پیام خوزستان

آخرين مطالب

امام جمعه موقت اهواز:

دولت در پرداخت غرامت به سیل زدگان تعجیل کند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - امام جمعه موقت اهواز با بیان ابعاد سیل در خوزستان خواستار پرداخت سریع خسارت ها از سوی دولت به سیل زدگان با هدف ازسرگیری زندگی عادی آنان پس از فروکش کردن سیلاب شد.
به گزارش ایرنا آیت ا... محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر افزود:آنچه مسلم است دولت به تنهایی قادر به رفع کامل مشکلات سیل زدگان و تامین نیازهای اساسی آنان نیست و مردم مومن ایران باید آستین همت بالا بزنند و همچون اقدام جهادی آنان که در کمک به سیل زدگان متجلی شد پس از سیلاب نیز در کنار مردم مصبیت زده بمانند.
وی با بیان اینکه این سیلاب 2 چهره منفی و مثبت داشت گفت: چهره منفی آن رنج و محنت جمع زیادی از خواهران و برادران در 12شهرستان خوزستان بود و چهره مثبت و زیبای آن حضور حماسی ، مومنانه و بی نظیر مردم در امداد و نجات به سیل زدگان بود.
خطیب جمعه موقت اهواز ابراز امیدواری کرد به لطف الهی تا چند روز آینده با فروکش کردن سیلاب و پایان عملیات جهادی امداد و نجات ، کار بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده آغاز شده و کار و فعالیت از سرگرفته شود.
وی گفت: در مرحله "پساسیل" مردم باید همچنان در کنار سیل زدگان باشند و تا عادی شدن کامل وضعیت سیل زدگان ، در بازسازی مناطق آسیب دیده حضور داشته باشند.
امام جمعه موقت اهواز همه نیروهای سپاه ، ارتش ، قوای نظامی و انتظامی ، هلال احمر مرزبانی ، نیروهای جهادی و بسیجی و دستگاه های دولتی به خاطر همراهی و همدلی در یاری رسانی به هموطنان سیل زده تقدیر کرد و ادامه داد: این همراهی و اخلاص سبب شد آلام سیل زدگان کم شود.
آیت ا... حیدری همچنین از مردم مسلمان عراق که کمک های خود را با عنوان "رد الجمیل" (به معنای مقابله به مثل خوبی ایران)به مناطق سیل زده خوزستان فرستاند تقدیر کرد و گفت: نیروهای تابع فرماندهی حشدالشعبی عراق در کمک رسانی به مردم سیل زده نیز نقش آفرینی کردند.
** کوتاهی در لایروبی رودخانه ها
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه در لایروبی رودخانه ها از سوی وزارت نیرو به طور قطع کوتاهی شده خواستار محاکمه افراد مقصر در هر پست و مقامی شد و افزود: اگر با مقصران برخورد قانونی شود در آینده درسی برای دیگران خواهد بود تا به وظایف قانونی و ذاتی خود بهتر عمل کنند.
وی بر آسیب شناسی سیلاب اخیر در خوزستان توسط محققان و کارشناسان با هدف پیشگیری از خسارات در آینده تاکید کرد و گفت:باران رحمت الهی ، مایه برکت است ولی افراد متخلف سبب می شوند این رحمت برای بندگان خدا تبدیل به نقمت شود ؛ سوء مدیریت ها نیز بی تاثیر در حجم خسارات سیلاب اخیر نبود.
امام جمعه موقت اهواز به ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه رودخانه ها ، تعرض به حریم جنگل ها به عنوان عوامل تشدید کننده خسارات سیلاب اخیر یاد کرد و افزود: دستگاه های اجرایی و حتی قوه قضاییه با این تخلفات برخورد نکرد.
** کار ترامپ در تروریستی خواندن سپاه احمقانه بود
امام جمعه موقت اهواز ، اقدام زشت ، زننده و غیرقانونی رییس جمهوری آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی ، این اقدام ترامپ را احمقانه توصیف کرد و افزود: عظمت کار و نقش سپاه در سرکوب تروریسم و داعش در منطقه مورد تایید جهانیان است و رهبر بی مخ آمریکا برای جلب رضایت صهیونیست ها و حکام سعودی که آنان نیز از سپاه ضربه خوردند این اقدام نابخردانه را انجام داد.
وی گفت: تاکنون تنها مشاوران سپاه و سپاه قدس در صف مبارزه با تروریسم بودند ولی چنانچه کل سپاه پاسداران وارد مبارزه با آمریکا شود آن روز پوزه آمریکا به خاک مالیده خواهد شد.
آیت ا... حیدری افزود: رییس جمهوری آمریکا تصور کرده سپاه یک حزب ، موسسه و تنها یک نهاد انقلابی است ، در حالی که سپاه، کل ملت ایران و پاسدار انقلاب است.
وی به نقش سپاه در کمک به ملت های مظلوم عراق ، سوریه ، لبنان و یمن و ضرباتی که بر پیکر گروه های تروریستی در منطقه وارد و داعش را از منطقه ریشه کن نمود اشاره کرد و گفت: سپاه نماد مبارزه با تروریسم در منطقه است و آمریکا با هزینه هفت هزار میلیارد دلاری در منطقه چیزی جز رسوایی و نکبت ، عایدش نشد.
آیت ا... حیدری در خطبه اول نماز ، از تقوا به عنوان یک نعمت الهی یاد کرد و در ادامه با اشاره به فضایل ماه شعبان و اهمیت رازو نیاز با خداوند سبحان در این ماه ، سالروز منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) روز مستضعفان و سربازران گمنام امام زمان (عج) را تبریک گفت.
سوم شعبان سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در سال 1358، سالروز شهادت شهید قره نی توسط گروه تروریستی فرقان ، گرامیداشت هفته کار و کارگر ، یادآوری رسوایی آمریکا در شکست حمله نظامی به ایران در صحرای طبس در اردیبهشت 1359 و دهه مساجد از محورهای خطبه های نمازجمعه در اهواز بود.
6065/ 6037

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/116286/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرنگی‌کاران خوزستانی در رقابت‌های بین‌المللی جام شاهد 14 مدال رنگارنگ کسب کردند

خرمشهر در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

جمله عجیب بعد از شکست مقابل پرسپولیس | چه اخلاق خوبی داری!

اوقات شرعی اهواز، یکم اردیبهشت 1403

گذار مقاومت از سلاح های قدیمی به پهپادها و موشک های نقطه زن

پرواز دو یا سه کوادکوپتر در اصفهان در حد اسباب‌بازی است/ حماس یک جریان ریشه‌دار مردمی و یک حرکت آزادی‌بخش در مقابل اشغال است

اجرای طرح آبیاری قطره‌ای - نواری در کشت برنج

خوزستانی‌های پرسپولیس قاتل صنعت‌نفت آبادان!

آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی؛ آمار شهدا و مجروحان | اسرائیل: ما نبودیم!

مارکو: لیگ ایران به اندازه 7 سال پیش بازیکن باکیفیت ندارد

امکان افزایش 2 برابری تولید گندم در خوزستان

ماجرای آزادی دریانورد هندی کشتی توقیفی MCS Aries چه بود؟

3 کشته و 5 مصدوم در تصادف جاده هفتگل - اهواز

یک مادر، دوازدهمین یار شمس‌آذر مقابل استقلال

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

دمای خوزستان چه زمانی 50 درجه می‌شود؟

پدر علم قنات ایران درگذشت

اهدای عضو پسر نوجوان خرمشهری به 2 نفر جان دوباره بخشید

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

ائتلاف بین‌المللی «ناوگان آزادی» از ترکیه راهی غزه می‌شود

اجرای 60 طرح محرومیت زدایی در شهرستان پلدشت

سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن

شبیه‌ترین به پرسپولیس؛ تصور خطرناکی که اصلاح شد!

نام نویسی 47 هزار و 250 متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت

دو شهر خوزستان در وضعیت قرمز آلودگی هوا

عصبانیت مجری اینترنشنال از بالا بردن پرچم مقاومت در آمریکا + فیلم

حماس: با وجود اشغالگری اسرائیل منطقه روی آرامش را نخواهد دید

کاهش مصرف آب در کشت برنج با اجرای طرح قطره‌ای نواری

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

خیرین استان اصفهان 104 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان کمک کردند

فعال شدن گشت نظارت بر کیفیت پخت نان در اهواز

حمله مقاومت به ایلات اشغالی

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد 1 اردیبهشت ماه

سه کشته در تصادف جاده هفتکل - اهواز

هشدار، پیش بینی تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان

از احداث حسینیه در بوستان پرواز تا افتتاح فاز اول پروژه انتقال پساب شهرک قدس

پایان عملیات روکش آسفالت بلوار شهید مدرس اهواز

گفت‌وگوی وزیرخارجه فرانسه با نخست‌وزیر فلسطین درباره آتش‌بس غزه

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

واژگونی پراید در جاده هفتکل - اهواز 3 کشته و 5 مصدوم بر جا گذاشت

هشدار تندباد و خیزش گرد‌و‌خاک در خوزستان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز