پیام خوزستان

آخرين مطالب

رئیس پلیس راه خوزستان عنوان کرد:

واژگونی، پرتعدادترین تصادفات خوزستان / افزایش 10 درصدی تصادفات خسارتی گفتگو

واژگونی، پرتعدادترین تصادفات خوزستان / افزایش 10 درصدی تصادفات خسارتی
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه بیشترین تصادفات خوزستان از نوع واژگونی است، گفت: بیشترین عامل این تصادفات خستگی، خواب‌آلودگی، علت عدم توجه به جلو و عدم رعایت سرعت مطمئنه است که این موارد ارتباط زیادی به جاده ندارند هر چند ایمنی جاده در تصادفات تأثیرگذار است.
سرهنگ رضا دولتشاهی در گفت‌وگو یی با اشاره به وضعیت تصادفات در دو ماهه سال جاری اظهار کرد: بر اساس گزارش پزشکی قانونی، تعداد تصادفات فوتی فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه سال جاری نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است؛ هر چند در فروردین‌ماه تصادفات فوتی افزایش داشت اما به دلیل کاهش تصادفات در ماه بعد تقریبا وضعیت ثابت مانده و تغییر نکرده است. 
کاهش تصادفات فوتی و افزایش تصادفات خسارتی
وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی از 25 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه، افزود: با اجرای طرح نوروزی، تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته 10 درصد و تصادفات جرحی 5 درصد کاهش یافته است اما در این مدت تصادفات خسارتی نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش داشت. 
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: خوزستان از نظر تعداد جانباختگان تصادف ششمین تا هفتمین استان کشور است اما امسال از نظر کاهش جانباختگان تصادف جایگاه خوبی به دست آورده‌ایم. 
وی افزود: البته این کاهش رضایت‌بخش نیست زیرا آمار جانباختگان تصادف از نظر عددی همچنان بالاست اما به دلیل اینکه تعداد جانباختگان تصادفات در بیشتر استان‌ها افزایشی بوده، به نوعی وضعیت در خوزستان کنترل شده است. 
اهواز – اندیمشک، پرتصادف‌ترین جاده خوزستان
دولتشاهی عنوان کرد: پرتصادف‌ترین جاده خوزستان، محور اهواز - اندیمشک است یعنی بیشترین تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در این محور رخ می‌دهد؛ تقریبا به صورت کم و بیش هر سال این محور جزو پرتصادف‌ترین محورها است. 
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به دلایل پرتصادف بودن محور اهواز - اندیمشک، بیان کرد: بیشترین تصادفات در 30 کیلومتری اهواز رخ می‌دهند زیرا کسانی که در این محور به خوزستان و مخصوصاً اهواز سفر می‌کنند، زمانی که احساس می‌کنند به شهر نزدیک شده‌اند استراحت کافی نمی‌کنند و همین امر موجب شده بیشترین واژگونی‌ها و فوتی‌ها در 30 کیلومتری اهواز رخ دهد. 
وی ادامه داد: همچنین وجود درخت‌ها در اطراف جاده و وسط مسیر باعث شده رانندگان دیده کافی نداشته باشند. روستاییان و کشاورزان نیز در مسیر تردد می‌کنند و این امر موجب شده تصادفات زیادی در این محور رخ دهد.
دولتشاهی گفت: مورد دیگری که موجب شده این محور پرتصادف باشد، وجود دوربرگردان‌های غیراستانداردی است که توسط مردم و به صورت خاکی از وسط درخت‌ها ایجاد شده‌اند. عامل دیگر وجود شیب‌های شیروانی در اطراف جاده است زیرا شیبهای این مسیر تند است و اگر رانندگان به دلیل خواب‌آلودگی یا به هر صورتی از جاده منحرف و خارج شده و خودرو واژگون شود، راننده و سرنشینان فوت می‌کنند. 
وی افزود: عامل دیگر، یکنواخت بودن و نداشتن محرک بصری جاده است؛ محور اهواز - اندیمشک یکی از محورهای خسته‌کننده محسوب می‌شود و هر کسی در این مسیر تردد کند این احساس را خواهد داشت. از طرفی به دلیل نبود توجیه اقتصادی، کمتر اماکن رفاهی بین‌راهی در این مسیر وجود دارد. البته گرمای هوا نیز در این زمینه تاثیرگذار است. 
کدام محورهای خوزستان حادثه‌خیزند؟
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به محورهای حادثه‌خیز استان، گفت: محور ایذه - دهدز، بهبهان - رامهرمز و امیدیه به دیلم جزو محورهای حادثه‌خیز هستند اما محورهای پرتصادف نیستند. 
دولتشاهی با اشاره به تاثیر ایمنی جاده‌ها در تصادفات، گفت: محور ایذه - دهدز یکی از حادثه‌خیزترین محورهای خوزستان است اما تصادفات این محور نسبت به محور اهواز - اندیمشک یا اهواز - آبادان کمتر است زیرا مردم هنگام تردد از این مسیر به دلیل هندسی نبودن، کم‌عرض بودن و شلوغی جاده نکات ایمنی را رعایت می‌کنند و سرعت کمتری دارند بنابراین حتی اگر تصادفاتی در این محور رخ دهد، خسارتی هستند و میزان خسارات تصادف هم کم است. 
وی بیان کرد: برخی مسیرها مانند اهواز - اندیمشک یا اهواز - آبادان ایمنی لازم را دارند اما پرتصادف هستند بنابراین بیشترین عامل تصادفات در این محورها، انسانی است. 
واژگونی، بیشترین تصادفات خوزستان
رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: در چند روز اخیر بیشترین تصادفات مربوط به واژگونی‌ها بوده به طوری که بیش از 50 درصد از تصادفات واژگونی بوده است. بیشترین عامل این تصادفات خستگی، خواب آلودگی، علت عدم توجه به جلو و عدم رعایت سرعت مطمئنه است که این موارد ارتباط زیادی به جاده ندارند هر چند ایمنی جاده در تصادفات تأثیرگذار است. 
وی با اشاره به وجود 12 دوربین کنترل سرعت در محورهای خوزستان، بیان کرد: خوزستان از ضعیف‌ترین استان‌ها از نظر داشتن دوربین کنترل سرعت است. در استان‌های دیگر، تعداد دوربین‌های کنترل سرعت به 100 تا 200 دوربین می‌رسد در حالی که در خوزستان تنها 12 دوربین نصب شده است. 
دولتشاهی ادامه داد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعدادی دوربین کنترل سرعت خریداری کرده‌ است اما به دلیل اینکه زیرساخت‌ها و بسترهای لازم فراهم نشده تاکنون این دوربین‌ها نصب نشده‌اند اما قول داده شده که تا پایان نیمه اول امسال دوربین‌های خوزستان به 100 دوربین برسد.
راه‌های اصلی خوزستان دوربن کنترل سرعت ندارند
وی ادامه داد: 16 هزار و 888 کیلومتر جاده در خوزستان وجود دارد که 3 تا 4 هزار کیلومتر از این جاده‌ها، راه‌های اصلی هستند و قطعاً باید به دوربین کنترل سرعت مجهز شوند. بنابراین حتی اگر دوربین‌های کنترل سرعت به 100 دوربین برسد، قطعا جوابگو نیست اما اگر این 100 دوربین راه‌اندازی شوند تاثیر زیادی در کنترل سرعت در جاده‌ها خواهند داشت. 
رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: اصلی‌ترین عامل تصادفات سرعت غیرمجاز است؛ حتی اگر عامل تصادفات خستگی یا خواب‌آلودگی باشد، سرعت غیرمجاز تشدیدکننده تصادفات است. امیدواریم با رسیدن دوربین کنترل سرعت به 100 دوربین بتوانیم سرعت‌های غیرمجاز را کنترل کنیم.
انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

شکارچیان غیرمجاز در شوشتر دستگیر شدند

توضیح پلیس ماهشهر در خصوص تیراندازی به 2 خودرو در یک درگیری

30هزار اصله نهال در شوشتر کاشته شد

نصب اسکله اهواز باعث تحول در قایقرانی کشور است

آمار کشته‌های حوادث رانندگی درون شهری خوزستان افزایش یافت

فضای سبز با آب اهواز شوره می‌زند

آلودگی ناشی از صنعت در اهواز، آزاردهنده است

بارندگی 24.3 میلیمتری در حسینیه اندیمشک

کشف 5 کیلوگرم حشیش در اهواز

بازیکنی که ظرفیت نیم فصل درخشش را نداشت

پرونده تعمیرات منازل آسیب‌دیده از سیل در شهرستان دشت آزادگان بسته شد

10 داوطلب نمایندگی مجلس در بهبهان تایید صلاحیت شدند

تداوم استقرار توده هوای سرد و مه در خوزستان

درآمدزایی باشگاه‌های بدون مجوز، تخلف و غیرقانونی است

500 بسته حمایتی بین کودکان نیازمند آبادانی توزیع شد

حفاری بدون هماهنگی با مخابرات، ارتباط شهرستان ایذه را قطع کرد

رگبار و رعد و برق در خوزستان پیش‌بینی می شود

اعلام حمایت شهروندان آبادان و خرمشهر از حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های آمریکایی

سرسرای گیت بوستان اهواز پلمب شد

آخرین وضعیت شکاف باقی مانده در دایک مرزی هورالعظیم

بلوار «سلامت» شوشتر به نام سردار شهید قاسم سلیمانی تغییر یافت

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی درمراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی

فرماندار آبادان علیه شهرداری طرح شکایت کرد

برخی مدیران در توزیع اعتبارات نقاط‌حاشیه تنگ‌نظر هستند

پیش‌بینی رگبار برای خوزستان

بازگشت فروزان سلیمانی به تیم فوتبال بانوان آویسا خوزستان

سردار باقرزاده:جستجوی پیکر مطهر شهدا در عراق ادامه دارد

دستگیری کلاهبردار فروش خودروهای مصادره‌ای

پرداخت حقوق مطالبه کارگران شهرداری‌کوت‌عبدالله

درخشش خوزستانی‌ها در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

لزوم استفاده مدارس فوتبال از مربیان آشنا به استعدادیابی

90 درصد پروژه‌های محورهای آسیب دیده ناشی از سیل تعیین تکلیف شدند

بارندگی هفت میلیارد ریال به شبکه فاضلاب خرمشهر خسارت زد

کمی اعتبار وفرسودگی مهمترین علل کندی اصلاح شبکه فاضلاب آبادان است

تداوم سایه سنگین مه بر خوزستان

تلاش برای حل مشکل آبگرفتگی مناطق بحرانی خرمشهر

خوزستان غرق در مه غلیظ صبحگاهی

10 گروه مشغول تخلیه آب از خیابان‌های آبادان هستند

بدون حمایت مسئولان خوزستان به جام باشگاه‌های جهان می‌رویم

پیگیری قضایی کشاورزان عامل تخریب اراضی منطقه حفاظت شده میشداغ

2 مدرسه با اعتباری بالغ بر 39 میلیارد در خوزستان افتتاح شد

تماشای بازی نفت آبادان – ماشین‌سازی رایگان شد

زن میان‌سال آبادانی محبوس در آتش نجات یافت

ابتکار: القای ناکارآمدی انتخابات خطرناک است

مه صبحگاهی خوزستان را فرا گرفت

کشف 4300 لیتر روغن تاریخ مصرف گذشته در هویزه

سگ‌آزار تبعید شد

بامدژ از مناطق آسیب پذیر اهواز در مواقع سیلاب است

خوزستان مه‌آلود، در محاصره آلودگی

پرندگان مهاجر میهمان هورالعظیم شدند