقل کرد. در این باره از جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستم تا شرایط ویژه‌ای به‌منظور برخورداری از اینترنت پرسرعت برای خبرنگاران در نظر بگیرد.
وی تصریح کرد: دولت همچنین به‌عنوان هدیه روز خبرنگار در نظر دارد استفاده از خدمات اینترنت به‌مدت یک‌سال برای خبرنگاران رایگان باشد و این هدیه کوچکی از طرف دولت به خبرنگاران است.
روحانی عنوان کرد: در شرایطی که دشمن تبلیغات همه‌جانبه‌ای علیه کشورمان به راه انداخته، وظیفه خبرنگاران مضاعف شده است تا با تلاش و پیگیری بیشتر شرایط را برای عبور از این وضع هرچه بیشتر فراهم کنند و به فضل الهی به‌خوبی از این دوره سخت عبور خواهیم کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/130125/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

احتمال بقای اسرائیل با نا امن‌سازی ایران کم‌تر می‌شود

ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با صنعت نفت آبادان

برزیل ایران نیازمند حمایت هواداران

صدور 2 هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد

احیای پتروشیمی آبادان توسط شستا کلید خورد

پوستر جالب سرخ‌پوشان؛ بازگشت بچه جنوب پرسپولیس به آبادان + عکس

لزوم استفاده از ظرفیت‌ خالی شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رشد کسب و کارها

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق

کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی

دعایی: لطفاً یک نوآوری علمی مهم از حوزه نجف نام ببرید! / سروش محلاتی: در حوزه نجف هیچ کس به خاطر اظهار نظر، احضار نمی شود

معاون اول قوه‌قضاییه منصوب شد

ساعت پخش زنده بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان از تلویزیون + شبکه 3 و پخش آنلاین

اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته

محرومیت مهاجم آشنا مقابل تراکتور

مرگ دردناک جوان 24 ساله در آب های اطراف مسجد سلیمان / جسد از آب بیرون کشیده شد

پایان صبر استراتژیک ایران!

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

احتمال تغییر در رقم دستمزد 1403 کارگران قوت گرفت؟

تعطیلی پنجشنبه ها شامل کارگران هم می‌شود؟

پروژه‌های مسکن مهر خوزستان تا پایان امسال تعیین‌تکلیف می‌شوند

دزفول، در جایگاه نخست جذب گردشگران نوروزی خوزستان در 1403

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 09:30

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات «وعده صادق»

اوقات شرعی اهواز، 30 فروردین 1403

ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت (احتمالی)

مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟

هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد + سوابق

پاسخ تنبیهی به اسرائیل به دستور رهبری و خواسته مردمی بود

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

رشد نم هوا در اروند

آخرین نیمکت‌نشینی مهرشاد برای پرسپولیس در آبادان

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر

گلریزان 40 میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد

تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی

سرمربی گل‌گهر: برابر استقلال خوزستان باید پیروز شویم

انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع

«حمزه خلیلی» معاون اول قوه قضاییه شد

تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان

مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی محور مهاباد- سردشت

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

صدای زمین را بشنوید

دلیل کمبود برخی اقلام شیرخشک در داروخانه‌‌های خوزستان چیست؟

برداشت گندم در شادگان آغاز شد

انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول با 9 مصدوم