پیام خوزستان

آخرين مطالب

در نشست ساماندهی سفرهای تابستانی خوزستان مطرح شد؛

لزوم برنامه‎ریزی برای حضور تورهای ملی در رویدادها/استفاده از ظرفیت گردشگری روستایی در تابستان فرهنگی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان این استان را دارای ظرفیت‎های غنی در حوزه گردشگری تابستانه معرفی کرد و گفت: برای معرفی این ظرفیت‎ها نیاز است تا با تعامل با انجمن‎های مردم‎نهاد برنامه‎ریزی مناسب انجام داد.
  سید حکمت‎الله موسوی در نشست ساماندهی سفرهای تابستانی و شناسایی مسیرهای گردشگری تابستانی خوزستان که با حضور مدیران انجمن‎های مردم‎نهاد حوزه گردشگری استان برگزار شد این استان را دارای ظرفیت‎های بی‎نظیری همچون گردشگری آبی دانست و افزود: ظرفیت‎هایی که می‎توان در استان خوزستان و در فصل تابستان بهگردشگران درون‎استانی، برون‎استانی و حتی برون‎کشوری ارائه داد بسیار غنی هستند اما به منظور ارائه و معرفی این ظرفیت‎ها به سازماندهی و برنامه‎ریزی نیاز است.
او با بیان این‎که در این راستا نگاه ویژه‎ای به انجمن‎های مردم‎نهاد فعال در حوزه میراث فرهنگی داریم گفت: انجمن‎ها دارای نیروهای متخصصی هستند که کمک شایانی به حوزه‎های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‎کنند و هر زمان انجمن‎ها وارد کار شدند شاهد تأثیرات آن‎ها بوده‎ایم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با تأکید بر برگزاری جلسات و نشست‎های منسجم با انجمن‎های مردم‎نهاد حوزه میراث فرهنگی افزود: تعاملات با انجمن‎های مردم‎نهاد باعث پیشرفت این حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی از راه‎های توسعه گردشگری در استان این است که تورهای گردشگری سطح ملی و حتی فراتر از آن برای حضور در رویدادهای فرهنگی و هنری استانی‎مان هماهنگ و برای برنامه‏ ریزی کنیم که این باعث ذینفع شدن خوزستان از حوزه گردشگری می‎شود؛ با این‎حال عملی شدن این موارد تعامل ما با انجمن‎های مردم‎نهاد را می‎طلبد؛ چراکه این انجمن‎ها در دل جوامع محلی هستند و به به کمک آن‎ها می‎توان جای‎جای استان را بهتر و بیشتر بشناسیم و بر مبنای آن‎ها برای حوزه گردشگری و ورود گردشگر در فصول مختلف برنامه‎ریزی کنیم.
موسوی افزود: انجمن‎ها بدون هیچ چشمداشت و مواجبی کار می‎کنند و سال‎ها بدون آن‎که تغییر مدیریت‎های استانی روی آن‎ها اثر بگذارد به کار خود ادامه می‎دهند؛ بنابراین وظیفه ما به عنوان نهاد دولتی حمایت از انجمن‎هااست و ما از آن‎ها استقبال می‎کنیم.
او تأکید کرد: اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اعتبارات دولتی محدود قطعاً نمی‎تواند همه مشکلات و کمبودهای این سه حوزه را حل و برنامه‎ریزی‎های خود را عملی سازد و از این‎رو به کمکانجمن‎های مردم‎نهاد همچون گذشته نیاز دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: برخی بخش‎های شهرستان‎های استان همچون مال‎آقا در باغملک دارای چنان ظرفیتی می‎باشند که قابلیت این را دارا هستند که بیش از 500 مجتمع گردشگری را در دل خود جای دهند؛ این درحالی است که در شهرستان‎های اندیمشک و دزفول نیز مناطق بکر گردشگری‎ای وجود دارند که بعضاً مردم خود این شهرستان‎ها نیز از آن بی‎اطلاعند و از این رو باید در راستای معرفی جاذبه‎های گردشگری شناخته نشده استان، تولید محتوا کرد.
وی اضافه کرد: صنعت گردشگری می‎تواند بسیاری از معضلات اجتماعی همچون بیکاری را در شهرهای محروم استان برطرف سازد و یا به حداقل برساند و اگر برنامه‎ها روی هدف متمرکز شوند قطعاً بازخورد بهتری خواهند داشت.

موسوی خاطرنشان کرد: در راستای بهبود وضعیت در حوزه‎های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، ما و انجمن‎های مردم‎نهاد باید برنامه‎های‎مان را با برنامه‎های فرادستی انطباق دهیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.
همچنین در ادامه غلام شجاعی سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان نیز اظهار داشت: 3500 روستا در خوزستان وجود دارند که از این تعداد، 18 روستا به عنوان روستای گردشگری مصوب شده‎اند.
او با بیان این‎که یکی از ظرفیت‎های غنی استان خوزستان، روستاهای آن است افزود: دنیا درحال حرکت به سمت گردشگری روستایی است و بیشتر افراد به دنبال این هستند تا آخر هفته‎ها به سمت روستاها بروند؛ از این‎رو در فصل تابستان باید از این ظرفیت در مناطق خوش آب‎و هوای استان استفاده کنیم تا روستاها و به تبع آن بوم‎گردی در استان رونق بیشتر پیدا کند.
سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان با تأکید بر بهره‎گیری از ظرفیت انجمن‎های مردم‎نهاد نیز گفت: ما به کمک انجمن‎ها نیاز داریم و هر پیشنهادی که از سوی آنان مطرح شود مورد استقبال ما در اداره‎کل خواهد بود.
در پایان این جلسه مدیران انجمن‎های مردم‎نهاد ضمن ارائه پیشنهادات خود درخصوص مسیرهای گردشگری تابستانی، به معرفی ظرفیت‎های شهرستان‎های محل فعالیت خود پرداختند و درخصوص راه‎های جذب گردشگر وزمینه‎سازی برای ورود آنان بحث و تبادل نظر کردند. برگزاری تورهای شبانه اهواز‎گردی و راه‎اندازی قطار گردشگری از جمله پیشنهاداتی بود که از سوی انجمن‎ها در این جلسه و در راستای سفرهای تابستانی مطرح شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/124070/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان

مدیرعامل فولاد اکسین: کارگران در خط مقدم جهاد جهش تولید هستند

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست

انجام 10 عمل اهدای عضو در خوزستان در 5 روز

معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان

آزادی 7 زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

طوفان نمک کوهنوردیه!

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

کارگران هفت تپه: آقاجان متشکریم

برترین‌های پنج وزن نخست مسابقات جام تختی در اهواز مشخص شدند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟