پیام خوزستان

آخرين مطالب

نماز جمعه در نقاط مختلف خوزستان اقامه شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور اقشار مختلف مردم در میعادگاه های نماز جمعه در خوزستان اقامه شد.
** امام جمعه دزفول:حوادث سیل بازخوانی و آسیب شناسی شوند
امام جمعه دزفول گفت: مردم و مسئولان از سیل درس عبرت بگیرند و این حوادث را بازخوانی و آسیب شناسی کنند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: یکی از مشکلات کشور ما این است که بسیاری از دست اندرکاران به انتقادهای دلسوزانه توجه نمی کنند.
وی با تاکید بر لزوم ریشه یابی علل و عوامل سیل گفت: برخی از مسایل و عملکرد مسئولان باید واکاوی شود.
وی سعه صدر را از ابزارهای مدیریتی برشمرد و افزود: برخی مسئولان با کم تدبیری در دل حادثه حضور پیدا نمی کنند و اگر هم حاضر می شوند درمقابل شکایت سیل زدگان بی طاقتی می کنند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد: برخی سیاسیون نیز دیگران را مقصر دانستند و با حضور ریاکارانه در مقابل دوربین ها طلبکار هم شده اند که باید به این موضوع رسیدگی شود.
وی افزود: استان خوزستان استانی استراتژیک در کشور است ولی مشکل فاضلاب اهواز مرکز این استان هنوز برطرف نشده و بهتر بود هزینه متروی این شهر را صرف رفع مشکل فاضلاب آن می کردند.
امام جمعه دزفول با بیان اینکه دولت ها و نمایندگان گذشته و همچنین صاحبان تریبون ها باید پاسخگوی مشکلات باشند، گفت: برخی سیاسیون لاف دفاع از حقوق مردم می زنند درحالیکه برخی از مشکلات ناشی از کم کاری آنها است.
وی با بیان اینکه حوادث سیل با همه تلخی ها صحنه عبرت، مردانگی و غیرت بود، افزود: برخی از مدیران به نظرات کارشناسان توجه نکردند و برای کاهش خسارات تصمیم به موقع را نگرفتند.
وی ادامه داد:باید سازوکاری تبیین شود که پیمانکاران علاوه بر رعایت استانداردها در اجرای طرح ها پس از انجام پیمان نیز ضمانت بدهند و در صورت بروز مشکل پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه سیل و خرابی های آن درست می شود، گفت: برخی از مسئولان در این شرایط سخت حاضر نبودند کمی از تشریفات خود در سفرها کم کنند تا جایی که مدیریت بحران از مسئولان خواست در مناطق سیل زده حاضر نشوند.
امام جمعه دزفول با اشاره به حضور خود در مناطق سیل زده حمیدیه بیان کرد: مواکب، نیروهای نظامی، جهادی و مردمی، طلاب و همه گروه ها به صورت خالصانه در حال خدمت رسانی به سیل زدگان هستند.
وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به افراد مقصر در سیل اخیر افزود: بعضی ها آمدند و گفتند ما سیل را مدیریت کردیم در حالیکه این خداوند متعال بود که سیل را به واسطه اخلاص مردم سراسر کشور مدیریت کرد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: همه باید برای جبران خسارت ها دست در دست هم دهیم و با استفاده از جوانان مناطق سیل زده، تهدید سیل را به فرصت تبدیل کنیم.
وی افزود: خیران و نمازگزاران شیراز نزدیک 15 تن اقلام مورد نیاز سیل زدگان را به ستاد دزفول فرستادند که جای قدردانی دارد.
خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران به فرمان حضرت امام(ره) گفت: سپاه فراتر از یک نهاد در تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی فعالیت کرده و در عرصه های مختلف انقلاب و حضور جانانه داشته است.
وی افزود: سپاه درمقابل تهدیدات و جنگ اقتصادی دشمن و فتنه های داخلی و همچنین در عرصه های سازندگی تمام قد ایستاده است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه سپاه به رسالت فرهنگی خود به خوبی عمل کرده است، ادامه داد: سپاه در شکست استراتژی منطقه ای دشمن نقش کلیدی و اساسی داشته است به همین خاطر آمریکا و همدستانش از سپاه عصبانی هستند.
وی مقابله با مستکبران را برای عمل به قرآن ضروری دانست و گفت: پنج سال از حمله سعودی به کشور مسلمان یمن می گذرد و در این مدت بیش از هفت هزار و 500 کودک یمنی کشته شده اند ولی مردم یمن همچنان مقاومت و استقامت می کنند.
وی درگیری کشورهای مسلمان با یکدیگر را باعث خوشحالی رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست و افزود: دفاع ایران از کشورهای مظلوم موجب اعمال فشارها و تحریم های دشمنان شده است.
امام جمعه دزفول با تبریک روز سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: این سربازان بی نام و نشان برای امنیت کشور خدمت می کنند.
3022/ 6037
***
امام جمعه آبادان: هیچ ارگانی حق اخراج نیروهای بومی را ندارد
امام جمعه آبادان با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی در طرح های و پروژه های عمرانی و خدماتی در آبادان گفت: هیچ ارگانی حق اخراج نیروهای بومی را ندارد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های نمازجمعه این هفته آبادان بیان کرد: زمزمه هایی در خصوص اخراج نیروهای بومی در آبادان به بهانه های اتمام طرح ها وجود دارد که مدیران آنها، باید اول نیروهای غیربومی را اخراج کنند.
وی افزود:برخی از شرکت ها درصدد اخراج نیروهای بومی به بهانه های مختلف هستند و در صورتی که این کار انجام شود با مدیران بالا دستی باید برخورد جدی شود.
امام جمعه آبادان با تبریک فرا رسیدن سالروز تولد امام زمان (عج) بیان کرد: اسلام دین بدون سیاست نیست و وعده الهی این است که پیروزی نهایی از آن اهل حق است.
وی به وقوع سیلاب در استان خوزستان اشاره کرد و افزود:زمانی برای یک قطره آب التماس می کردیم و نتیجه بی آبی از بین رفتن کشاورزی و معیشت مردم بود.
حجت الاسلام ابراهیمی پور برخورد جدی از سوی قوه قضاییه در صورت کوتاهی برخی مدیران در زمان بی آبی و سیلاب در خوزستان را خواستار شد و گفت:‌مسئولان وزارت نیرو اگر کوتاهی در حق مردم کرده باشند قوه قضاییه باید با آنها برخورد جدی کند.
امام جمعه آبادان افزود: محصول کشاورزی و دسترنج کشاورزان شادگانی در فصل برداشت از بین رفته و خانه های مردم نیز به دلیل سیلاب در حال از بین رفتن است.
وی ادامه داد:مردم سختی های زیادی در جریان سیل دیدند و باید به آنها کمک کرد.
3015 /6037
***
*امام جمعه خرمشهر: رسیدگی به مشکلات مردم باید مدیریت شود
امام جمعه خرمشهر عمده مشکلات سیل زدگان را پس از پایان سیل دانست و گفت: برطرف شدن مشکلات مردم و پرداخت خسارت های سیل زدگان باید به خوبی برآورد و مدیریت شود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فر در آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته نماز جمعه در مسجد جامع امام جمعه خرمشهر افزود: حضور اقشار مختلف مردم اعم از اهالی روستاها، بسیجیان، روحانیت در مقابله با بحران سیل خوزستان بی نظیر بود.
وی با بیان اینکه حضور روحانیت و طلبه ها در کمک به مناطق سیل زده چشمگیر بود، گفت: در 10 سال گذشته سیل ها و توفان هایی در کشورهایی همچون ژاپن و آمریکا اتفاق افتاده و افرادی زیادی از مردم کشته شدند و رییس جمهور آمریکا بی تفاوت بود این درحالی است در قبال سیل در ایران تبلیغات منفی می کنند.
وی با اشاره به بارندگی ها بی سابقه اخیرافزود: اگر سدها مدیریت نمی شد و خروجی آب از سد ها انجام نمی شد وضعیت از این بدتر می شد.
امام جمعه خرمشهر بیان کرد: در بازدید انجام شده نشان می داد، هدایت آب به تالاب هورالعظیم بخش عمده ای از کانون گرد و غبار را در خوزستان از بین برده و همچنین بخشی از تاسیسات نفتی در مجاورت هورالعظیم به زیر آب رفته است.
حجت الاسلام موسوی فر افزود: برخلاف تبلیغات منفی مبنی بر جلوگیری از ورود آب به هورالعظیم به دلیل وجود تاسیسات نفتی اما تمام حوزه های نفتی به زیر آب رفته است.
وی ادامه داد: آورد سدهای خوزستان در اردیبهشت به دلیل آب شدن برف ها بیشتر می شود و باید این آب مدیریت شود.
7100 / 6037
***
امام جمعه ماهشهر:ساخت منازل مردم سیل زده اولویت است
امام جمعه بندر ماهشهر گفت: مردم مناطق سیل زده بیش بیش از هر چیز دیگری به امدادرسانی برای ترمیم و ساخت منازل خود و همچنین تهیه لوازم خانگی نیاز دارند که این مهم با جمع آوری کمک های نقدی میسر می شود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرماهشهر در مصلای امام خمینی (ره) افزود:جای تقدیر و تشکر از تمامی نهادهای خدمات رسان در سراسر کشور دارد که لحظه به لحظه در کنار هموطنان سیل زده خود بودند و امدادرسانی کردند.
وی ادامه داد: وقتی انسان می بیند افراد از تمامی اقشار بسیج، سپاه، ارتش، دولت و مردم درکنارش هستند و از دل و جان مایه می گذارند تحمل سختی سیل برایش سبک تر می شود.
وی اضافه کرد: وضعیت سیلاب در خوزستان به گونه ای است که آب به سمت شادگان جاری شده و شهر و روستاهای آن درمعرض خطر جدی سیلاب و آبگرفتگی هستند؛ به برخی روستاها نیز دستور تخلیه داده شده که امیدواریم با اقدامات مدیریتی خوب، سیلاب در این شهرستان نیز کنترل شود و با هدایت آب به سمت دریا حداقل آسیب به اهالی روستاها برسد.
امام جمعه بندرماهشهر ادامه داد: مردم و نیز کارکنان شاغل در صنایع پتروشیمی کمک های قابل توجهی کرده اند؛در صورت تمایل برای امدادرسانی به سیل زدگان از ارسال محموله غیرنقدی به ویژه مواد غذایی پرهیز شود، در بازدید انجام شده مشاهده شد که مواد غذایی به وفور یافت می شود.
حجت الاسلام غبیشاوی گفت:امدادرسانی هموطنان به ویژه مردم خوزستان در کنار نیروهای مسلح از جمله بسیج و منطقه سوم دریایی سپاه به مردم سیل زده جای قدردانی دارد که امیدواریم این اتحاد و همدلی برای ساخت و آبادانی کشور مستدام باشد؛ نیروهای حشدالشعبی عراق نیز در این ایام با تمام تجهیزات در مناطق سیل زده حضور پیدا کرد و با تمام توان امدادرسانی کردند، همان گونه که جوانان ایرانی در دفاع از مردم عراق در مقابل داعش به یاری آنها شتافتند.
خطیب جمعه بندرماهشهر در فراز دیگری از خطبه ها با گرامیداشت روز ارتش افزود: وجود ارتش مکتبی و پیرو ولایت و وظیفه شناس در مملکت، ضامن کشور و مرزهای ماست؛ تا زمانی که ارتش جمهوری اسلامی در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح در کشور باشد، دشمنان خارجی و داخلی جرات دسیسه چینی ندارند و در صورت داشتن دسیسه ای بدون شک به خودشان برمی گردد.
وی با تبریک سالروز میلاد باسعادت منجی عالم امام زمان (عج) و روز مستعضفان جهان افزود: مناسبت نیمه شعبان به ویژه شب آن مناسبت عادی نیست و آدابی از جمله شب زنده داری، دعا برای فرج آقا امام زمان (عج) و دعای کمیل وارد شده است. روز نیمه شعبان نیز ضرورت دارد محافل جشن و سرور و آشنایی با مهدویت را داشته باشیم، چرا که حتی غیرمسلمانان نیز اعتقاد به ظهور منجی عالم در یک روزی را دارند و این جهان را از این تلاطم نجات خواهد داد.
امام جمعه بندرماهشهر ادامه داد: همواره باید خود را برای زمان ظهور امام مهدی (عج) آماده کنیم
و تلاش کنیم خود را برای بودن در رکاب آقا امام زمان (عج) آماده کنیم، لذا با انجام واجبات، دوری از محرمات و خودسازی در زمان غیبت بیش از پیش سعی و تلاش کنیم و زمینه ظهور را در حد خودمان مهیا سازیم.
9858 / 6037
***
امام جمعه موقت گتوند:مسئولان بر افزایش قیمت کالاها نظارت کنند
امام جمعه موقت گتوند با انتقاد از وضعیت گرانی در بازار گفت: روند افزایشی کالاها به صورت روزانه ادامه دارد و لازم است مجلس شورای اسلامی، دولت، مسئولان استانی و شهرستانی به صورت جدی بر بازار نظارت کنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حجت ا... صالحی در خطبه های نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی(ره) این شهر افزود:با وجود افزایش اجناس در گذشته، اما بازار هنوز به ثبات نرسیده و قیمت اجناس روزانه رو به افزایش است.
وی گفت:در این چند ماه اخیر قیمت ها چند برابر افزایش پیدا کردند و عموم مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد زیرفشار قرار دارند.
حجت الاسلام صالحی در ادامه به خسارت های سیلاب اخیر اشاره کرد و افزود: بخش هایی از کشور در سیلاب آسیب دید و مردم و مسئولان در این ایام امدادرسانی کردند و این کمک ها تا رفع مشکلات سیل زدگان ادامه داشته باشد.
وی گفت: اقشار مختلف ایران به سیل زدگان کمک کردند و در این سیلاب همدلی و فرهنگ بزرگ ملت ایران روشن شد و مردم شهرها و روستاهای شهرستان گتوند نیز در توان خود به سیل زدگان کمک کردند تا بخشی از مشکلات آنان برطرف شود.
7467 / 6037
***
** امام جمعه اندیمشک: به مشکلات کارگران رسیدگی شود
امام جمعه اندیمشک گفت: بیشتر کارگران از پرداخت نشدن بیمه و حقوق گلایه دارند که باید به دغدغه آنها رسیدگی شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک افزود:دستگاه های اجرایی باید به مشکلات کارگرانی که به نوعی در آن مجموعه کار می کنند رسیدگی بیشتری داشته باشند.
وی گفت:پیمانکاران و کارفرمایان باید با دلسوزی بیشتر به این قشر توجه کنند و قانون باید بیش از پیش برای دفاع از این قشر زحمتکش وارد شود.
وی در ادامه با اشاره به موضوع مشکلات پسا سیل گفت:برای جبران مشکلات ناشی از سیل اخیر باید از ظرفیت های موجود در کشور به نحو شایسته و با برنامه ریزی اصولی استفاده شود.
حجت الاسلام حسینی نوری ادامه داد:دولت با تقلیل هزینه های جاری می تواند برای جبران برخی از مشکلات سیل تلاش کند.
وی در بخش دیگری با اشاره به جایگاه ارزشمند سپاه در جامعه اسلامی گفت:هرکجا انقلاب اسلامی به سپاه نیاز داشت این مجموعه برآمده از مردم به خوبی ایثار و تلاش کرد و جلوه های زیبای این کمک ها را در جامعه می بینیم.
وی با تبریک نیمه مبارک شعبان و روز ولادت امام زمان (عج)، بر ضرورت ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه تاکید کرد.
امام جمعه اندیمشک در ادامه با اشاره به نقش مساجد در دوران های مختلف گفت:مساجد پایگاه های همبستگی و محل اجتماع عموم و تقویت اخوت و برادری هستند و در همین سیل اخیر کارکرد ارزنده خود را نشان دادند.
وی افزود: باید از کارکردهای فراوان مساجد در ابعاد مختلف جامعه استفاده شود که اگر از این ظرفیت بهره صحیح بگیریم شاهد آثار مثبت آن در جامعه خواهیم بود.
7281 / 6037

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/116287/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

(عکس) استایل متفاوت همسر روزبه چشمی و مهرداد محمدی در ورزشگاه آزادی

ناپایداری جوی در پاره‌ای از نقاط هرمزگان، 1 اردیبهشت

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، شبیه اسباب‌بازی بود

مصدومیت 4 کودک در پی تصادف رانندگی در آبادان

حوزه مقاومت اقتدار امت اسلامی را به رخ جهانیان کشید/ عملیات «وعده صادق» را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست

حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

رفتارهای دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد با ادعاهایش کاملا متناقض است

مصوبه مزد 1403 مطابق ماده 41 قانون کار نیست

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

سهم 41 درصدی ابرپروژه‌های نفتی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دولت سیزدهم

جوی پایدار در آبادان و خرمشهر

عضو کارگزاران: ثابت شد که اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است

حمله هوایی به پایگاه الحشد الشعبی در عراق/ حمله تلافی‌جویانه مقاومت عراق به ایلات اشغالی

اوقات شرعی یکم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

به یک هدف مهم در ایلات اشغالی حمله کردیم

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را به کام مرگ کشاند

احتمال بارش های پراکنده در مناطق مرتفع هرمزگان

ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟ | ما می‌توانیم حیفا و تل آویو را بزنیم اما ... | اظهارات امیرعبداللهیان درباره سلاح‌های مورد استفاده اسرائیل در اصفهان

پاسخ سریع مقاومت اسلامی عراق به تجاوز اسرائیل به مقر الحشد الشعبی

استقبال فلسطینی‌ها از اشغالگران در اردوگاه طولکرم با بمب‌های دستی

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

تست مقاومت گوشی چینی با پرتاب چاقو + فیلم

مقاومت عراق: به یک هدف مهم در ایلات اشغالی حمله کردیم

در سیستم حاکمیتی کشور، وزیر اقتصاد ، هیچ کاره است/ سیاست پولی و مالی دولت در جای دیگری تنظیم می‌شود!

دادستان بندر امام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

چرا باید از کارت سوخت شخصی استفاده کنیم؟

زباله های فضایی در مریخ

تصادف پراید در محور آبادان به قفاص یک کشته و 9 مصدوم بر جای گذاشت

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

تصاویر حمله پهپادی به هدف حیاتی رژیم صهیونیستی

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به هدفی مهم در ایلات

عملیات موشکی ایران ضررهای مالی و نظامی بسیاری به اسرائیل زد

چهارمین گل فراز مقابل استقلال و حسینی!

یک کشته و 9 مصدوم در انحراف از جاده خودرو در جاده آبادان به قفاص

واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز

وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

امام جمعه آبادان: از فردا به کم حجابان به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

دادستان بندرامام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)